18 PK versus moderne spatborden eend
MarcoS
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 22-03-2007

Gepost: 09 maart 2009 03:51 PM

Passen 18 PK spatborden zonder gat voor een knipperlicht, maar met een holle uitsparing voor het kleppendeksel op een moderne eend?

Is er nog iemand die 12 pk spatborden weet of in de aanbieding heeft?

Profiel  
 
Piet Visser
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 407
Geregistreerd: 01-11-2006

- C5 Charactére
Gepost: 09 maart 2009 07:31 PM
  [ # 1 ]

12 PK spatborden, zijn dat die met rechthoekige knipperlichten?
Daar heeft mijn broertje er nog wel twee van liggen.

Groet, Piet

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 09 maart 2009 07:38 PM
  [ # 2 ]
Piet Visser schreef:

12 PK spatborden, zijn dat die met rechthoekige knipperlichten?
Daar heeft mijn broertje er nog wel twee van liggen.

Groet, Piet

Die rechthoekige “knipperlichten” horen bij 2cv’s die in de jaren 50, 60 in België gemaakt zijn. Wees er maar zuinig op!

Jeroen

Profiel  
 
trubbelmaker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 09 maart 2009 09:05 PM
  [ # 3 ]

Om op je vraag te antwoorden.
Ja . 18 PK spartborden passen op een ,, moderne 2CV.

Als je er geen verstand van hebt , blijf je er af !

Profiel  
 
MarcoS
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 22-03-2007

Gepost: 09 maart 2009 11:24 PM
  [ # 4 ]

12 pk spatborden hebben geen holle uitsparing voor de kleppendeksels en hebben geen gaten voor knipperlichten en ventilatieslangen.
Spatborden met een vierkant knipperlicht zijn inderdaad ook zeldzaam.

De andere vraag of 18 pk spatborden op een “moderne eend passen was voor iemand die ze te koop heeft.

Ik dacht ook dat oude spatborden, 18 pk, hetzelfde model hadden, hij dacht van niet.

Groeten,

en bedankt

Marco.

Profiel  
 
JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 20-03-2005

Gepost: 11 maart 2009 03:40 PM
  [ # 5 ]

Om je vraag te beantwoorden: 18 PK-spatborden passen ja/nee op een “moderne” eend (dus op een 2CV4 of 2CV6). De uitsparing voor het knipperlicht is natuurlijk anders (rechthoekig in plaats van rond, of zelfs géén uitsparing). Er is óók ruimte voor het kleppendeksel. Maar…......de 18 PK-motor had géén afvoer van de warme lucht via slangen door het spatbord heen naar je wielkast. En “moderne” eenden hebben dat wél. Dan mis je dus een gat in je binnenscherm (is natuurlijk snel te maken). En om het ingewikkeld te maken: sommige spatborden uit die tijd hadden die doorvoer weer wél, waarschijnlijk tijdens de overgangsperiode in 1970 gemaakt (toen zijn er gedurende een korte periode 18 PK-types gemaakt met een “moderne” motor) Wink .

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  
 
MarcoS
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 22-03-2007

Gepost: 11 maart 2009 04:14 PM
  [ # 6 ]

Verkoper verkoopt spatborden zonder gat voor het knipperlicht, met holle uitsparing voor de kleppendeksels en met een half uitgestantst gat voor de motorventilatie. Hij beweerde dat het model van een modern spatbord anders zou zijn dan van een 18 of 12 PK. Ik dacht van niet en jij JoF zegt nu dus ook dat het model gelijk is.

18 PK spatborden zijn wel te vinden, 12 PK spatborden zijn schaars.

Profiel  
 
JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 20-03-2005

Gepost: 11 maart 2009 06:57 PM
  [ # 7 ]
MarcoS schreef:

Hij beweerde dat het model van een modern spatbord anders zou zijn dan van een 18 of 12 PK

Dan zou ik graag van die verkoper horen wat er anders is, behalve de punten die al genoemd zijn. Ik zou er zelf nog ééntje kunnen bedenken: de inkeping waar de koplampbeugel als het ware in moet passen, zou wel eens op een andere plek kunnen zitten (omdat koplampbeugels van “moderne” eenden een andere vorm hebben dan die van de 18PK), maar ook dat lijkt mij onwaarschijnlijk.
Het model dat “in het zicht” is, is écht niet anders.

Overigens lijkt het mij óók niet makkelijk om aan goede gebruikte (of N.O.S.) 18 PK-spatborden te komen…....

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  
 
MarcoS
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 22-03-2007

Gepost: 11 maart 2009 07:44 PM
  [ # 8 ]

Juist! De inkeping van de koplampbeugel lijkt op een andere plaats te zitten. Ik zal proberen om het eens wat verder uit te zoeken. Ik zal een 18 PK naast een 12 en een modern spatbord leggen, ik heb ze alledrie in huis.
Er liggen trouwens genoeg 18 PK spatborden (“zonder gaten”) bij de EEEC.
Van de 12 PK versie links lag er maar één.

Liefhebbers die vandaag de dag oude spatborden verbouwen om bijvoorbeeld een VISA conversie uit te kunnen voeren die moeten ze .........!!!!!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook