Ik heb vandaag met pijn in mn hart mn dame verkocht maar ik weet dat ze in goed handen is bij de nieuwe eigenaar hij zal haar met zorg opknappen want dat verdiend ze zeker.
Nu ben ik me weer aan het orienteren en loop ik tegen de mogelijkheid aan om een dame te kopenn die als begravenisauto heeft gediend een fantastische auto !!! Ik heb nog geen foto’s maar die komen er zeker, ik heb alleen een vraag aan jullie ..hebben jullie ook foto’s van dames die als begravenisauto’s hebben gediend..dan kan ik er een paar aan mijn vriendin laten zien…..
Ik kan er geen een vinden op het internet dus ik zou jullie dankbaar zijn
Piet,
je bedoelt toch wel een break hè. Een berline is best ruim achterin, maar ik denk dat het met een kist toch proppen wordt. Of in de breedte misschien met raampjes open?
Deze is heel bekend. Was te zien op Citromobile 2003. Zijn heel veel foto’s van gemaakt.
Eentje uit Australië:
En in Engeland zijn er ooit 6 in verlengde versie gebouwd:
En natuurlijk zijn er ook miniaturen:
Lijkt me trouwens toch een beetje raar idee. Maar waarschijnlijk weinig kilometers,
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
ja t is een fantastische auto met weinig kilometers en in zeer goede staat, ik weet dat hij dit jaar op citro2005 was , hij heeft aan de zijkant prachtige ik noem het maar even “ornamenten” hele brede strips als het ware…verder niet de toeters en bellen boven op het dak maar die zien er ook fantastisch uit .....heeft iemand misschien een foto gemaakt dit jaar van deze auto ?
pete72ds schreef:.....heeft iemand misschien een foto gemaakt dit jaar van deze auto ?
Op Martijn z’n site: Link
Ga naar Citromobile 2005 en dan pagina 14.
En deze dan nog van ruecitroen.nl:
Dus daar ga je in rijden. Kun je ook lekker in liggen. Gewoon niet aan denken wie je voor geweest zijn.
Zullen nog wel veel meer foto’s van te vinden zijn. Gewoon googelen met +citromobile en +2005. Dan kom je vanzelf allerlei fotopagina’s tegen. Ook op dit forum trouwens,
PeTeR
Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Dit is er geen hè? Stond wel op Citromobile
foto
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Waw geweldig
Zoiets wil ik ook al lang!
Zo’n chique lange Chevrolet… Maar als het even kan natuurlijk een Citroën,
maar die zijn minder makkelijk te vinden.
Ik heb er ook al eens aan gedacht om een eend zwart/donkergrijs te spuiten, er van die ‘ornamenten’ op te schroeven en gordijntjes aan de ruiten te hangen… lijkt me super
Zijn jullie serieus of zo? Ik zou der nooit in willen rijden, maar je hebt wel een unieke auto, da’s zeker…
Prachtig, kan er niet op wachten om hierin -liggend- mijn laatste ritje te mogen maken.
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Ik hoop dat het nog even duurt maar in zo’n DS wil ik mijn laatste rondje ook wel maken. Wat een gave bakken zijn dat. De ontwerper van de DS Break heeft zich trouwens laten inspireren door de Chevrolet Bel Air Nomad Wagon uit de jaren ‘50
Ook leuk zo’n bak…
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Peter !!!!
dat wordt mnn auto als de deal rond komt…ik vind hem fantastisch !! enn helemaal natuurlijk de geschiedenis van zo’n auto !! je kunt er inliggen haha en natuurlijk fantastisch in rijden…en t maakt mij niet uit wie erin gelegen heeft…ze hebben het vast en zeker fijn gevonden om in zo’n auto het laatste ritje te maken
als er nog meer foto’s zijn dan hou ik me aanbevolen,
bedankt voor alle reactie dat is toch het mooie van dit forum
pete72ds schreef:als er nog meer foto’s zijn dan hou ik me aanbevolen
Nog 1 uit Frankrijk:
En hier nog een foto van die jij op het oog hebt:
foto
(gefotografeerd door Ronald Mink en via http://www.citromobile.nl te zien)
Het lijkt toch wel een behoorlijk degelijke DS te lijken
PeTeR
en het is een begrafenisauto geworden !!
Ik wilde jullie toch even laten weten dat de deal rond is gekomen en dat ik de nieuwe eigenaar wordt van deze speciale auto.
Ik ben er erg blij mee, er moet nog wat aan gebeuren maar ik hoop er
toch binnenkort mee te kunnen gaan rijden.
Nu staat er in dit topic ook een foto van een auto uit frankrijk met de urnen op het dak, mijn idee is om te kijken of deze nog ergens te vinden zijn dus mochten jullie iets weten of contacten hebben in Frankrijk of elders dan hou ik mij sterk aanbevolen.
Ik ken een smit, ik denk dat hij ze wel voor je kan maken. Het zal waarschijnlijk wel een centje kosten, want hij is een vakman en daar heb je op dat gebied maar weinig van in Nederland. Maargoed, als je geinteresseerd bant dan moet je het maar laten weten.
Animal triste post coitum
harteLIJK gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst,
PeTeR
misschien niet helemaal citroen, maar toch leuk om te kijken
De betreffende break staat nu bij gare du nord in (nieuwe adres) Nieuweschans.