3 van de 11
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Dinges zijn Roetmobiel (Hoera! Eindelijk weer netjes APK! .......)
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 07 maart 2009 09:31 PM
  [ # 31 ]

Gelukkig heb ik de maandag ook nog vrij, nu hopen op knap weer morgen…..

Soms toch wel lekker zo’n kredietcrisis en daardoor een dagje geen werk.. Cool
Zit zelf op een kraanwagen en heb al de nodige vrije uurtjes in de schoot geworpen gekregen.

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
Dinges
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 19-07-2006

Gepost: 07 maart 2009 09:59 PM
  [ # 32 ]

Das inderdaad wel een “voordeel” van die crisis ja.
Dat ik daarentegen hoor dat mijn werkgever in zwaar weer zit vind ik dan weer wat minder…..

Ach ja, misschien straks werkloos, ben ik dat ook nog eens geweest, zou voor het eerst zijn Laughing

Mooie wagen buurman….

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 07 maart 2009 11:34 PM
  [ # 33 ]
Dinges schreef:

Das inderdaad wel een “voordeel” van die crisis ja.
Dat ik daarentegen hoor dat mijn werkgever in zwaar weer zit vind ik dan weer wat minder…..

Ach ja, misschien straks werkloos, ben ik dat ook nog eens geweest, zou voor het eerst zijn Laughing

Werkeloos,ai das niet zo best.
Ben zelf 2 weken uitgeleend geweest aan een staalconstructie bedrijf in Heerhugowaard,nu weer 2 weken op de wagen omdat een collega met wintersport is en daarna zien we wel weer…....,beetje flexibel opstellen in deze tijden.

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
Dinges
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 19-07-2006

Gepost: 10 maart 2009 06:25 PM
  [ # 34 ]

Oef ik word oud denk ik!

Zojuist 33 grindtegels vanuit Callandsoog naar hier gehaald en ik ben kapot! Fisieke arbeid ben ik niet meer gewend blijkt wel Surprisedops: .
Toch had ik ze nodig, nu kan ik het restje van mijn voortuin bestraten zodat de Chic er kan staan, eigen terrein enzo, dan kan de demontage beginnen.

Ook weer een wijze les geleerd, ook een HP geveerde Citroën vind tenslotte dat hij zwaar genoeg is. Ik had enthousiast 17 tegels in de Roetmobiel gelegd zodat ik maar 2 keer hoefde te rijden maar dat was buiten de waard gerekend, meneer weigerde omhoog te komen stupid !
Dus eerst maar eens 3 tegels eruit met draaiende motor en zowaar daar kwam hij.

Conclusie: Ook een BX kan je te zwaar beladen. whistle

Nu nog ergens puf vinden om de tegels daar te leggen waar ze moeten liggen zodat ik een dubbele parking heb hier. (maar vandaag even niet hoor

Mooie wagen buurman….

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 10 maart 2009 09:29 PM
  [ # 35 ]
Dinges schreef:

Ook weer een wijze les geleerd, ook een HP geveerde Citroën vind tenslotte dat hij zwaar genoeg is. Ik had enthousiast 17 tegels in de Roetmobiel gelegd zodat ik maar 2 keer hoefde te rijden maar dat was buiten de waard gerekend, meneer weigerde omhoog te komen stupid !
Dus eerst maar eens 3 tegels eruit met draaiende motor en zowaar daar kwam hij.

Conclusie: Ook een BX kan je te zwaar beladen. whistle

Dat ben ik niet met je eens. Ik denk eerder dat je een en ander aan je Hp ssyteem eens moet nakijken. Ik heb zelf weleens tegels gehaald, om precies te zijn 25, met een Break. En die kwam echt gewoon uit de veren hoor. Geen centje pijn.

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 10 maart 2009 10:13 PM
  [ # 36 ]

Hangt wel van de tegels af 30x30 of 60x30.

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
Dinges
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 19-07-2006

Gepost: 10 maart 2009 10:25 PM
  [ # 37 ]

Het waren 50x50 grindtegels van ongeveer 5 cm dik, dus niet de lichtste in ieder geval.
Maar wat Hilko zegt zou ook goed waar kunnen zijn, het beestje is van Emiel geweest die hem ook niet zo lang heeft gehad, en er staat ruim 4 ton op de klok. Van de historie weet ik niets, vandaar dat het plan ook is alle delen van de hydraulische installatie te vervangen door de delen van de Chic nadat ik deze heb “gereviseerd” (hoewel ik heb begrepen dat de pomp niet gaat lukken)

Ach ja, plannen genoeg, nu nog tijd en ruimte Very Happy

Mooie wagen buurman….

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 11 maart 2009 02:00 AM
  [ # 38 ]

Pfoeh, hier wordt iets niet begrepen, een BX kun je wel degelijk te zwaar beladen, en dat heeft niets met de staat of kmtrage van de auto te maken!  Je bent niet de eerste die dit ondervindt en vast ook niet de laatste.

Als de vering het al zou trekken moet ook de koets er nog tegen kunnen. Ik kan je verzekeren dat dit niet het geval is.

Kijk - na dit ritje - maar eens of je hoedenplank nog goed past, en of je eventueel lekkages merkt. De C-stijlen werken namelijk nogal bij (te) zware belading.

Droge (laat staan natte) 5 cm dikke 50x50’s wegen behoorlijk wat, dat zijn de zwaarsten die er zijn. Je komt alleen al aan tegels op plm 425 kg uit, en dat is exclusief inzittenden of brandstof al dicht bij het maximale laadvermogen - wat geacht wordt evenrediger verdeeld te zijn over voor- en achter as.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Dinges
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 19-07-2006

Gepost: 11 maart 2009 09:22 AM
  [ # 39 ]

Daar zeg je zoiets Karel Surprisedops:  !

Dat ik ook een BX te zwaar kan beladen verbaast me niets, alles heeft een limiet tenslotte. De hoedenplank pastte keurig voor zover ik me kan herinneren, maar toen ik hem weer terug wou plaatsen viel hij tussen de steunen door. Hij is dus idd iets breder geworden Shocked !

Ik hoop dan maar dat het met de lekkages mee gaat vallen.
Natuurlijk was een aanhanger verstandiger geweest, maar ja, die moet je maar net bij de hand hebben…..

Vandaag maar eens kijken of het me gaat lukken de tegels op hun plaats te krijgen, als het van mijn lichaam mag (heb op dit moment overal spierpijn, maar ach, als ik eenmaal bezig ben…)

Mooie wagen buurman….

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 11 maart 2009 10:28 AM
  [ # 40 ]

Mij is verteld, dat als je zware lasten in een HP geveerde auto gaat plaatsen, je de auto beter in rijstand stationair kunt laten draaien. Of het waar is dat dit beter is, ik durf het je niet te zeggen. Zo is het mij verteld in ieder geval.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Nesto
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 10-01-2005

- BX 16 TRI
Gepost: 11 maart 2009 12:14 PM
  [ # 41 ]

Nog even over beladen: ik heb onlangs in een overmoedige bui 36 pakken laminaat in de BX geladen (stationair draaiend). Na het laatste pak stond ie nog redelijk mooi hoog, maar het reed natuurlijk als een zompige boot en vlak voor aankomst merkte ik al dat ie achter op z’n veerstops sloeg. Op de bestemming aangekomen was de auto echt finaal ingezakt.

Ik heb toen gezworen dit noooooit meer te doen. En helemaal nu ik lees dat karel zegt dat de hele auto tordeert (is ook wel te voelen). Dan maar twee keer rijden.

Ernst

BX 16 TRI - Rouge Florentin - ORGA 3903

Profiel  
 
Dinges
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 19-07-2006

Gepost: 11 maart 2009 02:07 PM
  [ # 42 ]

Gelukkig! Ik ben niet de enige “lomperik” die achteraf tot de conclusie komt dat dit mss niet zo’n heel goed idee was.

Moet straks de Roetmobiel ook even kritisch bekijken, heb het idee dat de achterwielen nu scheef staan Shocked
Nou staat hij ook doorgezakt en kijk ik er scheef op dus ik hoop dat het optisch bedrog is. Anders zou het betekenen dat ik met deze auto een nieuw record heb gezet qua hoe lang een auto mij overleefd Surprisedops:  (sorry Emiel) en moet ik misschien de plannen wijzigen.

Mooie wagen buurman….

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 11 maart 2009 02:13 PM
  [ # 43 ]

Tsjah, arme ADAL’s…. Laughing Maar of het na 1 rit al zo rap kan gaan dat de wielen gelijk scheef staan?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Dinges
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 19-07-2006

Gepost: 11 maart 2009 02:56 PM
  [ # 44 ]

Zoals gezegd Timo, ik weet niets van de historie, dus hoelang geleden ze vervangen zijn, geen idee. Zou zomaar kunnen dat ze net dat tikje nodig hadden.
En de hoedenplank past niet echt meer, dus een tik heeft hij wel gehad.
(Waren trouwens 3 ritjes alles bij elkaar, maar dat terzijde)

We zullen het straks zien, de voortuin / dubbele parking schiet al aardig op, nu ff wat eten voor ik omval Very Happy

Mooie wagen buurman….

Profiel  
 
Dinges
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 19-07-2006

Gepost: 11 maart 2009 06:56 PM
  [ # 45 ]

Zo! Moe maar voldaan noemt men dat geloof ik, de dubbele parking is af!
Voel nu wel mijn hele lijf, dat wel. Ik ben bang dat ik me morgen weer eens ga verwonderen over het aantal spieren in een mensenlichaam.
De enige plek waar ik geen spierpijn verwacht zijn mijn oren Very Happy

Maar goed, het is iig niet voor niets geweest. Ben best een beetje trots op mezelf als ik nu naar buiten kijk

Mooie wagen buurman….

Profiel  
 
 
3 van de 11
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook