rik jongeneelen schreef:nee er zit niets op de knipperlichten van cv of iets dergelijks ik heb de alarmlichtschakelaar en de normaleknipperlichtschakelaar en het het relais al vervangen en heb er de laatste tijd ook niks bij gebeund of weggehaald
groeten rik
Hier is het schema van een GT, heel anders qua stekkers dan de typen 2/3:
http://www.xs4all.nl/~grootpan/bxnl/bx_schema_5_19GT_2.html
Er zit niet toevallig een stekker op je klokkenspel verkeerd?
Wat me opvalt is dat een GT (en ook de sport) een aparte richtingaanwijzerindicator op de dash hebben, vlgs mij hebben andere typen 1 daar maar 1 lampje voor zitten. Is daar misschien iets omgewisseld op de een of andere manier…
Eerst maar eens dingen loshalen, het moet aan het schema te zien toch aan 1 van beide schakelaars liggen, of de bedrading.
Ich bin ein Breaker
het schema is anders getekend, maar het is hetzelfde uitgevoerd als bij de gewone 1.9
De type-1 hebben 1 lampje op het dashbord, maar dat is hier niet van toepassing
als je de stekker van schakelaar 64 loshaalt, kan je al iets meer zeggen.
Groeten,Rob
ik heb nu ook de linker sateliet vervangen en de zekeringkast het probleem is nog niet verholpen
groeten rik
Maar - heb je al eens een en ander losgehaald en het toen geprobeerd, zoals we je al een paar keer voorgesteld hebben?
Ich bin ein Breaker
ik heb het dashboard los gehad de knipperlichten een voor een trekhaak stekker gedemonteerd biede kabelbomen satelieten vervangen zekeringkast vervangen super veel stekkers los gehad en weer vastgemaakt
maar niks helpt
groeten rik
Hoi Rik,
stap voor stap:
kontakt af
stekker van de schakelaar van de richtingaanwijzer los
kontakt aan
knippert ie nog?
kontakt af
schakelaar van de paniekverlichting afkoppelen
kontakt aan
knippert ie nog?
kontakt af
schakelaar van de richtingaanwijzer aansluiten
kontakt aan
knippert ie nog?
Als je op die drie vragen een antwoord post dan komen de volgende stappen.
Groeten,Rob
als ik de schakelaars los haal of het relais welke dan ook knippert er niets meer inderdaad zodra ik iets terug aansluit begint het weer van voor af aan en ik heb echt alles al geprobeerd en mijn garagist waar ik al 2 jaar kom een citroen dealer die zelf ook altijd sportjes heeft gereden is ook radeloos
groeten rik
Rik, zo komen we er niet.
jij roept dat niets werkt, je krijgt tips en je roept weer dat niets werkt.
Wil je klagen of wil je een oplossing?
In het eerste geval: ga gerust je gang
in het tweede geval: instructies volgen en zeer gedetailleerd uitleggen wat er gebeurd. In dit geval heb ik nog drie antwoorden van je tegoed.
Zelf kiezen.
Groeten, Rob
ik heb echt alles al geprobeerd
Dan is dit probleem bij deze onoplosbaar verklaard.
Ich bin ein Breaker
hoi rob dan drie keer nee maar dat komt je knipperlicht werkt niet zonder die dingen die jij opsomt en ik ben echt niet op het forum om te klagen
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
werkt het knipperlicht ok als het contact eraf is?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
nee dan niet
groeten rik
zou het ook in het contact slot kunnen zitten
groeten rik
Leestekens zouden de boel wel een stuk leesbaarder en begrijpelijker maken!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Hoi Rik,
mooi, dan gaan we voor de oplossing.
rik jongeneelen schreef:hoi rob dan drie keer nee maar dat komt je knipperlicht werkt niet zonder die dingen die jij opsomt
dank voor de antwoorden. Verder ben ik het niet met je eens; je alarmverlichting doet het prima als je de gewone link-rechts schakelaar afkoppelt Probeer maar.
kontakt aan:
(test1) doet de alarmverlichting het zonder de link-rechts schakelaar?
(test2) als je nu de alarmverlichting uitschakelt, knippert links dan?
Als op alle drie de vragen een ‘nee’ komt dan is de enige mogelijkheid dat de links-rechts schakelaar blijft plakken in de linker stand. Dit kan je als volgt testen:
pak je multimeter. als je die niet hebt: kopen uit de 5 euro-bak
batterij er in, instellen op ohm
testpinnen tegen elkaar houden: aflezen.
bij ca 0 ohm: multimeter is goed.
kontakt af
links-rechts schakelaar afkoppelen, driepolige stekker die aan de schakelaar zit beetpakken.
meet nu om de beurt de weerstand tussen alle drie de kontakten. Die moet niet nul zijn (1) (maar heel hoog, meeste multimeters geven dan helemaal niets)
zet schakelaar in linker stand: tussen twee van de drie kontakten 0 ohm (2)
schakelaar in rechterstand: tussen twee ander kontaken 0 ohm. (3)
Als je nu verslag uitbrengt van 2 tests en drie metingen dan gaan we vanaf daar weer verder.
Groeten, Rob