3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

Wie helpt mij aan een nieuwe motor?
lochlander
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52

Gepost: 27 juni 2005 04:22 PM
  [ # 31 ]

Ik weet dat het wat zou kosten, maar ik ken wel iemand die het blok voor me wil overzetten. Een andere bx kopen lijkt me weer wat zonde. Ik heb al wat geld in deze gestoken en m dan wegdoen en weer een andere kopen (waar ik weer net zoveel problemen mee kan hebben) zie ik niet zitten. Sad
Als ik gewoon deze auto in orde kan zetten al kost het mij wat meer, dan heb ik enige zekerheid. Ik begin niet graag aan iets om het dan maar half af te maken en dan weer aan iets anders beginnen.

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 27 juni 2005 05:50 PM
  [ # 32 ]

Tsja, ik begrijp je redenering wel, temeer daar een Biarritz ook een hele leuke uitvoering is. Maar als je al de motor wil gaan wisselen, zoek dan inderdaad maar gewoon een 1400, is nog het makkelijkste. Overigens is het idee om een andere BX 1400 te zoeken met een goede motor ook zo’n slechte optie nog niet. Er worden trouwens ook nog zat goede BX-en bij de sloop aangeboden, misschien dat je daar nog een redelijke blok kan scoren.

Profiel  

lochlander
< 100 berichten
Rank

Gepost: 27 juni 2005 10:07 PM
  [ # 33 ]

ja, heb al wat rond gehoord maar het zal wel in orde komen binnen dit en enkele maanden Smile

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 27 juni 2005 10:31 PM
  [ # 34 ]

Je moet zowiezo een 1400 (TU)blok gebruiken, of het moet een 1600 saxo blok zijn.
De andere BX-blokken zijn namelijk van een ander type (XU) en passen niet zomaar, dan moet je allerlei dingen gaan aanpassen.  Wink

Profiel  

Koen_BXturboD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14

Gepost: 28 juni 2005 01:16 AM
  [ # 35 ]

Ik heb nog een BX LEADER te koop voor 250 €.
Zo heb je een 1.4 motor die je kan overzetten en een hoop onderdelen.
De auto heeft maar 67.000 echte km gereden.

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 28 juni 2005 02:56 AM
  [ # 36 ]
Koen_BXturboD schreef:

Ik heb nog een BX LEADER te koop voor 250 €.
Zo heb je een 1.4 motor die je kan overzetten en een hoop onderdelen.
De auto heeft maar 67.000 echte km gereden.

U bent blijkbaar niet bekend met het feit dat na 1988 er een totaal nieuwe motor is geplaatst. De motor uit een Leader is de 150 serie, terwijl TopicStarter een TU motor zoekt.

En waarom zou een Leader met 67000 KM gesloopt moeten worden? Doodzonde!!

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

lochlander
< 100 berichten
Rank

Gepost: 28 juni 2005 03:20 AM
  [ # 37 ]

mja, ik weet er niet zoveel van. Liefst hetzelfde type motor dus…
Een hele auto lijkt inderdaad wel een beste maar dan eentje die wel gesloopt mag worden.
En als die leader dan in betere staat is dan mijn auto is het slimmer daarmee te rijden dus ...

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 28 juni 2005 04:44 AM
  [ # 38 ]
lochlander schreef:

mja, ik weet er niet zoveel van. Liefst hetzelfde type motor dus…
Een hele auto lijkt inderdaad wel een beste maar dan eentje die wel gesloopt mag worden.
En als die leader dan in betere staat is dan mijn auto is het slimmer daarmee te rijden dus ...

Zou je zowat denken. Al is 67K wel zó weinig dat je een hoop onderhoud nog voor de 1e keer krijgt.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Koen_BXturboD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14

Gepost: 29 juni 2005 06:56 PM
  [ # 39 ]

Bij de leader is de bestuurdersdeur niet mooi meer. Werkt wel perfect, maar plaat is niet meer mooi vlak. Voorruit is aan vervanging toe: barst buiten het gezichtsveld, maar ging er nog wel mee door de keuring.
Voor de rest in goede staat. Dinitrol-roestvrij.
De motor heeft geen distributieriem, dus dat is al niet te vervangen.
Voor de rest is ie volledig basis, geen CV, servo of achterruitenwisser, maar wel met 5 versn.
Dus zo erg is het ook weer niet om gesloopt te worden.

http://community.webshots.com/album/350351962gpyVeO

Over die prijs die er staat valt nog goed over te discussiëren.
Liefhebbers mogen zich melden.

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352

Gepost: 29 juni 2005 08:00 PM
  [ # 40 ]
Koen_BXturboD schreef:

Bij de leader is de bestuurdersdeur niet mooi meer. Werkt wel perfect, maar plaat is niet meer mooi vlak. Voorruit is aan vervanging toe: barst buiten het gezichtsveld, maar ging er nog wel mee door de keuring.
Voor de rest is ie volledig basis, geen CV, servo of achterruitenwisser, maar wel met 5 versn.

Een leader heeft een andere motor, nl. met Carb’s en dat is het type K1G.

De latere 1.4tjes zijn uitgerust met een TU motorblok en dat is een Injectiemotor.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 29 juni 2005 08:41 PM
  [ # 41 ]
gti_styling84 schreef:
Koen_BXturboD schreef:

Een leader heeft een andere motor, nl. met Carb’s en dat is het type K1G.

De latere 1.4tjes zijn uitgerust met een TU motorblok en dat is een Injectiemotor.

K1G is TU met carburateur. TU is niet per definitie injectie. In Nederland werd de BX basis rond 88/89 meestal geleverd als K1H met ongeregelde kat, carburateur en pulsair systeem. In sommige buitenlanden met minder emissiebeperkingenn leverden ze hem wel als simpeler k1g (carburateur, zonder kat en pulsair).

leader heeft meestal een 150 J motor. Dit is de 72 pk variant (met 5 bak) die ook in de 14 E zat. Deze motor heeft als extra aanduiging S6. Dit houdt in dat ie beperkt schoon is, zonder katalysator. kon in elk geval loodvrij tanken (al was dat praktisch gezien voor de oudere modellen ook geen probleem).

Als je teveel vrije tijd hebt kun je natuurlijk wel een 150 motor inbouwen, maar moet je wel het subframe ook meenemen. Het is wat wel wat werk natuurlijk.

Gr,
Marten

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 29 juni 2005 08:50 PM
  [ # 42 ]

@Koen_BXturboD

Geloof mij, het is zonde om die Leader te slopen…  Crying or Very sad

Verdere aanprijzingen van de wagen graag in de daarvoor bestemde topics….  Very Happy

Profiel  

lochlander
< 100 berichten
Rank

Gepost: 29 juni 2005 10:39 PM
  [ # 43 ]

Ik heb inderdaad geen injectie maar carburator hoor met handchoke.
auto is van 91
wel cv en elektrische ramen vanvoor.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 30 juni 2005 12:22 AM
  [ # 44 ]
lochlander schreef:

auto is van 91

Dan zal het wslk een k1g zijn. In NL zijn vanaf ong. 1990 alleen nog maar 1400 BXen geleverd met injectie. In andere landen waren de emissie eisen wat minder streng en bleef men nog wat langer doorgaan met carburateur versies. De in NL geleverde TU carburateur met zijn katalysator had trouwens een automatische choke.

gr,
Marten

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 30 juni 2005 01:45 AM
  [ # 45 ]
mpostma schreef:
lochlander schreef:

auto is van 91

Dan zal het wslk een k1g zijn. In NL zijn vanaf ong. 1990 alleen nog maar 1400 BXen geleverd met injectie. In andere landen waren de emissie eisen wat minder streng en bleef men nog wat langer doorgaan met carburateur versies. De in NL geleverde TU carburateur met zijn katalysator had trouwens een automatische choke.

gr,
Marten

Wijze opmerking; de K1G hoef je in NL helemaal niet te zoeken omdat ie er nooit geleverd is.
Daarvoor moet je naar Engeland toe, of België. Wat de fransen hadden weet ik niet.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook