Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Banden?
Ik zou http://www.autobandenmarkt.nl eens intypen en dan zoeken op 135-15. Vind je Nankangs voor 33,06 euro per band, nieuw!
Of 155-15, dan vind je Toyo’s voor 41,04 euro.
Michelin blijft het beste natuurlijk, maar met een klein budget…..
Citroen!
Dit even terzijde, ik weet namelijk niet waar de gs van Jasper rot is…
dat moet ik zelf ook nog gaan bekijken,.. maar ga overmorgen eerst ff lekker paar dagen skieen en daarna ga ik wel weer oplossingen regelen.
Een kinnebakje:
http://link.marktplaats.nl/235373354
Ook niet glimmend maar tenminste niet verrot.
past dat dan want hier heb ik ook ff aan zitten denken,.. maargoed dan heb ik groene kinnebak er onder hangen
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Art schreef:om precies te zijn mag de helft weg zijn, daar in dat gedeelte waar de wielkast en kofferbodem elkaar verbinden, aangezien er geen schokdemper oid in de wielkast zit. Het gedeelte waar ik het over had is helemaal bovenin de wielkast, ver bij het subframe vandaan., en dan tegen het buitenscherm aan, dus ook nog niet aangrenzend aan de kofferbakwand.
Dit even terzijde, ik weet namelijk niet waar de gs van Jasper rot is…
Jij hebt het over de aanhechting van de buitenscherm op de binnenscherm?
Als het de bekende dubbele plaat is , de bekende GS plek , zit het wel dicht bij de ophanging va het subframe.
dan hebben we het niet over dezelfde plek
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
DriverD schreef:Banden?
Ik zou http://www.autobandenmarkt.nl eens intypen en dan zoeken op 135-15. Vind je Nankangs voor 33,06 euro per band, nieuw!
Of 155-15, dan vind je Toyo’s voor 41,04 euro.Michelin blijft het beste natuurlijk, maar met een klein budget…..
Denk dat die Toyo banden helemaal nog zo slecht niet zijn.
Beter dan Vredestein in elk geval.
Nankang ken ik niet , maar die zijn wel erg smal voor de GS/A.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
jasper08 schreef:
past dat dan want hier heb ik ook ff aan zitten denken,.. maargoed dan heb ik groene kinnebak er onder hangen
Ja , die past.
Beter een gave in de verkeerde kleur dan een rotte in de juiste kleur.
Heb net even gemaild voor de kinnebak stond helaas geen telefoon nr bij dus even afwachten op zijn mailtje terug. als hij redelijk geprijsd is gaat de groene er onder! en voor de kleur verzin ik wel wat moois maar eerst APK.
Banden wil gewoon goed spul en veilig.
Heeft er toevallig iemand nog redelijk setje staan band+velg of iets (2 stuks)
want ik wil namelijk best nieuwe banden kopen maar aangezien ze nog redelijk duur zijn en ik nog geen rijervaringen heb met me GS, heeft mijn voorkeur paar redelijke banden voor paar tientjes(mischien zelfs leenbanden ofzo) ff paar km’s maken kijken of GS me ook echt zo bevalt als dat ik hoop:D en dan gewoon investeren op banden dan weet ik ook zeker dat ze geen weggegooid geld zijn.
Morgen ff naar Bonhoff vragen of hij mijn GS niet wil servicen (lassen van wielkasten+ vervangen remleidingen) leek mij mischien betere oplossing bonhoff weet namelijk wat hij doet(citrotech waarschijnlijk ook maar die zijn meer gericht op 2cv en DS dan een GS)
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Kan jij beoordelen of een band “goed en veilig” is?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
DriverD schreef:Kan jij beoordelen of een band “goed en veilig” is?
Man, daar heb IK zelfs nog moeite mee na meer dan 10 jaar apk’s doen….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
nee maar van een bedrijf zoals michelin mag je verwachten dat het goed is. Maar van b merken weet je het nooit zeker… Simpelweg omdat hier meestal minder ervaringen mee zijn.
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jasper,
Onmogelijk kun je zeggen ” van michelin moet het goed zijn” . Je weet immer niet onder welke omstandigheden een band gebruikt is toch? Of ie in de zon opgeslagen is geweest, met hoge of lage spanning rond gereden heeft, etc etc?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Owk denk dat ik ergens onduidelijk ben geweest.
Als ik soort van leen banden kan regelen maakt het me niet zo uit wat het is en kan je inderdaad nooit zeggen wat de staat is.. Dit is dan ook voor tijdelijk…
Als ik nieuw wil wil ik wel michelins omdat deze aan recenties te lezen gewoon hele goede banden..
Zo hopelijk wat duidelijker uitgelegd
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik denk dat diegene die mooie gebruikte banden heeft ze niet weg doen maar zelf oprijden.
Als je voor weinig een nieuwe band wil zal ik gewoon voor Toyo gaan. Altijd beter dabn gebruikt.
Denk dat ik zelf dat ook Toyo eens proberen ga.
Zo vandaag even het een en ander geinformeerd,
Bonhoff wil mijn remleidingen wel doen( worden waarschijnlijk niet meer gemaakt dus hij moet ze zelf maken)
Lassen is wel iemand voor te vinden was zelfs iemand bij Bonhoff op dat moment die wel kon lassen.
Banden: denk toch dat ik voor de vredestijn ga, over het algemeen positieve berichten en de helft goedkoper dan michelin, en tja ze zijn voor achter dus hebben wel minder invloed op het rijgedragd van de auto, owja en ze hebben een klassiek profiel
En kinnebak ben ik nog niet helemaal uit wat ik daar mee wil.
Die op MP wil de man 100 euro voor hebben, ziet er wel goed uit maar zeker weet je het nooit en hij is groen,..
En wat de kosten zijn om mijnes te laten lassen is ook twijfelachtig maargoed dan heb ik hem nog wel in kleur,.. dus wat daar goede oplossing voor is weet ik nog niet!
Heb wel vandaag een Mont Blanc (miniatuur) GS’je Binnen gekregen heel cool ding!
Btw, vind het leuk te lezen dat jullie allemaal zo mee denken!
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone