Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
2 lampjes!
Maak je een foto hoe dat groen staat? Volgens mij staat dat i.c.m. het dashboardverlichting best goed!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Dat wordt wat moeilijker maken, maar ik ga mijn best doen Eens kijken of ik dat paneeltje eruit kan krijgen. Dan heb ik 1 lampje reserve of voor later als ik mijn hele instrumentenpaneel zo ga maken, maar denk dat ik dat niet ga doen..
Dat paneeltje gaat er zeer simpel uit zelfs.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Nou het zit erin hoor Het was alleen even lastig want had het paneel er nooit uitgehaald. Een lampje vervang je zonder dat paneel eruit te halen.
Dus uiteindelijk het paneel eruit. LEDjes erin gesoldeerd in de houders. Getest. Het doet het. Alles weer dichtgebouwd. Doet mijn blower het niet en mijn kachel gaat heel zwaar op het eind en geen weerstand op het begin. Kabel uit klipsie geschote Wie bedenkt er trouwens om zo’n klein veerringetje achter de witte ring te doen voor de blower? Gelukkig had ik dat ringetje nog ergens op mijn matten liggen anders had ik nu een andere oplossing moeten bedenken…
Alles doet het weer Blower doet het. Kachel knop werkt zelfs iets beter dan voorheen En dan nog een keer een foto maken in het donker van de brandende LEDjes.
Er was trouwens 1 lampje stuk…
Het resultaat bij lichte schemering. Ik hoop dat het resultaat wat groener is als het donkerder is, maar ik vrees van niet.
Even nog een foto gemaakt van de hoofdsteunen achterin (voor McDean):
Je ziet het heel lichtjes dus ik ben er wel tevreden mee. Heb net weer even gekeken omdat het wat donkerder was en je zag het lichtelijk groen worden.
Zo vandaag even gewassen en vanavond voordat ik weg moet nog even in de wax zetten. Dan glimt zo ook weer mooi
Vorige week nieuwe speakers geplaatst rondom en woensdag een versterkertje erin gezet. Die heb ik gewoon aan de zijkant vastgeplakt. Tot nu toe zit het nog goed.
Speakers achter leveren 40W rms en het versterkertje is ook zoiets. Het geluid is nu wel veel mooier en heb nog niet het gevoel gehad dat het geluid wegviel aan de rechterkant terwijl ik dat eerst wel heel vaak had en ik me daar gewoon aan ergerde.
Ik was dus als van plan om nieuwe bedrading te trekken van voor tot achter Maar toen kon ik een versterkertje (in de kleinste vorm van het woord ) kopen en dat leek me ook wel leuk om eens te doen. Dus dat maar gedaan.
Zijn foto’s nodig? Ik heb er namelijk nog geen enkele gemaakt….
Foto’s zijn altijd leuk
En PS: speakers leveren geen watts Versterkers leveren watts
Begrijp wat ik bedoel Versterker leverde iets van 55WRMS op vol vermogen maar dat heb ik nooit. De speakers achter kunnen 40W rms aan
Foto’s maak ik ooit nog weleens. Wanneer weet ik niet. Heb deze periode niet echt tijd ivm voorbereiden van een toneelstuk voor een paar goede doelen
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
hoofdsteuntjes staan wel chic!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 11791
- Xantia TD SX
Ik vind dat nog wel een plan met die groene verlichting - ik heb een Pioneer radio in de plannen zitten met groene verlichting, en dan moeten de draaiknoppen ook wel groen eigenlijk. Ik denk dat ik dat met kleurfilter ga doen; even een matchend kleurtje zoeken en erin snijden zal vast gaan…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ja kleurfilter kun je dan het beste gebruiken inderdaad. Deze lampjes zie je heel flauw in het donker en verlichten niet alles helaas. Maar dat komt denk ik doordat er maar 2 lampjes inzitten en die zitten ook nog eens achter het zwarte stuk. Dan gaat het niet goed met LEDjes.
Als je iets met kleurfilter gedaan hebt. Kun je me dan op de hoogte brengen? Het groene dat ik zie staat wel leuk namelijk
Even een vraagje over het gaas in de C-stijl achter die roostertjes.
Is dat nog los verkrijgbaar en makkelijk te vervangen? Hoe krijg ik die roostertjes weg? Bij mij is het namelijk nu zowat 1 open gat achter die roosters en ik denk dat dat gaas tot nog wat dingen filter en wat andere zooi buiten houdt..
? ?
Totaal aantal Berichten: 11791
- Xantia TD SX
Ik weet wat je bedoelt, van die filtersponsjes. Ik weet niet waar je ze zou moeten halen; dat wordt zoeken naar vergelijkbaar materiaal denk ik.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!