Hieronder een kleurenstaal met Gris Nacré en Beige Tholonet. De verschillen zijn klein, maar misschien herken jij er wat in.
Kijk ook nog even op de site van Yves Frelon.
Nu moet je er toch uit kunnen komen,
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
PeTeR, ik wil je toch een keer complimenten geven voor de manier waarop jij alles secuur uitzoekt en overzichtelijk toont!
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
:cry1 Nu weet ik het helemaal niet meer, beide kleuren lijken er op. Kun je via het serienummer niet achterhalen wat de originel kleur is?
Groet Gerhard
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Frank Selen schreef:PeTeR, ik wil je toch een keer complimenten geven voor de manier waarop jij alles secuur uitzoekt en overzichtelijk toont!
Nou Frank, bedankt hoor. ops: Ik vind het wel leuk om te proberen een beetje orde te scheppen in de chaos die Citroën geschapen heeft. Ook weer niet teveel natuurlijk anders gaat de charme van het merk verloren,
PeTeR
En dan straks weer verder met het Gris of Beige van Mink.
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Ds23man schreef:Nu weet ik het helemaal niet meer, beide kleuren lijken er op. Kun je via het serienummer niet achterhalen wat de originele kleur is?
Nee, dat serienummer is niet aan de kleur te koppelen. Maar zo moeilijk kan het toch niet zijn? Het Gris Nacré lijkt mij echt zilvergrijs en het Beige Tholonet echt zandbeige. Volgens mij is het Gris Nacré, maar eigenlijk moet je op zoek naar iemand met een DS in 1 van die 2 kleuren. Er staan er op het ogenblik wat te koop:
Een grijze bij Hilderink in Haaksbergen:
Een grijze bij Le Garage van der Velde in Wassenaar: . Jammergenoeg foto’s bij kunstlicht.
En dan nog maar wat foto’s voor het vergelijken:
Een beige uit het archief van de l’Est (zonnebril opzetten):
Twee grijze van Dirk Sassen: en
Een grijze bij Philippe Losson:
En nog een beige 1973 DS23 uit Zuid-Afrika: . Veel foto’s en nog een opwindend filmpje erbij. Is een Zuid-Afrikaanse assemblage, zodat de kleur niet overeen hoeft te komen met Beige Tholonet.
Succes maar weer,
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Bedankt voor jullie hulp, maar ik denk dat ik er toch maar eens een kleurenstaaltje naast moet houden. Gris nacre is op de foto’s vlakker van kleur dan bij mijn auto en de beige weer meer beige.
Groet Gerhard
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gents,
Heeft ie dan niet Feulle d’oree?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Heeft ie dan niet Feuille d’oree?
Hé, ‘t is geen SM!
Ik denk eigenlijk meer aan Beige Nacré of Gris Tholonet,
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
: Maar welke van de twee?
Groet Gerhard
:17
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ID66 schreef:
Hé, ‘t is geen SM!
PeTeR
hahahaha
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Het ene beige tholonet is het andere niet.
Ik ben het plaatwerk van mijn pallas roestvrij aan het maken en doe zoveel mogelijk zelf. Ik ben er achter dat er nog al wat kleurnuances zijn in beige tholonet. Ik heb mijn voorscherm opnieuw gespoten in de kleur ac-085 om tot de ontdekking te komen dat deze toch wel een stuk donkerder uitviel dan de rest van de auto. (zie foto). Als er iemand interesse heeft in een half litertje verf, ik heb nog wat over.
Ik heb 2 weken geleden ook iemand anders met de kleur gezien en die viel ook weer anders uit. Als je zeker wilt weten dat de kleur klopt ga dan altijd met kleurstalen of een spectrofotometer aan de slag.
Groet,
Duco
en nu ??? spatscherm opnieuw spuiten :
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Nee, eerst nieuwe goeie verf zoeken. En dan scherm overspuiten. (en deur en achterscherm).
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 06-11-2004
- C1 Selection 5drs
- ID/DS D Super met 5 versnellingen *VERKOCHT*
Aah… wat jammer van je spatbord. Verf ziet er ook een beetje dof uit en het heeft niet overal gepakt geloof ik (ik zie de grondverf nog?)
Kan het niet zo zijn dat de verf op de auto lichter is geworden onder invloed van zonlicht?
grtjs, Cat
Nee Catje,
Hij was eerst zwart maar dat vond ik zo lelijk dat ik er met deze kleur overheen gegaan ben…..
Zonder dollen: De auto is al minstens 1 x helemaal overgespoten sinds ie in 74 aan de eerste trotse koper is overhandigd. En volgens mij in de laaste 10 jaar, dus zo erg verkleurd kan ie niet zijn. Bovendien is haar zusje, die bloedmooie pallas 23 i van J. uit Hilversum wel in de originele lak en die leek ook donkerder.
duco