Vanmiddag begaf mijn startmotor het ineens. Ik had een paar keer gestart, daarna kreeg de startmotor de motor niet of nauwelijks meer rond. Hij maakt nog wel een kleine slag maar krijgt de motor geen slag meer rond.
De motor is helemaal gereviseerd en net weer ingebouwd. Ik heb het gevoel dat door de hoge compressie van de gereviseerde motor de startmotor het bijltje er bij neergegooid heeft. De motor heeft prima gelopen zonder rare bijgeluiden.
Er zijn twee merken startmotoren verkrijgbaar, de valeo en een Paris-Rôhne Ducellier. Waar hebben jullie goede ervaringen mee? Heeft een 2.3 motor een krachtigere startmotor nodig?
Citroentechniek is magnifiek!
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zou echt altijd voor de moderne Valeo kiezen. Die heeft een hoog vermogen, maar trekt minder stroom en is een stuk kleiner en lichter.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 16-05-2006
- BX 19 tgi Routiere
- ID/DS 23 IE Pallas
Ga meteen voor een Valeo. Heb slechte ervaringen met een gereviseerde orginele. De orginelen trekken veel stroom en zijn traag.
Peter
tel wel even het aantal tanden op de startmotor. just in case!
.komma
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Een originele draait inderdaad errug langzaam, maar de motor slaat aan op de eerste paar arbeidsslagen, staat min of meer los van het toerental dat de startmotor kan opbrengen. Heb een DS met originele startmotor (heeft ongeveer 200.000km meegedaan) en die slaat aan met verbazend lage startsnelheid…
Elke keer een mini-wonder dát die aanslaat
Mijn beige DS (Eva) heeft een Valeo en dat start veel ontspannender
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Is ook mijn aanrader, een Valeo. Ik ga ervan uit dat je motor nog goed is (Niet vastgelopen) ?.
Dit kun je makkelijk testen door in de 2e versnelling (sleutel niet op contact), de auto iets voor of achteruit te duwen. Hierbij moet je de ventilator zien bewegen.
Succes !.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 10346
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Geen afgebroken klep??
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.