1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Warme start problemen
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 09 maart 2009 05:58 PM

Hallo allemaal…

Ik heb het in mijn vorige draadje al een keer laten weten maar ik heb nog steeds erg veel last van een niet startende cx als ze warm is.

Ik heb de Bobine al 2 maal vervangen en dat is het dus ook niet. Ook heb ik Bdp sensoren al een keer vervangen maar nog steeds het zelfde probleem. Nu ben ik op zoek naar nieuwe bekabeling voor de bobine maar dan hoop ik ook dit probleem opgelost te hebben. Heeft iemand nog een idee wat het anders kan zijn?

Ook wil de dame heel graag naar links… oftwel ze wijkt een beetje af van het rechtdoor gaan. Ik heb alle speling verholpen maar nog steeds wil ze naar links. Hoe stel je de diravi af??

Ik verheug me op de reply’s

Alvast bedankt!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 09 maart 2009 07:08 PM
  [ # 1 ]

Even voor de duidelijkheid: de startmotor gaat wel rond maar ze slaat niet aan?

Profiel  
 
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 09 maart 2009 07:53 PM
  [ # 2 ]
Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 09 maart 2009 08:06 PM
  [ # 3 ]

In mijn geval lag het aan de versleten startmotor.

Profiel  
 
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 09 maart 2009 08:10 PM
  [ # 4 ]

De startmotor is nieuw dus daar kan het echt niet aan liggen.
Maar in iedergeval bedankt voor de tip

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 09 maart 2009 08:18 PM
  [ # 5 ]

Oh, dat had ik niet gelezen. Maar heeft die nieuwe startmotor wel goed gefunctioneerd eerder? Dus die heeft wel een warme motor aan de gang gekregen?

Ik bedoel te zeggen, nieuw wil niet altijd zeggen, dat het goed is.
Zo had ik laatst een nieuwe accu die al kapot was toen ik deze kocht.

Profiel  
 
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 09 maart 2009 08:53 PM
  [ # 6 ]

Dat weet ik eigenlijk niet omdat hij vervangen is voordat ik de auto had gekocht…. Dus zou dat aan de verkoper moeten vragen.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 09 maart 2009 08:59 PM
  [ # 7 ]

Dus eigenlijk begrijp ik hieruit, dat je sinds je deze auto hebt, dit warme startprobleem ook hebt?

Profiel  
 
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 09 maart 2009 09:38 PM
  [ # 8 ]
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 maart 2009 09:42 PM
  [ # 9 ]

Massa probleem?
Slechte stekker?

Misschien geen slechte idee alle stekkers los te halen, schoon te maken met contactspray en in de WD40 te zetten?
Natuurlijk even kijken of ze niet helemaal groen zijn Wink

Soms kunnen simpele dingen voor grote of rare problemen zorgen, zeker bij 20 jaar oude CXen Wink

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 09 maart 2009 09:43 PM
  [ # 10 ]

Is dit nog een carb of heeft ze (al) injectie?
Carb-auto’s hebben veel last van vapourlock, en zijn dan eigenlijk alleen volgas te starten.
Eigenlijk hadden al mijn carb-auto’s daar wel last van, ‘Maya’ is het ook niet vreemd…

Omdat de temperatuur onder de kap hoog is, verdampt de benzine uit de vlotterkamer en slaat neer in het inlaatkanaal (een beetje dus alsof je met choke rijdt) -> de motor verzuipt.
Volgas en dus veel lucht geven is dan de remedie…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 09 maart 2009 09:58 PM
  [ # 11 ]

Alle stekkers zijn al een keer losgemaakt ,schoongemaakt en ingespoten met contactspray.

Het is een injectie motor al heb ik ook nagedacht over het verdampen van de benzine doordat de leiding te dicht langs het blok loopt. Maargoed dan zouden alle injectie cx en (type1) daar toch last ben hebben. Het is niet dat mijn motor warmer word dan die van iemand anders (Fan slaat goed aan (allebei))

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 09 maart 2009 10:11 PM
  [ # 12 ]

Ik heb ooit bij een gti hetzelfde probleem gehad. Na alle standaard dingetjes gedaan te hebben bleek de injectiecomputer af en toe er de brui aan te geven.

Profiel  
 
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 09 maart 2009 10:14 PM
  [ # 13 ]

Waar zit die injectie computer.. ??

Dan moet ik alleen nog iemand vinden met een gti die het niet erg vind om ze even om te wisselen om te kijken of het probleem daar ligt.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 maart 2009 10:15 PM
  [ # 14 ]
Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 09 maart 2009 10:57 PM
  [ # 15 ]
Arjan Verkade schreef:

Onder/achter het dashboardkastje toch ergens?

Helemaal correct. Ik wilde er toendertijd eerst niet aan omdat destijds er niet even eentje voorhanden was om uit te proberen. Ik weet natuurlijk niet zeker of het bij jou precies hetzelfde is maar het lijkt er wel veel op. Mijn auto startte altijd, alleen af en toe niet na een rit. Als ik dan b.v. bij een tankstation stond kon ik na het tanken niet meer weg. Na afkoelen was er niets meer aan de hand.

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook