Nou ben er wel weer ff mee bezig geweest, even een beurtje gegeven. Luchtfilter, oliefilter, motorolie, bougies, verdelerkap, rotor en ruitenwissers vervangen en vanmiddag nog even kleppen stellen.Klepdekselpakkingen waren lastig te krijgen Remmen nagekeken en natuurlijk het nodige schoonmaak en smeerwerk verricht.
Maar nu zit ik nog een beetje met de lak: ik dacht dus eerst dat de zwarte laag erop zat, maar nu lijkt het er wel heel erg op dat het zwarte eronder zit m.a.w.ik poets dus en het zwart wordt groter. Ik heb hem eerst goed gewassen, toen met de commandant 4 en daarna nog in de was gezet. Glimmen doet hij wel meer, maar het zwart op de motorkap blijft.
Is het zo dat er onder de blauwe lak nog een zwarte primer oid zit? Volgens het kleurschema moet dit blue romantique zijn, zijn er nog stiften/verfjes op de markt om het bij te werken. Of moet ik zelf een beetje gaan mixen?
Nog een vraagje over de winterkap, tot ± welke temperatuur/maand laat je die ervoor zitten?
Gr Jurre
Als het maar niet nieuw is en ik eraan kan sleutelen..
Id19 1967 | Tomos 4L 1969| GSA X3 1980 | Peugeot J7 1980 | Gazelle Apollo HMC 303
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig!
Volgens de sticker op de voorruit en het instructieboekje moet het winterhoesje erop als de temperatuur onder de +10’C is. Ik kijk altijd op de olietemperatuurmeter, en dan klopt dat redelijk.
Citroen!
Jurre schreef:
Volgens het kleurschema moet dit blue romantique zijn, zijn er nog stiften/verfjes op de markt om het bij te werken. Of moet ik zelf een beetje gaan mixen?
Gr Jurre
De kleur op de foto lijkt me eerder bleu platin (ac632) net als mijn gsa dat is
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bleu Romantique werd niet geleverd op de GSA in 1982. Moet inderdaad Bleu Platine zijn (AC632).
Citroen!
Ah ja, ik zat in mijn hoofd met ‘84
Blue Platine AC 632 inderdaad. Maar nu dan de vraag: is er nog verf verkrijgbaar in deze kleur, hebben jullie tips wat betreft het overspuiten/bijwerken? Er zit geen roest oid het is gewoon die zwarte vlek die ik weg wil hebben. Ik kan zelf prima met de verfspuit overweg+ik heb een ruimte om te spuiten ( helaas past er geen heel chassis in, maar een motorkap moet lukken Natuurlijk is de verf nu wel al verkleurd, maarja ik moet toch wat.
Gisteren kleppen gesteld, was nog een aardige klus. Koude motor 0,20mm. Vooral de uitlaat, ik kon er niet echt lekker bij met de schroevendraaier. Halen jullie normaal de zijschermen er af om er beter bij te komen? andere truuks?
DriverD, jij had het over een olietemperatuur meter, zelf ingebouwd?
Alvast bedankt!
Gr Jurre
Als het maar niet nieuw is en ik eraan kan sleutelen..
Id19 1967 | Tomos 4L 1969| GSA X3 1980 | Peugeot J7 1980 | Gazelle Apollo HMC 303
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Ga eens langs bij Nieuwenhuis , die kunnen je denk ik wel helpen.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Verf in de kleur vind je niet zomaar, denk ik. Voor kleine oppervlakken kan je een spuitbus in de kleur zoeken.
Kleppen stellen gaat veel gemakkelijker als je het front en de keienvanger weghaalt. Hoeft niet, is wel veel gemakkelijker.
Olietemperatuurmeter kan je zelf inbouwen. Zie:
hier , ff naar beneden scrollen.
Citroen!
Bij Nieuwenhuis rij ik zeker even langs… ik wist niet dat ze ook autolak hadden. bedankt voor de tip!
En die oliedruk en temperatuurmeter.. mooi gedaan en ook nog functioneel ! Die staan nu ook op mijn verlanglijstje net zoals het achterruitjaloezie.. maakt het wel af!
EDIT:
aan de inschrijving wordt momenteel aan gewerkt
—
Gr Jurre
Als het maar niet nieuw is en ik eraan kan sleutelen..
Id19 1967 | Tomos 4L 1969| GSA X3 1980 | Peugeot J7 1980 | Gazelle Apollo HMC 303
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Jurre schreef:Bij Nieuwenhuis rij ik zeker even langs… ik wist niet dat ze ook autolak hadden. bedankt voor de tip!
En die oliedruk en temperatuurmeter.. mooi gedaan en ook nog functioneel ! Die staan nu ook op mijn verlanglijstje net zoals het achterruitjaloezie.. maakt het wel af!
Ik heb trouwens geprobeerd mijzelf aan te melden bij de gs/gsa vereniging voor een lidmaatschap, helaas tot op heden geen reactie, duurt dat altijd een tijdje? ik snap best dat de mail niet dagelijks bekeken wordt. Nog maar eens proberen denk ik, zit er misschien iemand van het bestuur op dit forum?
Gr Jurre
Kan wel eens duren ja, bellen gaat meestal sneller. Ik weet niet of GS en GSA-jalouzie uitwisselbaar is, zo ja dan heb ik er nog een liggen. Ergens.
@mkatgert
even nagezocht hier op het forum, maar die jaloezie schijnt niet te passen. Maar toch bedankt! http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?p=829730&sid=4fe43c26fbf744584c892ae336aac571
jammer.. nog even verder zoeken dan.
Als het maar niet nieuw is en ik eraan kan sleutelen..
Id19 1967 | Tomos 4L 1969| GSA X3 1980 | Peugeot J7 1980 | Gazelle Apollo HMC 303
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Jurre schreef:Ik heb trouwens geprobeerd mijzelf aan te melden bij de gs/gsa vereniging voor een lidmaatschap, helaas tot op heden geen reactie, duurt dat altijd een tijdje? ik snap best dat de mail niet dagelijks bekeken wordt. Nog maar eens proberen denk ik, zit er misschien iemand van het bestuur op dit forum?
—
EDITGr Jurre
Stuur je gegevens maar even per pb , dan zal ik ze even doorsturen.
@ Citropower
Het is inmiddels al doorgespeeld via Mattijs, maar toch bedankt!
Ik was gisteren helemaal blij, beurtje gedaan, kleppen gesteld en hij liep gewoon prima. Maar gisteravond wilde ik ergens wegrijden, gestart zonder problemen, ik rij 5 meter naar achter en de motor slaat af. Ik probeer weer te starten, startmotor gaat maar hij slaat niet aan. Dus ik onder de motorkap, bougiekabels, bougies etc gechecked ... ze waren er toch af geweest dus ja dat zou los kunnen zitten. Ik heb daarna weer geprobeerd starten en jawel hij start weer!
Dus ik denk nouja even een extra rondje dan maar, dus ik even de snelweg op, einde van de snelweg voor het stoplicht sloeg hij weer af. Ik weer even wachten en daarna kreeg ik de boel toch weer gestart.
Daarna nog even bij een vriend wat dingen nagelopen en kwam tot de conclusie dat de bougies niet vonkte, direct op de bobine aangesloten en nog steeds niet. Andere bobine erin, ook geen vonk. Bobine had wel stroom. Toen was het bijna 23:00 uur en toen was ik het zat en ben met de eend naar huis gereden, ook leuk voor de verandering.
Dus dan moet ik vandaag maar weer is verder aan de slag. Mijn vriendin vond het wel weer een avontuur en kon er om lachen gelukkig.
Heeft iemand dezelfde kuren/ tips?
Als het maar niet nieuw is en ik eraan kan sleutelen..
Id19 1967 | Tomos 4L 1969| GSA X3 1980 | Peugeot J7 1980 | Gazelle Apollo HMC 303
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Zijn de bougiekabels nog wel goed? Heb je meerdere verschillende kabels geprobeerd? En de bougies zelf, zijn die goed?
In het werkplaatshandboek van kluwer staat ook een hele verhandeling over elektrodenafstand van de bougies, maar ik zou niet kunnen beoordelen of dat ook relevant is…
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Bougiekabels zijn nog niet vervangen, wel meerdere kabels geprobeerd. Bougies zijn gloednieuw, ik ben van Champion naar Bosch Super plus gegaan. De elektrodenafstand kan dus veranderd zijn, maar hij vonkt zowiezo niet meer, ook niet met andere bougies.
Kabels zou kunnen, maar dan zouden ze allemaal in 1 keer “kapot” zijn gegaan.
Als het maar niet nieuw is en ik eraan kan sleutelen..
Id19 1967 | Tomos 4L 1969| GSA X3 1980 | Peugeot J7 1980 | Gazelle Apollo HMC 303
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ontstekingsmodule overleden? (Ja, ik moet zelf ook nog steeds een reserve halen) Volgens de overleveringen zijn die dingen nml notoire probleemveroorzakers, m.n. ducellier’s.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30