Hallo,
Mijn Saxo geeft een raar geluid wanneer ik de sleutel op de laatste contact stand voor start zet. Als ik hem dan weer van contact af zet stopt het met een Science Fiction geluid, beter kan ik het niet omschrijven. ops:
Iemand een idee wat het is? Zie filmpje:
http://nl.tinypic.com/usermedia.php?uo=UAoRoDTpspn+dmQDIw/gbA==
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Klinkt als een pompje of een ventilator zo op je filmpje. Maar ik kan het zo niet thuisbrengen. Enig idee waar het precies uit komt?
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mechuccio schreef:Klinkt als een pompje of een ventilator zo op je filmpje. Maar ik kan het zo niet thuisbrengen. Enig idee waar het precies uit komt?
Volgens mij uit dat ding wat als laatste in beeld komt, rechts (voor de bestuurder links).
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ik kan het niet duidelijk zien, maar misschien is het je stuurbekrachtigingspomp? Saxos hebben dacht ik een electronische bekrachtiging. Merk je iets van zwaar sturen af en toe ofzo?
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mechuccio schreef:Ik kan het niet duidelijk zien, maar misschien is het je stuurbekrachtigingspomp? Saxos hebben dacht ik een electronische bekrachtiging. Merk je iets van zwaar sturen af en toe ofzo?
Hij stuurt gewoon goed, ik zal eens kijken of ik straks een duidelijkere foto kan maken van het ding waarvan ik denk dat het geluid komt.
Ik heb een soort beschrijving gevonden van het motorblok hier op het forum, dat ding dat geluid maakt, zit onder het bijvulpunt van de stuurbekrachtiging. Op de foto linksonder. Dus het zou de pomp kunnen zijn, maar waarom maakt die zoveel geluid?
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Tsja, slijtage denk ik, ik heb geen ervaring met electronische pompen. Een vriend van me reed een tijd lang een Lancia Kappa met ook een electronische pomp, die begon op een gegeven moment ook te zoemen, maar dat klonk een heel stuk erger dan de jouwe, die moest toen ook vervangen worden op een gegeven moment.
Ik laat het advies even aan de experts over, maar ik zou zeggen gewoon door rijden en misschien eens gaan kijken voor een reserve pomp om op de plank te leggen. Is vast wel ergens vandaan te halen. Zonder stuurbekrachtiging is op zich nog wel te rijden maar het gaat een *stuk* zwaarder. Kan trouwens wel gevaarlijk zijn als ie ineens uitvalt. Bij die Kappa viel hij af en toe uit, vooral in een bocht schrik je je dan kapot.
Maar goed, laat je niet gek maken door bovenstaande, misschien is er helemaal niets aan de hand en gaan die dingen op den duur vanzelf wat zingen.
Wat heeft je auto gelopen?
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Vloeistof van stuurbekrachtiging is wel gewoon op peil? Misschien loopt hij droog…
Mechuccio schreef:
Wat heeft je auto gelopen?
Hij heeft 142000 gelopen.
Autofan schreef:Vloeistof van stuurbekrachtiging is wel gewoon op peil? Misschien loopt hij droog…
Daar zal ik morgen eens naar kijken!
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Of loopt het geheel niet lekker omdat je contactslot op zijn einde loopt…??
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Autofan schreef:Vloeistof van stuurbekrachtiging is wel gewoon op peil? Misschien loopt hij droog…
Ik kreeg de dop niet open van het vulpunt, dus ik kan het niet zien! Er loopt wel een slang van het vulpunt naar dat ding dat als laatste te zien is op de video, dus is inderdaad pomp van de stuurbekrachtiging. Morgen heb ik meer tijd en ga ik nog eens proberen de dop los te krijgen en kijken hoeveel vloeistof er in zit.