gompy58 schreef:283 mm verbaast mij ten zeerste. Volgens mij hoort er standaard op de 16v 266 mm te zitten. Op de 1.8i furio zit standaard 240/243mm.
Ik heb er zelf 283 mm van een peugeot met dito klauwen op gezet.
Daarnaast heb je overigens wel 2 remsystemen. Girling en nog een andere. Franse auto’s hebben om het frwuente stakingsgedrag in Frankrijk vaak minimaal 2 verschillende leveranciers.
Het klauwen set dat ik erop heb gemikt was nagelnieuw, incl schuiven blokken en klauwen 500 euro
Daarnaast onderstreep ik Patjes gedachte. Gebruikt remmenspul in de zin van klauwen, alla, maar schijven en blokken????,waanzin.
Als je die onderdelen niet nieuw kunt betalen moet je een andere auto nemen die bij je portemonaie past.
een auto die niet bij mijn portemonnee past?
gezien ik net een motorrevisie achter de rug heb lijkt het geld er wel te zijn naar mijn mening!
maar mijn spaarpot is niet bodemloos! er zijn plannen om over te stappen op grotere schijven e.d. maar een onverwachte revisie gaat niemand in de koude kleren zitten!
dit is een mooie tussenoplossing leek mij, de blokken en schijven die nu nog onder mijn auto zitten doen mijn waarschuwingslampje branden… in nieuwstaat verkerende schijven en blokken zijn naar mijn idee hoe dan ook beter dan écht versleten spul…
kijk uit met je oordeel
maar voor de rest: bedankt voor je inbreng!
groeten, maarten
it never gets any easier!
ja klopt. Alleen zijn auto zit heel dicht bij het bouwjaar van de mijne
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
jaimieberkhout schreef:ja klopt. Alleen zijn auto zit heel dicht bij het bouwjaar van de mijne
haha, naar welke auto refereer je met “zijn auto”?
de mijne is gebouwd in juni 95 en op de weg gekomen januari 96
it never gets any easier!
Re: afwijkende remmen?
aller-aller schreef:
even wat gegevens:
mijn zx uit jan. 96 fase 2
(fase 2)
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Re: afwijkende remmen?
jaimieberkhout schreef:aller-aller schreef:
even wat gegevens:
mijn zx uit jan. 96 fase 2
(fase 2)
ja, fase 2… wat bedoel je?
it never gets any easier!
Ik denk dat er een verschil zit tussen de fase 1 en 2.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Jij hebt een rfy/rft motor met 112kw
En Jamie heeft een rfs motor met 122 kw.
Aller aller heeft wrs een tussen model met nieuwe neus en fase 1 motor.
En Jamie een fase 2 met nieuwe neus en motor met meer pk.Dus wrs ook met andere remmerij.
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Maar ik denk dus dat er misschien in de overgang wel het zelfde remsystheem is gemonteerd. Dus dat er een kans bestaat dat jij het zelfde ABS blok hebt als ik
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
jaimieberkhout schreef:Maar ik denk dus dat er misschien in de overgang wel het zelfde remsystheem is gemonteerd. Dus dat er een kans bestaat dat jij het zelfde ABS blok hebt als ik
en dan ook dezelfde klauwen en remmen?
ik zal ff wat foto’s maken en ze hier bijzetten
it never gets any easier!
Ik weet het ook niet precies. Ik weet alleen dat ik ook een ander ABS blok heb dan dan de meeste 16v,s
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF