mischien is het al een keer gevraag maar ik kon het zo gauw ff niet vinden maar zijn er in parijs citroen musea en/of andere citroen gebouwen?? (graag met adress)
al vast bedankt
pjotr
Totaal aantal Berichten: 6485
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
In ieder geval zit aan de Champs Elysees, vlakbij de Arc de Triomphe, een showroom met restaurant en allerlei merchandisingspulletjes (overigens zitten de andere Franse merken daar allemaal en vind ik die van Peugeot mooier maar dat terzijde…).
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 39
- DS 3 1.6 vti so chic
Mulder schreef:In ieder geval zit aan de Champs Elysees, vlakbij de Arc de Triomphe, een showroom met restaurant en allerlei merchandisingspulletjes (overigens zitten de andere Franse merken daar allemaal en vind ik die van Peugeot mooier maar dat terzijde…).
Momenteel wordt die verbouwd. Ik geloof dat ie in 2006 weer open gaat, en dan gelukkig zonder dat erge Hippo restaurant…
Verder is een must of course Parc Andre Citroën..
C4 Cactus (januari 2015 - ...)
DS3 (augustus 2010 - januari 2015)
C4 Coupe (april 2007 - augustus 2010)
Was aanwezig op de DS meeting van 15 september 2012.
Toen ik 2 maand geleden in Parijs was, heb ik niet veel speciaals rond citroën gezien, jah hier en daar een leuke garage, en natuurlijk een heleboel citroën’s.. Toen ik eindelijk op de Champs Elysees was, was er inderdaad weinig over van het citroën gebouw, het was een groot gat in de rij met gevels.. Er stond wel een hele grote stellage met daar omheen een giga groote advertentie met de WRC Xsara.. was wel tof om te zien
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Mulder schreef:(overigens zitten de andere Franse merken daar allemaal en vind ik die van Peugeot mooier maar dat terzijde…).
De Peugeot Avenue is absoluut mooier, helaas zit er ook zoiets als mercedes in dat rijtje en de Toyota corner hebben ze naar de overkant verbannen, waar toch veel minder publiek loopt
Om je een idee te geven, enkele foto’s van mijn korte vakantie in 2003 in Parijs.
Op het metrostation waar je moet uitstappen voor het park hangen interessante posters aan de muur.
Via deze straat loop je naar het park, waar vroeger de fabriek was.
Het toppunt van mijn bezoek aan Parijs, toen reed ik in een 306