Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 09-02-2008
- Xsara Picasso 1.8 16v
- Xsara 1.6 break Ligne Prestige
Sinds kort brandt de STOP lamp in combinatie met het lampje voor de remolie (Xsara I Break). Remolie bijgevuld, maar nu branden beide lampjes weer. Waarschijnlijk lekt er ergens remolie, maar dit is niet zo gauw waar te nemen. Wordt dus een (nog) klusje voor de garage ... De dame begint geld te kosten
Mijn vraag is eigenlijk of er een veiligheidsrisico is bij een dergelijke storing. Na bijvullen van remolie blijven de lampjes weer een tijdje uit (zeg maar een week), daarna gaan ze dus weer branden. Kan ik hier (na bijvullen) nog een weekje mee rijden of is het onverantwoord?
Alvast bedankt voor de reacties
hoe zou je het vinden als je trapt en je pedaal is zo hard dat je niet remmen kunt?
of dat je het pedaal tot de grond toe intrapt en er niks gebeurd?
xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Moet je dat werkelijk bijvullen? Zo ja, dan heb jij inderdaad ergens een lek. De remkanaal is een geslotensysteem.
Wat ook het geval kan zijn! Is dat je misschien de sensor van de remvloeistofniveau kapot is. Hierdoor kan de stoplampje branden. Koppel het even los de sensor. En wellicht is het probleem opgelost. Neemt niet weg dat je wel even naar de garage moet!
Misschien is dit jouw probleem wel?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
@konid
Dit heb ik een aantal weken geleden ook gehad, bij mij was de remcilinder rechtsachter (behoorlijk)lek. Was al bezig om hem in te ruilen maar heb er zelf toch nog even een nieuwe remcilinder onder gezet(ongeveer 50 euro cilinder en een beetje remolie en remreiniger), was een klein uurtje werk en ik wilde geen gezeur met de remmen voor die paar tientjes.
Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura 1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012
.
Bart-xsara schreef:@konid
Dit heb ik een aantal weken geleden ook gehad, bij mij was de remcilinder rechtsachter (behoorlijk)lek. Was al bezig om hem in te ruilen maar heb er zelf toch nog even een nieuwe remcilinder onder gezet(ongeveer 50 euro cilinder en een beetje remolie en remreiniger), was een klein uurtje werk en ik wilde geen gezeur met de remmen voor die paar tientjes.
lukt dit dan op de apk als je remolie in je remschoennen is gelopen? normaal vervangen wij dan de ganse set achteraan, voor een 130 euro heb je een kit, met beide remcilinders en zelfs een stel voorgemonteerde remschoenen, met alle veren enz inbegrepen, want kan goed zijn dat die andere kant die nog niet lek was, ook niet lang achterkomt
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 09-02-2008
- Xsara Picasso 1.8 16v
- Xsara 1.6 break Ligne Prestige
Bij mij was het ook een lekkende remcylinder RA, inmiddels zijn beide vervangen (en de remschoentjes ook)
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
sinds gisteren ook ineens de stop + remvloeistoflamp. uit het boekje kan ik niet opmaken welke remolie ik kan halen, wat is ‘citroen specifiek’, want geen LMH bij een saar natuurlijk. je kunt toch niet zomaar remolie kopen, er zijn toch twee verschillenden DOT waardes of zoiets die ze niet mogen mengen?
naar de garage kan vandaag (za) niet en ivm vrouw in ziekenhuis e.d. kan ik nu niet zonder auto (en nee,ik heb ook geen zin om er zometeen naast te liggen)..
Jos.
Dot4 wordt al heel lang gebruikt, grote kans dat dat al in het remsysteem zit. Overal bij onderdelenzaken en grotere tankstations te koop. Mengen met Dot 3 vermindert de specificaties, maar is niet gevaarlijk. Als je het lek hebt verholpen, systeem spoelen/ontluchtem net Dot4.
als Citroen een 4x4 maakt, hoef ik geen Range Rover meer