1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

Houd de Dief! bestolen door een liefhebber in Reims
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7582

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 maart 2009 11:52 PM

Soms zijn we elkaars ergste vijanden. Bij een beurs andermans DS leeghalen als je iets ziet dat je wilt hebben. Iemand heeft sinds dit weekend een set brede hoofdsteunen met skaibekleding - en dan meteen ook maar een leren middenarmsteun. Heel slim: de bevestiging van de hoofdsteunen laten zitten, zodat je er in eerste instantie ook nog eens niets aan hebt. Ik ben ontzettend teleurgesteld in mijn mede-liefhebbers. Maar goed, mocht je zelf sinds de 22e Salon Champenois du Vehicule de Collection beschikken over mijn hoofdsteunen en middenarmsteun: EIKEL!  Mad Mocht je iemand kennen die toevallig in Reims een setje brede hoofdsteunen in bruine skai heeft gevonden: gefeliciteerd, je hebt dieven in je kennissenkring.
Vandag behoorlijk chagrijning de terugweg afgelegd. ‘t Verlies is tot daar aan toe, maar waar vind ik in hemelsnaam andere/nieuwe met een bijpassende skai bekleding. Leer in een break is geen gezicht, en ik voel er toch ook heel weinig voor m’n interieur te stofferen. Ik voel me behoorlijk genaaid Crying or Very sad  je zou toch bijna andere DS-rijders niet meer groeten - wie weet is hij/zij ‘t geweest ...

[edit mod: topic titel aangepast Wink ]

Profiel  

walther259
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 217

Gepost: 09 maart 2009 12:05 AM
  [ # 1 ]

nou, heb hetzelfde voor gehad in Utrecht voor 3 jaar…Een fransman die daar wat (dure) stukken van mijn auto afhaalde.
Gelukkig had een andere bezoekster dat opgemerkt, de dief gevolgd en de kenmerken (nr.plaat) etc. van die man en auto opgeschreven en me laten weten.
Die dief is het wél kunnen gaan uitleggen in Frankrijk bij de politie en de verzekering heeft me terugbetaald. Maar ik was ook behoorlijk ontgoocheld.

ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971

Profiel  

citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012

Gepost: 09 maart 2009 12:28 AM
  [ # 2 ]

Een echte schande.
Zijn dit dan “liefhebbers” vraag je je af?

Hebben ze dan ook nog een ruitje stuk gedaan of ...?

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 09 maart 2009 03:53 AM
  [ # 3 ]

Vreselijk schofterig weer Evil or Very Mad ik kan me voorstellen dat je je bij je ballen genomen voelt. Walgelijk gewoon, je gaat er toch vanuit dat iedereen op zo’n beurs dezelfde liefde koestert en men vrienden onder mekaar is.
Ik hoop dat je het vertrouwen in het gros van de citrofielen niet verliest.
Het doet me trouwens ook een beetje denken aan een verhaal dat ik hoorde van een forumlid die zag dat iemand een paar jaar geleden vrolijk een sierstrip van een DS chapron stond af te sleuren.
Zelf heb ik niet zulke exclusieve troens waar veel vanaf te trekken is, maar ik zou het eens moeten zien dat iemand met dergelijke bedoelingen met zijn vuile poten aan mijn auto zou zitten, ik had dan heel wat uit te leggen op het politiebureau vrees ik Evil or Very Mad
Sterkte ermee! ik hoop dat je je dame toch weer compleet gaat krijgen!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2967

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 09 maart 2009 09:02 AM
  [ # 4 ]

Maak mezelf ook altijd zorgen bij evenementen…

En mijn hoofdsteunen liggen in plastik zak op zolder, mmm Confused , heb je er ook niks aan, maar diefstal en/of braakschade is ook weinig lol.

knuffel

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 maart 2009 10:28 AM
  [ # 5 ]

Hm. Braakschade was er niet - we weten allemaal dat je met iets duns en smals (sleutel van een andere DS of zo) het slot van een DS zo open hebt. En dat was dan ook gebeurd. Een ingetikte ruit zou het feest wel compleet gemaakt hebben, zeg.
Ik had dit soort dingen ook al eerder gehoord - en bij het instappen ‘s morgens schoot het nog wel door m’n hoofd: hoofdsteunen in de hotelkamer? Los in de kofferbak is bij een break ook niet echt een optie, he?
Als ik ooit nog vervanging te pakken krijg zal ik ook eens nadenken over een mooi plekje op de zolder Wink

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 09 maart 2009 10:55 AM
  [ # 6 ]

Ronduit schandalig!!!!

Jeroen

Profiel  

DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 559

Gepost: 09 maart 2009 12:02 PM
  [ # 7 ]

Wellicht is het ook verstandig om op Franstalige/Belgische/Duitse forums een oproep te plaatsen. De kans dat de dief Nederlands kan lezen lijkt me klein.
In ieder geval sterkte met het verlies van zowel je hoofdsteunen alsmede je geloof in de medemens.

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  

Gepost: 09 maart 2009 01:10 PM
  [ # 8 ]
DS-Frank schreef:

Wellicht is het ook verstandig om op Franstalige/Belgische/Duitse forums een oproep te plaatsen. De kans dat de dief Nederlands kan lezen lijkt me klein.
In ieder geval sterkte met het verlies van zowel je hoofdsteunen alsmede je geloof in de medemens.

Ja, onze jongens doen zoiets niet…  Confused  Beetje flauw van me, begrijp ik, maar ga hier toch niet te makkelijk van uit. Het is in elk geval een ‘liefhebber’ die zich tot dit soort praktijken verlaagd en dat kan inderdaad iemand zijn die uit alle windstreken kan komen.

Profiel  

citrev
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35

Gepost: 09 maart 2009 01:30 PM
  [ # 9 ]

Triest, succes gewenst bij je zoektocht. Dit verhaal is voor mij in het verleden reden geweest om amerikaanse hoofdsteunen aan te schaffen. Die kunnen natuurlijk ook meegenomen worden maar is toch een stuk lastiger.

Profiel  

camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1533

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 09 maart 2009 04:38 PM
  [ # 10 ]

Ik kan ook niet bedenken hoe je hoofdsteunen diefstalvrij zou kunnen maken. De mddenarmsteun kan je onderin met een ketting/hangslotje beveiligen maar hoofdsteunen wordt anders.

Ik heb de smalle hoofdsteunen waarbij evt met een staalkabeltje door de pijpjes iets te verankeren valt. Met brede hoofdsteunen wordt het weer moeilijker. misschien iets onzichtbaar-tussen-de-stoelen monteren?

Het blijft triest dat het nodig is Evil or Very Mad

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  

OliZX
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 849

- 2CV 6 Spécial S6 '90
- 2CV Acadiane
- Saxo 1.1 Ben
Gepost: 09 maart 2009 05:41 PM
  [ # 11 ]

Natuurlijk idioot dat zoiets gebeurt; iedereen moet met zijn tengels van
andermans spullen afblijven. Helaas gelooft niet iedereen in dat adagium.

Heb je aangifte gedaan bij de politie in Reims…?

De tip van DS-Frank vond ik erg zinnig: post ook op Belgische, Franse en
Duitse fora. Dat verhoogt misschien de (pak)kans dat de hoofdsteunen
ergens iemand opvallen.

[ http://www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990) - Acadiane (1985) - 2CV Spécial (1976)

Profiel  

Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513

- ID/DS Dspecial
Gepost: 09 maart 2009 08:02 PM
  [ # 12 ]

Vroeger werden je handen er nog afgehakt als je zoiets deed. Eigenlijk waren ze toen helemaal zo gek nog niet

Profiel  

break23m
> 7000 berichten

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 maart 2009 10:58 PM
  [ # 13 ]

Toch goed om te horen dat er meer mensen zijn het allemaal niet normaal vinden. En vervelend om mensen er weer aan te herinneren dat het hen ook is overkomen.

Ik had al bedacht dat dit ook op een Frans forum moet, in de hoop dat iemnd zich meldt die iets gezien heeft. Duits had ik nog niet bedacht, maar dat is ook een goed idee. Nu maar eens zwoegen op een vertaling. Ce Con weet ik al, nu de rest nog.

En de aangifte - tja, daar sta je dan met drie man sterk aan het eind van de de dag. Moe, toe aan een biertje en eten. Ik heb ‘t overwogen, maar mijn Frans is niet wat het had kunnen worden. En om dan op de parkeerplaats te wachten in de hoop dat er een agent wil komen ... Naar ‘t politiebureau om te melden dat uit een onbeschadigde auto een paar stukken oud skai zijn weggehaald. Hm. Zondagochtend de kathedraal bekeken.

Profiel  

Gepost: 09 maart 2009 11:01 PM
  [ # 14 ]
Smakman schreef:

Vroeger werden je handen er nog afgehakt als je zoiets deed. Eigenlijk waren ze toen helemaal zo gek nog niet

Waren de volwassen reacties op?  Rolling Eyes

Profiel  

veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 649

- BX 16 TGI
Gepost: 09 maart 2009 11:12 PM
  [ # 15 ]
graddus schreef:
Smakman schreef:

Waren de volwassen reacties op?  Rolling Eyes

Mogelijk, ik lees ook een stukje woede, frustratie, medeleven, dat is mede de reden dat ik verder maar niet reageer op zo’n diefstal, zou er waarschijnlijk nog iets onvriendelijker uitzien .

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  

1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook