gisteren m’n ouwe rooie tge voor 14 euro laten keuren.
* verlichtingsproblemen
* claxon stopte er opeens mee
* roest onder plamuur achterspatbord tot in de dorpel
* ruitenwisser weigert dienst
* koplamp zat los
daar bij opgeteld dat de koppeling op was, hij niet meer trok en ik de 16v-wielen wil bewaren voor m’n break, maakte verkoop zo goed als onmogelijk. 192.500 km nog maar
Vanochtend naar de sloop gebracht. Ik kreeg niks omdat ik de wielen mee wilde nemen.
Wie nog iets wil, moet bij Mugro VOF wezen in Soest.
* waterpomp laten vervangen in aug 08
* veerbolletjes van dec 07
* dynamo en arm rechtsachter laten vervangen maart 07
* goede achterlampen, redelijke uitlaat, ramen deden het nog e.d.
* waterslangen van juli 06
* niet te vergeten: een goed werkend gasklephuis
Citroen BX 1.4 TGE 01/1992
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Die eerste foto.
Erg zonde, maar je kunt nu genieten van een BX Break.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
ja, dat is echt een erge foto. een vorige eigenaar had daar een aanrijding gehad. ander spatbord op laten zetten (meer roze dan de rest, terwijl de deur ernaast roder was dan de rest).
Zo’n spatbord moet dus goed bevestigd worden dmv puntlassen, heb ik me laten uitleggen. Hij was van binnenuit gaan roesten. Goed laten lassen kon ik vanwege nog meer grote kosten niet betalen dus Hesselink had hem dec 07 met plamuur besmeerd. Naja, na zo’n anderhalf jaar ziet het er dus zo uit (
Citroen BX 1.4 TGE 01/1992
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Nee he Gecondoleerd ermee!
Het is met dat soort problemen ook wel een verstandige beslissing, om dat allemaal te herstellen kost waarschijnlijk al meer dan de auto zelf nog waard was.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Goed gasklephuis niet meegenomen dan?
En je velgen zijn toch gewoon GTi? 16V is toch met antraciet-kleurig hart?
Daarnaast: gecondoleerd, maar ze kunnen niet allemaal bewaard blijven?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
16v mk1 velgen zijn gewoon zilvergrijs en 6j.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Jammer hoor!
@ oudelut: 16v MK1 had zilveren velgen, maar wel net een iets dieper gelegen hart. De velgen zijn hierdoor niet 5,5j maar 6j breed en dat vind ik toch wel net even beter staan