Re: .
waterman771 schreef:nitRon schreef:98 is beter, hoger octaangetal= betere verbranding , langere levensduur van bougies, en lager verbruik
Sorry, ik vind dat erg kort door de bocht…
ik hou van korte bochten
In principe tank ik ron 98, maar heb wel eens noodgedwongen op 95 moeten rijden om dat er geen 98 voorhanden was. Ik moet zeggen dat ik weinig verschil merkte..
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
.
Art schreef:In principe tank ik ron 98, maar heb wel eens noodgedwongen op 95 moeten rijden om dat er geen 98 voorhanden was. Ik moet zeggen dat ik weinig verschil merkte..
dat merk je ook niet na 1 brandstoftank, maar na enkele pas…
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik zou niet weten waarom hier enige vertraging in zou zitten. Nee, als je een bijna lege tank hebt welke je volledig aanvult met E95, is het heel goed mogelijk dat je dat direct merkt!
Bedankt voor alle reacties, het blijft een beetje een onbesliste uitslag: ik blijf voorlopig maar even 98 tanken.
mkatgert schreef:Bij mij ook de ervaring (1220) dat ie op 98 mooier liep (of op 95 met octaanverhogende loodvervanger).
Ik heb al eens gekeken, maar ik kan geen octaanverhogende toevoeging vinden, waar haal je die?
Totaal aantal Berichten: 2999
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Het is al eerder geopperd, maar Vpower van Shell is ron97, dus dat is overal wel verkrijgbaar. Alle marketingpraatjes gelovend doet dat een dooie auto opstaan uit de dood. Als daar ook maar 10% van waar is, mooi meegenomen. En goeikoper dan 98, dus…..
Mooi, maar ik ben al een tijdje op zoek naar octaan booster oid, maar kan er niet aankomen.
Heeft iemand een merknaam van dat spul, kan ik iets beter zoeken, en word ik niet steeds afgescheept met loodvervanger
“en als het niet past, dan maken we het pas!”
Totaal aantal Berichten: 2502
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
duMontagne schreef:Bedankt voor alle reacties, het blijft een beetje een onbesliste uitslag: ik blijf voorlopig maar even 98 tanken.
mkatgert schreef:Bij mij ook de ervaring (1220) dat ie op 98 mooier liep (of op 95 met octaanverhogende loodvervanger).
Ik heb al eens gekeken, maar ik kan geen octaanverhogende toevoeging vinden, waar haal je die?
Millers VSP Plus is een combinatie van beiden.
Mooi , bedankt.
ff kijken of ik dat kan bestellen.
“en als het niet past, dan maken we het pas!”