











































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kijk naar dit antwoord zocht ik nog, nu weet ik wat ik kan gebruiken


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
BasisBIX schreef:En tegen die tijd dat het eventueel weer los zou kunnen komen (zeg 10-15- 20 jaar), is of de auto al weer van eigenaar verwisseld of de koplampen zelf.
De TS vroeg wat hij het beste kon gebruiken! En laten we eerlijk zijn, voor die miezerige €6,- (?) prijsverschil en misschien een extra ritje langs de verfwinkel laat je toch niet het beste van het beste aan je voorbij gaan?
freek schreef:BasisBIX schreef:Met (heldere) Poly-Max kit van Bison blijft dat glas ook echt wel zitten
Weet je dit uit ervaring? Ik heb zelf pas het glas geprobeerd te monteren met een soortgelijke kit: pattex powerfix. Dat had ik toevallig op de plank. Het is hiervoor in één woord waardeloos. Je kon het glas zo weer verwijderen. Ik zou dus geen enkel risico nemen en voor de Sikaflex gaan.
Jep, daar heb ik ervaring mee.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Hoe verstandig is het om de koplampen open te maken, de reflector achter het grootlicht te vervangen of weer spiegelend maken (hoe doe je dat dan weer..?) en de hele zaak weer in elkaar te zetten?
Ik was bij citroville, maar bleek dat eigenlijk alle koplampen die daar lagen last hadden van verroeste grootlicht spiegels.
Of toch beter even doorzoeken naar vervangers?
Als je koplampen nu door het roest al APK-afkeur zijn, hoe onverstandig kan het dan zijn?
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Dat zijn ze niet, blijkbaar is grootlicht niet zo belangrijk voor apk.
CX lampen hebben een losse lamp voor grootlicht met een aparte reflector erachter, alleen die reflector is rot.
--Arne-- schreef:Dat zijn ze niet, blijkbaar is grootlicht niet zo belangrijk voor apk.
CX lampen hebben een losse lamp voor grootlicht met een aparte reflector erachter, alleen die reflector is rot.
De “simpele” CX’en hebben toch niet die extra verstraler erin zitten?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jawel, de eerste modellen van de cx’en hadden dat wel, net zoals de latere luxemodellen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:Jawel, de eerste modellen van de cx’en hadden dat wel, net zoals de latere luxemodellen.
Hebben we het dan niet over zo’n extra lamp;
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:Nee.
Hebben wel het dan wel over dat langwerpige ding dat horizontaal overdwars in de koplamp zit?
(die een CX 2000 uit ‘74 wel heeft en een CX 20 uit ‘85 niet?)
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, dat klopt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Sikaflex ???????
Tube spiegelkit van de bouwmarkt zal wel goedkoper wezen
En als je maar 1 of 2 koplampen te lijmen hebt is het aanschaffen van een heel kitpatroon wel een tikkie overdreven.
Er staat geen kracht op hè, het moet heel simpel blijven zitten en een beetje waterdicht zijn. Aquariumkit wellicht ook bruikbaar !
Tube spiegelkit kan je ook een heel wagenpark mee voorzien van vers geplakte koplampen !


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Hahaha, krent!
Wat kost zo’n koker ook alweer, €15,- o.i.d.? En daarvoor zit je glaasje gegarandeerd jaren vast.
Overigens was de vraag welk middel het beste gebruikt kan worden, niet het goedkoopst. Overigens is sikaflex ook in kleinere tubes verkrijgbaar voor rond de €7,50.












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
--Arne-- schreef:Hoe verstandig is het om de koplampen open te maken, de reflector achter het grootlicht te vervangen of weer spiegelend maken (hoe doe je dat dan weer..?) en de hele zaak weer in elkaar te zetten?
Ik was bij citroville, maar bleek dat eigenlijk alle koplampen die daar lagen last hadden van verroeste grootlicht spiegels.
Of toch beter even doorzoeken naar vervangers?
Heel verstandig! Haal die spiegel eraf en laat em verchromen(of verzilveren) bij Galvame in Rotterdam!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>