ja, maargoed moet ik het wel eerst zeker weten,.. dus zal Bonhoff eens eventjes raadplegen en pleeg jullie eventjes raad
en zal de verkoper van mijn GS eens raadplegen naar mijn herinnering was hij ook keurmeester,.. en toen hebben we het er volgens mij over gehad en toen zei hij ook dat dit geen afkeurpunt mag zijn
maarr,.. dat durf ik niet al te hard te roepen want die surft hier ook ergens rond over het forum
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die kinnebak maakt deel uit van de ophanging van de complete voorbumper, en een verrotte bumper ophanging is gewoon afkeur. Dat een kinnebak geen deel uit maakt van de dragende contructie van de auto is waar, maar ook voor niet-dragende onderdelen gelden apk eisen inzake hoe ver zo’n deel door roest aangetast mag zijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ja volgens hem was het dus een zogenoemd sub-frame onderdeel en deze mag 1/3 van de omtrek verrot zijn
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Die banden die op ebay staan heb je niks aan of je moet ze ophalen willen en dan worden ze nog duur.
Tja , en zo’n afkeur lijstje kun je verwachten van een auto die 15 jaar stilgestaan heeft , op zich niet raar.
En zoals al gezegd is , de keienvanger maakt deel uit van je dragende constructie , moet dus gaaf zijn.
Maar goed , ik denk dat je de komende tijd wel weer vooruit kan met sleutelen.
Die banden die op ebay staan heb je niks aan of je moet ze ophalen willen en dan worden ze nog duur.
ga ze wel in de gaten houden ze staan op beetje apparte plaatst op ebay dus niet echt in de spotlight. als ze wel voor 60 euro te koop zijn.
kan het goed uit hoor!
60 euro aankoop
1100 km rijden
gemiddeld 1:8 ofzo(gas)
dus dat is 137Liter
x 0,5 cent of iets in die trand maakt 70 euries
dus 60+70=130 euries voor 4 banden ipv 440 is voor te rijden toch?
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
jasper08 schreef:Die banden die op ebay staan heb je niks aan of je moet ze ophalen willen en dan worden ze nog duur.
ga ze wel in de gaten houden ze staan op beetje apparte plaatst op ebay dus niet echt in de spotlight. als ze wel voor 60 euro te koop zijn.
kan het goed uit hoor!60 euro aankoop
1100 km rijden
gemiddeld 1:8 ofzo(gas)
dus dat is 137Liter
x 0,5 cent of iets in die trand maakt 70 euriesdus 60+70=130 euries voor 4 banden ipv 440 is voor te rijden toch?
Waar je zin aan hebt.
En het kunnen wel nieuwe zijn maar als ze al 10/15 jaar in het magazijn op voorraad liggen kunnen ze ook knetter hard en verdroogd zijn.
Ik had andere opgezocht.
En als je op de kaart kijkt waar Dax ligt dan is het 1348 km rijden heen , en terug natuurlijk ook.
Wel even anders dan 1100 km die jij zegt.
Wat is er aan de binnenschermen precies veroest dan? en is het voor of achter.?
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jasper08 schreef:Die banden die op ebay staan heb je niks aan of je moet ze ophalen willen en dan worden ze nog duur.
ga ze wel in de gaten houden ze staan op beetje apparte plaatst op ebay dus niet echt in de spotlight. als ze wel voor 60 euro te koop zijn.
kan het goed uit hoor!60 euro aankoop
1100 km rijden
gemiddeld 1:8 ofzo(gas)
dus dat is 137Liter
x 0,5 cent of iets in die trand maakt 70 euriesdus 60+70=130 euries voor 4 banden ipv 440 is voor te rijden toch?
Voor iets meer koop je nieuwe michelins. Banden van ebay… hou op man. Ik zal niet snel vergeten dat een andere forum-gebruiker eens een paar zogenaamd nieuwe michelin x-as banden van ebay haalde en op zijn ds break liet monteren. prachtige banden. na 500 km ontplofte er één. Levensgevaarlijk…
O ja. Gas kost in Frankrijk langs de peage 75 cent.. Dan de tol nog ( heen en weer ben je zomaar 40 tot 60 euro kwijt)...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Wat is er aan de binnenschermen precies veroest dan? en is het voor of achter.?
Voor Links
Achters links+rechts
Banden van ebay… hou op man. Ik zal niet snel vergeten dat een andere forum-gebruiker eens een paar zogenaamd nieuwe michelin x-as banden van ebay haalde en op zijn ds break liet monteren. prachtige banden. na 500 km ontplofte er één. Levensgevaarlijk…
zit stukje risico aan maar ik vind het ook wat veel om na 1 verhaal wat ook gewoon pure pech kan zijn nou meteen oordeel te maken over ebay banden,...doen het al jaren met de Saab, en daar hebben we nooit problemen mee gehad. maargoed ik wil gewoon 2 nieuwe bandjes en denk dat frankrijk me inderdaad gewoon teveel gesleep is. morgen citrotech eens bellen mischien dat die nog wat hebben.
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
De bekkende plekken vabn de GS waar gelast moet worden.
Banden kun je bij de verreniging bestellen maar ook bij oldtimer banden bv. Daar haalt Citrotech ze ook ongetwijfeld weg.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jasper08 schreef:Banden van ebay… hou op man. Ik zal niet snel vergeten dat een andere forum-gebruiker eens een paar zogenaamd nieuwe michelin x-as banden van ebay haalde en op zijn ds break liet monteren. prachtige banden. na 500 km ontplofte er één. Levensgevaarlijk…
zit stukje risico aan maar ik vind het ook wat veel om na 1 verhaal wat ook gewoon pure pech kan zijn nou meteen oordeel te maken over ebay banden,...doen het al jaren met de Saab, en daar hebben we nooit problemen mee gehad. maargoed ik wil gewoon 2 nieuwe bandjes en denk dat frankrijk me inderdaad gewoon teveel gesleep is. morgen citrotech eens bellen mischien dat die nog wat hebben.
1 verhaal? Nee joh, dit was maar één verhaal. één van de vele verhalen over het gevaar van gebruikte banden. Beter niet doen Gewoon even bellen met Classic Tire in Aalsmeer of met de al eerder genoemde Oldtimer b.v.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zit er achter dan zoveel roest dat het echt afkeur is, De achterwielkasten mogen best wel wat hebben aangezien hier geen wielophanging in bevestigd zit. En als het de uitstekende rand is die bij de gsa tegen het buiten achterscherm gekit zit lijkt me dit voor apk helemaal geen probleem. Die rand heeft volgens mij alleen als taak het spat water buiten houden.
(voor zitten die randen ook en zijn goed te zien als de voorschermen eraf zijn)
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Een kinnebakje:
http://link.marktplaats.nl/235373354
Ook niet glimmend maar tenminste niet verrot.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Art schreef:Zit er achter dan zoveel roest dat het echt afkeur is, De achterwielkasten mogen best wel wat hebben aangezien hier geen wielophanging in bevestigd zit. En als het de uitstekende rand is die bij de gsa tegen het buiten achterscherm gekit zit lijkt me dit voor apk helemaal geen probleem. Die rand heeft volgens mij alleen als taak het spat water buiten houden.
z
Het achtersubframe ophangpunt zit er wel dichtbij in de buurt
Dus wel degelijk afkeur.
om precies te zijn mag de helft weg zijn, daar in dat gedeelte waar de wielkast en kofferbodem elkaar verbinden, aangezien er geen schokdemper oid in de wielkast zit. Het gedeelte waar ik het over had is helemaal bovenin de wielkast, ver bij het subframe vandaan., en dan tegen het buitenscherm aan, dus ook nog niet aangrenzend aan de kofferbakwand.
Dit even terzijde, ik weet namelijk niet waar de gs van Jasper rot is…
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)