2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

Warme start problemen
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2259

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 09 maart 2009 11:13 PM
  [ # 16 ]

Afhankelijk van het bouwjaar, kan de computer ook links onder het dashboard zitten, dus onder het opbergvakje bij de bestuurder (serie 1).

Als hij nou weer ‘ns niet start, zou ik even proberen te kijken wat er nu precies gebeurt. Je kunt allicht even kijken of er een vonk is, dan kun je de ontsteking in ieder geval uitsluiten. Controleer ook even voor de zekerheid of de benzinepomp draait tijdens het starten (moet je iemand anders laten doen, zit achter/onder de auto). Verder weet ik even geen makkelijke checks…

Profiel  

Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 471

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 10 maart 2009 12:52 AM
  [ # 17 ]

l.wenting Helemaal correct. Ik wilde er toendertijd eerst niet aan omdat destijds er niet even eentje voorhanden was om uit te proberen. Ik weet natuurlijk niet zeker of het bij jou precies hetzelfde is maar het lijkt er wel veel op. Mijn auto startte altijd, alleen af en toe niet na een rit. Als ik dan b.v. bij een tankstation stond kon ik na het tanken niet meer weg. Na afkoelen was er niets meer aan de hand.

Ik heb precies !! het zelfde probleem ... was het bij jou de computer??

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1745

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 10 maart 2009 02:37 PM
  [ # 18 ]

Start hij alleen slecht als hij warm is, of loopt hij na uiteindelijk starten dan ook slecht?

Ik zou eens andere kabels en andere verdeler/rotor proberen. Is makkelijk te wisselen en dus uit te sluiten. Hoe zijn de bougie’s?

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  

Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 10 maart 2009 03:35 PM
  [ # 19 ]

Start ze alleen slecht als ze warm is, of loopt ze na uiteindelijk starten dan ook slecht?

Ik zou eens andere kabels en andere verdeler/rotor proberen. Is makkelijk te wisselen en dus uit te sluiten. Hoe zijn de bougie’s?

Als ze eenmaal loopt (meetal nadat ze helemaal afgekoelt is dan loopt ze prima. De bougies zijn ook vernieuwd bij aankoop. Ik denk dat ik toch twee nieuwe bdp sensoren erin ga doen en nieuwe bekabeling. mocht het probleem zich voortzetten begint mijn zoektocht naar een computer… Dat word dan waarschijnlijk in april vervangen (dan ga ik door frankrijk heen reizen op zoek naar onderdelen.

Profiel  

freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 837

- CX GTI turbo 2
Gepost: 10 maart 2009 04:28 PM
  [ # 20 ]

Lastig dit soort problemen. Het op de gok vervangen van onderdelen kan natuurlijk wel aardig in de papieren lopen en voor teleurstellingen zorgen. Is er geen manier om vitale onderdelen door te meten op het moment dat hij hapert? Of even onderdelen te wisselen met een bevriende CX?
Ik zat nog te denken (toch wat wilde gok) aan de koude-start injector. Zou het niet kunnen zijn dat de injectie altijd denkt dat de motor koud is en dus teveel benzine geeft bij een warme start? In dat geval moet je de betreffende bedrading en sensor doormeten.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 10 maart 2009 05:20 PM
  [ # 21 ]

Kijk ook even naar je massa kabel. Is die nog een beetje joepie?

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 10 maart 2009 05:24 PM
  [ # 22 ]

2500 heeft geen koude start injector en ook geen rotor en verdeler.

Maar… hij meet natuurlijk nog steeds de temperatuur om de hoeveelheid (extra) benzine te bepalen, dus het zou op zich kunnen dat die sensor stuk is.

Profiel  

Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 10 maart 2009 05:26 PM
  [ # 23 ]

Zitten die bdp sensoren in de buurt van de accu? Of zitten ze allebei op totaal verschillende plaatsen?

Profiel  

freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 837

- CX GTI turbo 2
Gepost: 10 maart 2009 05:40 PM
  [ # 24 ]

Ik denk dat er wat verwarring speelt. De bdp sensoren zijn maar 1 van de vele sensoren die een Bosch Jetronic systeem telt. Ik bedoel de sensor die de temperatuur van het koelwater doorgeeft aan de injectie computer.

Profiel  

algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 611

Gepost: 10 maart 2009 05:40 PM
  [ # 25 ]

al eens aan je contact-slot gedacht Confused:

Profiel  

Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 10 maart 2009 05:47 PM
  [ # 26 ]

aha… Dus dan zou ik die sensor eens door moeten meten. Even uit nieuwsgierigheid…mijn temperatuur meter komt nooit echt boven het gearceerde stukje. Hij komt zelden hoger .. alleen als ik heeel hard rij. Kan het hier misschien aan liggen?

Profiel  

Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 10 maart 2009 05:49 PM
  [ # 27 ]

al eens aan je contact-slot gedacht

Nee niet echt.. maargoed zou bijzonder zijn als hij het niet meer doet als de motor warm is…lijkt mij…

Wat wel leuk is van mijn contact is dat als de motor aanstaat je de sleutel er gewoon uit kan trekken. Dus die angst die ik heb als ik bij een pompstation stop om te tanken en hij daarna niet meer start (warme start) dan laat ik hem gewoon lopen en doe ik de deuren op slot Laughing

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten

- CX 2400 GTi
Gepost: 10 maart 2009 06:19 PM
  [ # 28 ]

Het feit dat je alleen niet kunt starten bij warme motor, maar dat de motor verder wel goed loopt doet wel sterk vermoeden dat de temperatuursensor die de computer (volgens mij) gebruikt om te bepalen hoeveel extra benzine ingespoten moet worden bij de start, wellicht stuk is. Dan zou de motor moeten verzuipen… ruik je een sterke benzinelucht bij de uitlaat?

Het niet warm worden tijdens het rijden ligt zeer waarschijnlijk aan een kapotte thermostaat in het koelsysteem, zou ik snel (laten) vervangen.

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1656

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 10 maart 2009 09:29 PM
  [ # 29 ]

Euhm kun je niet starten omdat die niet aanslaat of omdat de startmotor te langzaam draait; symptoon lege accu.

—- Ooit eens bij nood een benzine startmotor op een diesel gelepeld. koud ging het als een tierelier, warm niet zwaar draaien ed alsof de accu leeg was, tenzij je hem even liet staan dan liep die zomaar.

Nader mogelijke conclussie; startmotor van benzine zijn lichter dan diesel. Das algemeen bekend. Als de motor erg warm is staat de thermostaat nog open en pompt de waterpomp het koelwater door het hele circuit. Dit kost zoveel weerstand dat die lichte startmotor het niet af kan. Is die eenmaal wat afgekoeld, dan zit thermostaat dicht en heb je het kort circuit, alleen het blok.

Dus ja is dat ding (startmotor) gewoon niet te licht?

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 10 maart 2009 09:31 PM
  [ # 30 ]

Oke.. die temperatuur meter lijkt me inderdaad een goeie oorzaak. Ik dit komend weekend is bekijken

Iedereen nogmaals er bedankt voor de antwoorden… hoop dat we een oplossing vinden (komen er dit weekend achter Very Happy )

Profiel  

2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook