Poll | ||
Hoe zal ik mijn SM motor eens inrichten? | ||
SM 3.0 liter 11.5 compressie LPi met race nokkenassen en itbs | 12 | |
SM 3.0 liter 8.5 compressie (bi)turbo LPi met 80kpa boost | 18 | |
Totaal Aantal Stemmen: 30 | U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen |
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
sans-pareil schreef:hij staat op kenteken als een SM i.e.
Alle sm’s met SD chassisnummers ( de 3 liters dus) staan als SM IE op kenteken. Die van mij ook. Heeft met de type-goedkeurings-code te maken…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Oh? Weer erg apart. Ze hebben wel een beetje zitten kloten met die SM kentekens bij de RDW. Niettemin, VEMS lijkt me erg leuk.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 06-03-2009
- 2CV Électrique
- 2CV 2cv
- C5 Tourer 2.0 16v
- ID/DS DS 23 Break bv5
- Ami 6 club break
- Traction Avant 11 BL
- GS/GSA GS Club Break
- ID/DS DS Pallas électrique performance
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI
Ik ga dit volgen, was ook al iets dergelijks van plan met mijn SM.
Ben benieuwd of je zomaar Injectie spruitstukken op een carbumotor kunt zetten. Er is nog wel meer anders dan de ademhaling, toch?
Totaal aantal Berichten: 25576
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Goebe schreef:Ik ga dit volgen, was ook al iets dergelijks van plan met mijn SM.
Ben benieuwd of je zomaar Injectie spruitstukken op een carbumotor kunt zetten. Er is nog wel meer anders dan de ademhaling, toch?
Ja dat kun je. motor is het zelfde.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Met uitzondering van de cilinderkoppen: Injectiekoppen hebben iets grotere inlaatkanalen én veel scherpere inlaatnokkenassen. Ook zijn de klepveren aangepast. De 3 liter motor met carbu’s heeft echter de injectiekoppen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25576
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als je de lucht inname goed meet met een VEMS dan maken die koppen weer niet uit. Zal ie ietsje langzamer zijn dan met injectie koppen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik denk dat het verschil vooral zal zitten in het toepassen van injectie nokkenassen. Deze hebben 1 millimeter meer lift, en dat is een groot verschil ten opzichte van de carbu nokkenassen van een 2,7 liter.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25576
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
dus 2 andere nokkenasjes scoren en klaar!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, zo simpel is het niet. Je moet de klepveren dan dus ook vervangen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25576
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hmm dan ook maar andere kleppen erin… Onee. dan moet je de zetels ook vervangen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waarom?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Omdat het vervangen van kleppen zonder nieuwe zetels te plaatsen eigenlijk heel erg zonde is: bij het inschuren van de nieuwe kleppen neem je namelijk nogal wat materiaal weg van een toch al ingesleten klepzitting, waar door ook de nieuwe klep nogal hoog komt te zitten en je dus veel sneller aan het einde van het klep-stel bereik komt te zitten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik vraag me dan af of er nog ergens merak SS koppen te vinden zijn…
Wij hebben vandaag voor op mijn SM er CX veercylinders ingeklust. Achter komt ook nog maar de tijd is op ik moet naar m’n volgende afspraak.
Ik ben even aan het sparen voor m’n VEMS shoppinglist en ben ook wat aan het tekenen geslagen voor het triggerwiel. Als ik zo even optel zal deze installatie denk ik wel wat soepeler gaan dan de CX. Voor deze ga ik de draadboom ook niet zelf maken denk ik. Ik neem de injectiedelen voor 2x V8 motor erbij dan heb ik gelijk de draden voor LPG injectoren, die hebben ook van die bosch stekkers.
De VEMS crew heeft een simulatie gedaan van de oddfire ontsteking met de nieuwste multi-map firmware en dat werkt.
Nu nog even tijd en een beetje sparen om weer eens twee duizend euro aan onderdelen aan te schaffen. Ik wil het toch nog een keer zelf doen voordat ik het bij iemand anders op de auto zet.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
sans-pareil schreef:Ik vraag me dan af of er nog ergens merak SS koppen te vinden zijn…
Jammer Sans, Merak SS zuigers zijn ook héél anders. Die moet je ook hebben
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja maar daar weet ik een leuk bedrijf in de VS voor die voor een zeer schappelijke prijs (rond de 250,- per zuiger) one off drop forged nascar spec levert…. motten alleen effe een voorbeeldje hebben…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!