Lakschade
Mijn dealer heeft mij vandaag gebeld dat er (nog) geen oplossing is voor de beschadiging. Citroen Nederland zegt niets af te weten van zachte rubbers. Men is het probleem wel aan het bestuderen. Men heeft mij wel aangeboden de plekken bij te spuiten en dan steenslagbescherming er op te plakken. Keurig aanbod, maar dam mijn auto weer een paar dagen weg, en als er een oplossing is weer. Dus ik laat het voorlopig even zo. Als ik nieuwe informatie heb meld ik mij weer. ops: ops:
Re: Lakschade
jekaba schreef:Citroen Nederland zegt niets af te weten van zachte rubbers.
In de showroom van de Citroën dealer in Zwolle heb ik wel degelijk C4P’s aangetroffen met zachte rubbers.
Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.
Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik ook, er zijn intussen wel meerdere modificaties gebeurd, ook bvb in het interieur om rammeltjes tegen te houden.
Bvb rubbertjes plaatsen zodat een trilling weggefiltert wordt.
Erg eenvoudige maar wel doeltreffende auto’s.
Ik ga mijn nonkel nog gelijk moeten geven, hij rijdt al heel zijn leven citroen. En zijn mening is eenduidig: koop de eerste 2 jaar geen citroen als het om een nieuw model gaat, en dan heb je een veel betere auto.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Beschadiging
Vandaag gebeld door mijn dealer dat Citroen NEDERLAND mijn C4 Picasso toch wil repareren. Dus het spuiten van de lakbeschadiging bij de achterste portieren. Daarna wordt er bumperfolie overgeplakt. Dit is in tegenstelling met wat hier op de site wordt vermeld dat Citroen Nederland een oplossing heeft voor het probleem. Men zal toch geen tijdelijke kosten maken om het later te herstellen tegen weer nieuwe kosten. Als er eigenaren zijn bij wie er z.g.n. zachte rubbers zijn geplaatst alsublieft reageren met de naam van dealer die dus ZACHTERE rubbers heeft geplaatst. Ik kan me dat namelijk niet voorstellen.
Helaas heb ik nu bij mijn C4 picasso ook lakschade geconstateerd, veroorzaakt door de (te) harde rubbers. Heeft iemand al ervaring met een definitive oplossing ipv iedere keer de lakstift te gebruiken?
warmond schreef:Helaas heb ik nu bij mijn C4 picasso ook lakschade geconstateerd, veroorzaakt door de (te) harde rubbers. Heeft iemand al ervaring met een definitive oplossing ipv iedere keer de lakstift te gebruiken?
Zie bovenstaande. Dus nog steeds geen echte oplossing. Naar de dealer en laten spuiten, en laten beschermen.
Totaal aantal Berichten: 115
- (Grand) C4 Picasso Blue hdi 120 feel met eat6
- C4 (2004-heden) 1.6 blue hdi 120pk happy edition met discovery pac
ik heb na het lezen van dit topic ook even gekeken en idd bij mij ook al
ik heb een grijze en heb het gelukkig nog weg kunnen poetsen
ik heb nog van dat steenslagfolie liggen en zal het er netjes opplakken vanavond en horen met citroen wat ze er aan willen doen
ik vind eerlijk gezegd toch al dat ook van binnen ze erg krassen
dan denk ik ook aan het interieur dashboard, zijvakjes en dergelijke
ik haalde bijvb een boekje eruit uit het zijvakje en er zit gelijk een kras in
praat ik over een boekje met een zachte kaft .
De rubbers zijn nu (bouwjaar 2010 in vergelijking met vorige wagen van 2007) blijkbaar een stuk zachter op de betreffende plaats.