Forummers,
Al een aantal weken moest ik mijn rechtervoorband regelmatig oppompen, het betreft een Michelin Energy 195/60/R14 86H band. Vandaag heen en terug van Citromobile moest ik die band 2 maal oppompen. Hij loopt dus steeds harder leeg en de tijd is daar om er iets aan te doen. Echter er zit nog zeker 6-7mm profiel op de band dus ik vind het wat zonde om er een nieuwe op te leggen. Ik weet nog dat ik bij de oude Bix er eens een prop doorheen heb laten schieten. Wordt dat nog steeds gedaan en wat zijn de nadelen daarvan? Overigens kost een nieuwe band bij http://www.autobandenmarkt.nl/ een 76,60/stuk. Bij de kwikflut zal dat wel een 110,- de band zijn.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Plug erin kan, als het gat maar niet in de wang van je band zit.
Ze hebben tegewoordig een andere techniek.
Ze halen de band van het velg af, schuren aan de binnenkant het gat grof op, zodat de lijm met een rubbermatje beter hecht. Een kwartiertje met een lijmklem erop, en klaar! Kosten: Rond de 15 euro
Test
Das een betere techniek ja, met die pluggen vernaggel je je banden toch maar. Morgen de betere bandenspecialist in Voerendaal maar eens bellen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
De betere bandenboer kan dit zeker vakkundig uitvoeren.
Ik ben helemaal geen fan Kwikfit, en zou er voor zoiets ook niet heengaan. Allemaal prutsers daar!!
Test
Een proppie in je band werkt prima hoor….
Ik heb er meerdere gehad met mijn vorige auto (tja, offroad crossen blijft leuk….....) en ik heb er prima ervaringen mee.
Het is goedkoop, en supersnel klaar; het wiel kan vaak gewoon op de auto blijven!
Kennis van me heeft een garage, hij zegt dat ie nog nooit heeft meegemaakt dat een prop los was gegaan.
er zijn debielen die ook een prop in de wang van de band zetten ,DOE DAT NIET!
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
Sterker nog, niet alleen in de wang van de band mag het niet, ook niet in de schouder (da’s het gedeelte van de band waar het loopvlak overgaat in de zijkant).
En trouwens; repararen bij hoge snelheidsbanden (V, W, Y) is helemaal uit den boze (hogere snelheden <> grotere krachten <> hogere temperaturen)
Het repareren van het lek aan de binnenzijde van de band (met de band van de velg dus) heb ik in het verleden wel eens laten doen; is me toen goed bevallen.
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Op dit moment ligt er een H band op, dat is tot 210. Nu zijn de keren dat ik dat met deze auto gereden heb op 1 hand te tellen maar ik wil het risico niet lopen. Net even de bandenspecialist een dorp verder gebeld en een band repareren kost 15,- en een nieuwe kost 109,- inclusief alles. Vandeweek maar even langs met de velg en kijken wat ze ervan kunnen maken. Qua prijs heeft de plug even de voorkeur.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
het is altijd te proberen; je kunt later altijd de band nog vervangen.
alhoewel ik me afvraag of er op een BX 16V wettelijk gezien wel een H-band mag; ik heb een angstig voorgevoel dat sommige APK-keurmeesters zullen gaan zeuren dat er een V-band op moet.
(top is immers 213 km/h)
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Woei! Net terug van de echte bandenspecialist en wat bleek! Mn ventielending was rot. Met de band was niks aan de hand. Nieuw ventieltje erin en met 10,- was ik klaar.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Kijk, dat is nou eens mazzel!!!
Ik vervang trouwens bij een nieuwe band, ook altijd het ventiel!! Die krengen kosten haast niets, en je hebt er een boel van!!
Test
T(h)ijs schreef:Das een betere techniek ja, met die pluggen vernaggel je je banden toch maar. Morgen de betere bandenspecialist in Voerendaal maar eens bellen.
Welke bandenspecialist is dat als ik vragen mag? binnenkort heb ik 4 nieuwe bandjes nodig, en zo te zien is er nogal wat prijsverschil tussen de diverse bedrijven.
Dat was Kicken in Voerendaal, ze zitten ook in Sittard maar ik denk dat Voerendaal het dichtst bij is voor je. Zie ook http://www.kicken.nl/ . Het is een echte bandenspecialist met goede service en aardige prijs.
Prijzen:
Ventiel was 10,- en nieuwe Michel Energy XT2 Energy was 109,- inclusief montage etc
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!