






















Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Bij een CX diesel (in mijn geval Turbodiesel) moet je vrij lang voorgloeien.
Ik weet dat het naar huidige maatstaven een verouderde motor is, maar is er aan de tijd dat je moet voorgloeien nog iets te veranderen (lees: verkorten)?
Iemand ooit als eens met dit bijltje gehakt?
Robert
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa



























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Wat is lang in dit geval? Mijn TD heeft ook een lange voorgloeitijd en als het lampje gedoofd wacht ik nog een paar seconden, dan start ze in één keer. Probeer ik direct na het doven te starten dan moet de startmotor toch echt even ronddraaien. Ik ben er inmiddels wel aan gewend. Ik wacht in totaal een seconde of 8 tot 10.
De koudestart installatie is goed, gloeispiralen zijn ook ok.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ik geloof dat (cx-basis.de) gloeibougies hadden waardoor hij veel minder lang moest voorgloeien dan met originele…. stuur hen misschien eens een mailtje
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Dura
Misschien helpen de Duraterms van Bosch. Ik geloof dat die ook - met enige aanpassing - in onze oudjes gebruikt kunnen worden.
http://www.dieselsend.de/info0250201039.shtml
groet,
Martin























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
wat is lang… ik zal het eens nameten, maar aan de 10 seconden kom ik toch zeker wel.
Ik vind het niet super storend, maar vroeg me gewoon af of het met simpele middelen te verbeteren is.
Ik zal cxbasis eens contacteren, tnx voor de tip!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
misschien een BX snelgloeirelais proberen. Ik heb er ook nog steeds een liggen die ik een keer moet aansluiten dus of het werkt? Maar het is een optie….
CX GTi Turbo 2 - All Black



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Mijn vraag is wat het probleem is van tien seconden voorgloeien. Eigenlijk.























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
totaal geen probleem, maar als het sneller kan, waarom niet… Ik ben van m`n landrover gewend dat het veel sneller gaat en dan is het iedere keer weer wennen als ik i/d CX stap.
Als er geen mogelijkheden zijn, dan ‘so be it’, maar als het kan, dan ga ik dat zeker proberen…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Ik heb van Dibert Ketting begrepen dat sneller in dit geval slechter is.
Het relais in mijn Limo T2 zit volgens mij op 30 seconden. Bij een koude motor ‘s ochtends is dat echt nodig. Als de motor eenmaal warm (geweest) is niet meer, dan kan het korter of is het helemaal niet nodig (snelweg tanken).
Zal mijn relais morgen eens timen.
En ach, je moet daarna toch nog weer 30 seconden wachten voor de auto omhoog gekomen is…
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Michelidds schreef:En ach, je moet daarna toch nog weer 30 seconden wachten voor de auto omhoog gekomen is…
Daar heb je gelijk in! Al is het bij de Limo geen 30 seconden meer, ze heeft net d`r bolletjes bijgevuld gehad en verse LHM… Ze blijft weer lekker lang omhoog staan en komt vrij vlot id/ benen.
Ik zal het idd ook eens timen, voor m`n gevoel is het vrij lang, maar misschien valt het sec nog wel mee!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa




















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Evan schreef:misschien een BX snelgloeirelais proberen. Ik heb er ook nog steeds een liggen die ik een keer moet aansluiten dus of het werkt? Maar het is een optie….
ik rij nu in een bx diesel en dat ding is als het koud is ook niet zo snel warm te krijgen…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!