Het is weer een tijdje geleden dat ik wat gepost heb.
Mijn bxje rijd nog prima en ben nog altijd aan het genieten.
Nu liep ik tegen hetvolgende. Ik heb de laatste tijd als ik in een lang aanhoudende bocht op de rijksweg zit (bijvoorbeeld op en afritten) dat het lampje met uitroepteken en stoplampje gaan branden op mijn dash.
Ik heb gekeken en dit heeft met de hydroliek van doen.
Het gebeurd alleen in lang aanhoudende bochten. niet in gewone normale bochten.
Na de bocht gaan de lampjes ook weer gewoon uit en kan ik gewoon verder rijden.
Wat kan dit zijn en kan dit kwaad?
Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Is je LHM op peil?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Thiezz schreef:
Ik heb gekeken en dit heeft met de hydrauliek van doen.
Het is een BX he, dus ik zou toch alle peilen even controleren
(ik heb ook wel eens een BX gehad waarvan het lhm lampje brandde toen de olie op was..)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Even je vloeistoffen peilen. Waarschijnlijk is LHM inderdaad niet op peil. Auto in hoogste stand en dan het paraplutje tussen de 2 rode streepjes Peil dan de rest ook gelijk even als je toch bezig bent.
Ok bedankt! morgen ff checke
peil je olie maar eens dan zal het wel zijn dat deze te laag is
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 11791
- Xantia TD SX
LHM, eensch. Is bij de Breek zo eens in de 8000km ook zo. dikke driekwart liter d’r bij en ik ben er weer vanaf (en hopelijk vanaf morgen zo goed als helemaal)...
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
net ff mijn LHM gecheckt en idd stond het parapluutje bij het onderste streepje.
Waar kan ik LHM halen? moet ik daarvoor naar de garage of kan dat gewoon bij brezan?
Hoeveel heb ik ongeveer nodig?
Het bijvullen is dat gewoon in de hoogste stand zetten en inkiepen tot het geel dingetje goed staat?
En als de lhm bijgevult moet worden, wijst dit dan op een lekkage ergens of is dat heel normaal?
Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
LHM kan je halen bij de Brezan, benzine pomp etc. Eigenlijk hoor je wel standaard een flesje bij je te hebben, vind ik.
Inderdaad bijvullen in de hoogste stand, ik doe altijd tot het bovenste streepje.
Alles is droog onder de auto? Geen sporen van lekkage? Nu je het bijgevult hebt, zou ik het even in de gaten houden. Mocht het peil snel zakken o.i.d, dan heb je inderdaad een lekkage ben ik bang. Hoe zijn je veerpoot retouren in de voorwielkasten?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
En het is, in B, goedkoper bij de dealer dan bij de brezan
Timo1990 schreef:LHM kan je halen bij de Brezan, benzine pomp etc. Eigenlijk hoor je wel standaard een flesje bij je te hebben, vind ik.
Inderdaad bijvullen in de hoogste stand, ik doe altijd tot het bovenste streepje.
Alles is droog onder de auto? Geen sporen van lekkage? Nu je het bijgevult hebt, zou ik het even in de gaten houden. Mocht het peil snel zakken o.i.d, dan heb je inderdaad een lekkage ben ik bang. Hoe zijn je veerpoot retouren in de voorwielkasten?
retourslangetjes zijn bij de apk nog vervangen dus dat zal het denk ik niet zijn
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ach de meeste BXen lekken wel iets LHM en moeten eens in de zovel tijd even een slok lhm hebben.
Niks ergs aan!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Net ff de LHM bijgevuld en ik dacht ik gooi er ff een stuk karton onder om te kijken of hij lekt. Dus paar uurtjes later weer ff kijken en dan kom je tot de ontdekking dat de olie die op het karton ligt roetzwart is en dus waarschijnlijk motorolie is ipv LHM.
Heb ff staan kijken maar kon alleen een natte plek ontdekken aan de achterkant van het blok (150A blokje). De druppels lagen ook niet op 1 plaats maar verspreid over het karton dus waarschijnlijk zit het ergens bovenaan en loopt het langs verschillende wegen naar beneden…
iemand een idee wat het kan zijn?
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
vuil dat het lhm meeneemt?
“verbruikt” hij ook olie?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Vieze LHM inderdaad? Als het olie is kan het heel veel zijn… Klepdekselpakking? Nokkenaskeerring? Versnellingsbakkeerring? Te moeilijk om zo te beoordelen.
Maar aangezien je LHM-niveau gezakt is, en je maar 1 vloeistof opvangt (?) zou ik in eerste instantie ook denken aan een LHM-lekje dat langs een vuil(e) motorblok/-ruimte allemaal rotzooi oppikt en daardoor zwart wordt?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )