Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Klopt, met starttarief en KM-prijs zou het op 80 euro inclusief komen. Maar daarvoor kan ik net een aanhanger huren en dan heb ik niks om hem te trekken.
Ik zal wel zeggen dat hij dan beter een minimum bedrag aan kan geven in de advertentie.
garagestmarien schreef:
Ik zag toch een andere minimumprijs in die advertentie?
Nou ja, nog steeds heb je eigenlijk misschien geen keuze.
Succes in ieder geval.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Totaal aantal Berichten: 794
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Ik zit hier je topic door te lezen, en heb net een draadje zie: gemaakt van mijn verschoven distributieriem. Ontsteking is makkelijk te controleren: als je een vonk van een centimeter kunt trekken is de ontsteking in orde.
vervolgens heb ik geprobeerd met remmenreininger geprobeerd te starten, als je vonk hebt en ze wil met remmenreiniger niet lopen dan kun je er donder op zeggen dat het in de timing zit. Aangezien jij benzine ruikt denk ik ook dat het probleem dan ook niet in de carbu zit…
Ik hoorde wel dat de motor een iets ander geluid maakte dan normaal tijdens het starten (klonk wat droger….) Bij mij was het precies 3 tanden, en ik had (gelukkig) geen klepschade…....
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

- C1 Ambiance
- CX Gti
Dan voor de tip, ik had daar idd ook al aan gedacht. Maar goed, hij staat nu bij Sjors. Ik hoop vandaag iets meer te horen. 2 Jaar terug is er een ander blok ingekomen met nieuwe riem, maar je weet natuurlijk nooit.
Hij pastte net op de oprijwagen. Ondanks een gereviseerde lier moesten we hem toch helpen en met vereende krachten erop gekregen. Het was heel lastig omdat ik de Familiale niet in de hoogste stand kreeg met de startmotor. Alle lof voor Eddo en zijn Citroën Jumper
Fotos volgen nog. Hij is aan te bevelen:
http://link.marktplaats.nl/69683842
CEE-IKS schreef:Ik zit hier je topic door te lezen, en heb net een draadje zie: gemaakt van mijn verschoven distributieriem. Ontsteking is makkelijk te controleren: als je een vonk van een centimeter kunt trekken is de ontsteking in orde.
vervolgens heb ik geprobeerd met remmenreininger geprobeerd te starten, als je vonk hebt en ze wil met remmenreiniger niet lopen dan kun je er donder op zeggen dat het in de timing zit. Aangezien jij benzine ruikt denk ik ook dat het probleem dan ook niet in de carbu zit…
Ik hoorde wel dat de motor een iets ander geluid maakte dan normaal tijdens het starten (klonk wat droger….) Bij mij was het precies 3 tanden, en ik had (gelukkig) geen klepschade…....

Totaal aantal Berichten: 794
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Laten we hopen dat het allemaal meevalt. Bij mij was de riem ook 2 jaar oud en ruim 40.000km…
Weet je toevallig of je een riem hebt met vierkante tanden of met ronde tanden?
Het opladen van de CX was bij mij geen probleem, de meneer van het bergingsbedrijf had CX proof materiaal! Alleen heuveltje af de schuur in was een probleem… met planken etc kreeg ik het ding uiteindelijk (zonder schade) binnen
Altijd vervelend als je een CX moet versjouwen die niet meer loopt…..
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
ernst23 schreef:Fotos volgen nog.
Hé Ernst, ik heb hier de foto’s. Wil je dat ik ze hier plaats of zal ik ze eerst naar je toesturen?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

- C1 Ambiance
- CX Gti
Plaotse!
Wanneer kan ik hem halen?
@ De Rest: Blijkt een lullig probleempje te zijn geweest. We hebben verzuimd de kleppen op tijd te stellen. 1 Van de cilinders had dus inderdaad geen compressie meer. Ik dacht zelf ook al aan een te strakke klep, tenminste daar hoop je op. Er stond dus 1 uitlaatklep te strak waardoor de uitlaatgassen de benzine uit het inlaatspruitstuk wegbliezen. Als ik het zo goed heb begrepen. Tsja, je bedenkt zoiets toch niet??
Maar goed, het is dus makkelijk en goedkoop gemaakt. Je begrijpt dat een rondje kleppen stellen nu geen overbodige luxe is
La Léo schreef:ernst23 schreef:Fotos volgen nog.
Hé Ernst, ik heb hier de foto’s. Wil je dat ik ze hier plaats of zal ik ze eerst naar je toesturen?

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Nou dat is nog eens goed nieuws! Mooi man!

Oké hier zijn dan de foto’s van het Convoi Exceptionel van vanmorgen! :
Jemig, die Break lijkt wel gróter dan de wagen waar hij op staat!
Let op de krik onder de oprijwagen, dit was de enige manier om de plat op z’n buik liggende Break eraf te krijgen zonder dat de langsliggers bleven steken op de bodem!
Oh ja en over dat kleppen stellen - in het algemeen: let erop dat de correcte klepspeling van een 2 liter Douvrin een andere waarde heeft dan de correcte klepspeling van een 2 liter Citroën motor. :wink
ivm die krik: Je kan hem ook omhoog-krijgen met de startmotor. Gewoon ff de bougies eruit en blijven gaan . Duurt wel even

slichte mins schreef:ivm die krik: Je kan hem ook omhoog-krijgen met de startmotor. Gewoon ff de bougies eruit en blijven gaan
. Duurt wel even
Kan je wel zeggen ja! Al was het maar omdat dan de startkast ernaast moet staan, anders redt de accu dat meestal niet.
Een “krikske” is sneller en het scheelt een hoop moeite.
Oh ja en goed voor de spiertjes!
Overigens heb ik het ook weleens iemand met een boormachine zien doen (het aandrijven van de HD pomp dus). Nou, dan moet je héél hard hangen aan die riem en veel geduld hebben!
Het kon niet anders, omdat de motor van die auto geheel vast zat en er dus niets meer draaide.
@Ernst: ik ben écht blij dat je weer zweeft gozâh!!!
Het is gewoon een hartstikke leuke bak, die NOS Break!
P.s. Had je vrouw de ZaterdagTelegraaf al gekocht met de autoadvertenties erin?
(wie herinnert zich nog hoe dik dat katern ooit was!

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Je had die CX toch ook wat hoger kunnen fixeren? Dat lijkt me eenvoudiger.
Nou ja, het is in ieder geval allemaal goed gekomen.

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
ernst23 schreef:@ De Rest: Blijkt een lullig probleempje te zijn geweest. We hebben verzuimd de kleppen op tijd te stellen. 1 Van de cilinders had dus inderdaad geen compressie meer. Ik dacht zelf ook al aan een te strakke klep, tenminste daar hoop je op. Er stond dus 1 uitlaatklep te strak waardoor de uitlaatgassen de benzine uit het inlaatspruitstuk wegbliezen. Als ik het zo goed heb begrepen. Tsja, je bedenkt zoiets toch niet??
Maar goed, het is dus makkelijk en goedkoop gemaakt. Je begrijpt dat een rondje kleppen stellen nu geen overbodige luxe is
Goed nieuws, gefeliciteerd! Ennuh… ik ben ook wel tevreden dat ik dit al had gesuggereerd.

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooie foto’s
Toevallig is de trekauto ook een Citroën.
Wat vond de vervoerder ervan dat de CX er zo lastig op ging, of vond hij het wel een uitdaging?
zie ik daar trouwens niet dat jouw linker voordeur ook al wat krokant begint te worden?
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Begint? Denk dat het al een tijdje bezig is