Hallo allemaal,
Mijn cruise control is (na 28000 km) niet meer in te schakelen. Eerder was het zo dat bij uitzondering de CC niet werkte en dat na het uitzetten van de motor (computer) en daarna opnieuw opstarten de zaak wel weer normaal functioneerde. Kent iemand dit probleem?
Dank…
18-12-2006 Oorzaak: bleef een schakelaar hangen van rem- of koppelingpedaal.
Je rijdt wel in de 4e of 5e versnelling? In mijn C3 (type 1) kon ik de CC niet gebruiken in de eerste 3 versnellingen. (en ook niet in de achteruit )
Ik heb sinds een paar weken dat de CC er wel opstaat, maar dan ineens uitspringt.
Ik dacht al aan wisselingen in de rijomstandigheden, b.v. viaduct of tegenwind, maar “dat deed ie anders nooit”.
En de km.stand is u ca 30.000, dus misschien wel een kwaaltje van “normale” slijtage ??
Rittensport is een prachtige hobby.
Even uit laten lezen bij je dealer. De kans is groot dat er een storing in het motormanagement staat.
Zit zelf te denken aan de koppelingsschakelaar als oorzaak, maar even uit laten lezen en dan weet je het zeker .
Totaal aantal Berichten: 229
- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
Defecte cruise control
De cruise control viel in mijn C4 ook regelmatig uit. lag aan een schakelaar i.c.m. koppelingpedaal.
Is door de garage verholpen, werkt nu weer perfect
Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5
Miijn C3 1.4Tdi nu 80.000 km gelopen heeft van het begin af aan problemen met soms uitvallen van de cruise control. Eigenlijk altijd gerelateerd aan vocht. Schakelaar bij pedalen vervangen, bedrading bij ABS computer etc, schoongemaakt en opnieuw in het vet gezet zodat er geen vocht bijkwam, stuur vervangen. Soms gaat het maanden goed en dan plotseling, ruitenwisser aan, CC uit, of zoals gisteren claxoneren, CC uit. Volgens mij een voedingsprobleem, misschien moeten alle aansluitingen nagelopen worden.
Vroeger had ik een nieuwe kadet (1977) waarvan soms zijn richtingaanwijzer het niet deed, handje in de bedrading onder het dashboard en het werkte weer. Na 6 jaar vond ik bij toeval een slechte klemverbinding.
Gelukkig zit de auto nog onder verlengde garantie (4 jaar of 120.000 km) dus ik ga er geregeld weer mee terug.
Pieter
Bij mijn c3 met 19.000 km ook problemen gehad met de CC. Deze viel telkens uit. Oorzaak weet ik niet, heb m ingeruild
Re: Defecte Cruise Control
RuudPteA schreef:(...)
Heb niet alleen storingen aan CC, maar ook Airbag/gordel/startblokkering.
Mijn C3 staat nu voor de 12e keer in 14 maanden bij de garage…Alle mankementen komen steeds terug. (‘we hebben een testrit gemaakt, en hij deed het weer’)
Zal eens vragen of ze die schakelaar willen vervangen. Bedankt!
jessica schreef:Inderdaad, schakelaar rem of koppelingspedaal; heb ik ook gehad; steeds weer terug. Moedeloos, tot de oplossing als hiervoor. Nu geen probleem meer
groeten,
Jessica
Verleden week heeft de garage ook zelf uitvallen van de cruisecontrol geconstateerd, vond geen oplossing. Na de gouden tip over vervangen van de remlicht schakelaar dit doorgegeven, vervangen en geen problemen meer, bedankt forum
Pieter
Totaal aantal Berichten: 383
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Dit probleem heb ik ook gehad.
De CC sloeg gewoon op hol, zelfs bij het gebruik van de - toets ging ie harder rijden. Bij ingeschakelde CC een tik op de claxon en de CC was uit tot de motor opnieuw gestart werd.
Na een uurtje of 3 storing zoeken kwam de dealer er achter dat de electronische unit van de CC kapot was.
Deze is nog net binnen de garantie vervangen.
De huidige unit zit er al weer 110000 km in, en heeft wel eens kuren.
Motor afzetten, even wachten en opnieuw starten en het hele spul werkt weer zoals het hoort.
Dit probleem heb ik een paar jaar geleden ook een keer gehad. De cc werkte niet naar behoren, deed het soms wel en dan weer niet. Zou mogelijk aan de schakelaar bij de rem- en/of koppelingspedaal liggen. Na het inspuiten van deze schakelaars met contactspray werkt het al weer een jaar of 3 probleemloos.
Wel is later de schakelaar op het stuur stuk gegaan. De knop aan de linkerzijde was gescheurd. Ik heb de knoppen op het stuur toen laten vervangen.
Heb deze problemen ook. CC doet het helemaal niet, of valt tijdens het rijden uit (geen aanwijsbare reden zoals cloxonneren).
Dank voor de tips, ik zal de garage er eens op attenderen.
Eigenaar van een C3 1.4 HDi Exclusive.
Heerlijke auto en dus geen VW
Totaal aantal Berichten: 383
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Eigenaar van een C3 1.4 TDI Exclusive.
Deze auto is niet van Citroen. TDI is de benaming van een Volkomen Waardeloos merk.
Onse Franse trots draagt de naam HDi…..
Jouw benaming klinkt net zo bizar als jam van Venz, en hagelslag van “de betuve”
Totaal aantal Berichten: 527
- Xantia 1.8i 16v
RuudPteA schreef:Hallo allemaal,
Mijn cruise control is (na 28000 km) niet meer in te schakelen. Eerder was het zo dat bij uitzondering de CC niet werkte en dat na het uitzetten van de motor (computer) en daarna opnieuw opstarten de zaak wel weer normaal functioneerde. Kent iemand dit probleem?
Dank…
Ik weet inmiddels uit ervaring dat er een bus of spie van het rempedaal de oorzaak kan zijn van het blokkeren van de rem en koppeling… lees:
koppeling intrappen is remmen
Deze bus of spie is veelvuldig OOK de oorzaak dat de CC niet werkt en een zwak punt van de C3
Maar nu mijn vraag over dit onderwerp en ik heb eerlijk gezegd nog niet alle berichten terug gelezen…
Mijn pa heeft sinds kort een C3 1.4
Alles werkt naar behoren, alleen bij het inschakelen van de CC hoor je een toon “boink”... en verder gebeurd er niets.
Zijn auto heeft het probleem met de bus of spie ook al gehad en dat is gerepareerd ...
Zijn er nog meer dingen waar je naar kan of moet kijken ?
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Totaal aantal Berichten: 527
- Xantia 1.8i 16v
Even een schopje omhoog, de cc werkte inmiddels perfect, tot mijn pa op de autobahn zo’n 130/140 reed…
Na 30 minuten rijden ... poef cc uit… opnieuw inschakelen en het werkte weer, maar max 5 minuten..
zou dit te maken kunnen hebben met de schakelaartjes bij de pedalen?
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Bij mijn C2 bleken het iig de schakelaartjes te zijn.