Pascal schreef:...Ik heb met wat pielwerk wèl twee 150W Explod-speakers onder de hoedenplank weten te hangen, en hier en daar de bekleding doorboord om toch geluid te hebben…..werkt prima.
Er is ook speciaal ‘speakerdoek’ te koop, dat ziet eruit als gewone hoedenplankbekleding maar laat ook de hoge tonen goed door. Speakers van onderen aan de plank bevestigen en doek erop, je ziet er dan nix van.
Je hoedenplank verstevigen (zoals eerder vemeld) is ook altijd goed ivm de stijfheid en gewicht.
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens mij buigt die metalen plaat niet zomaar door
Van trillen merk ik ook niets..

Totaal aantal Berichten: 471
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Zijn er er CX-ers die in alle portieren (4 dus) kwaliteits speakers hebben gehangen? En zoja wat is de kwaliteit als er 4 mensen in de auto zitten?
Muah gaat… ik heb in alle deuren speakers zitten, maar als er 4 mensen inzitten hoor je voornamelijk alleen de speaker die in jou deur zit..
Althans zo heb ik het ervaren.
Wat de hoedenplank speakers betreft… zijn inderdaad niet de mooiste oplossing maar vind het erg zonde om twee gaten in de auto te zagen. Bovendien was het een hele goedkope oplossing. Ben een grote muziek liefhebber dus wou een compleet setje hebben met wat vermogen…
Je kunt natuurlijk ook hoedenplank speakers kopen zonder er een versterker voor aan te schaffen ... Gewoon op je autoradio aansluiten.
Ik denk ook wel dat je met jouw setje ongeveer het ideaal benadert…. voorin tweeters met deurspeakers, 6x9 plus sub achterin. Zou nog beter kunnen door die achterspeakers omhoog te laten wijzen; de hoge tonen doen het beter via reflectie van de achterruit dan dat ze nu tegen de achterhoofdsteunen weg-absorberen.
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1

Totaal aantal Berichten: 471
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Zou nog beter kunnen door die achterspeakers omhoog te laten wijzen; de hoge tonen doen het beter via reflectie van de achterruit dan dat ze nu tegen de achterhoofdsteunen weg-absorberen.
Ik zal het eens proberen..

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Marcules schreef:Pascal schreef:...Ik heb met wat pielwerk wèl twee 150W Explod-speakers onder de hoedenplank weten te hangen, en hier en daar de bekleding doorboord om toch geluid te hebben…..werkt prima.
Er is ook speciaal ‘speakerdoek’ te koop, dat ziet eruit als gewone hoedenplankbekleding maar laat ook de hoge tonen goed door. Speakers van onderen aan de plank bevestigen en doek erop, je ziet er dan nix van.
Je hoedenplank verstevigen (zoals eerder vemeld) is ook altijd goed ivm de stijfheid en gewicht.
in mijn s2 heb ik MDF planken op elkaar geschroefd, met gaten er in, daar inbouw 3 weg in zitten, die op de hoedenplankt vastgeschroefd. alles bekleed met zwart speakerdoek. ben tevreden.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Arjan Verkade schreef:Volgens mij buigt die metalen plaat niet zomaar door
Van trillen merk ik ook niets..
Die plaat zal ook niet zo maar gaan doorbuigen, maar voor je geluid is het beter dat je speakers “dood” in hun behuizing liggen. Elke trilling die ze af kunnen geven aan die plaat (hoe klein dan ook) kunnen ze niet als geluid afgeven.

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
De speakers in de portieren zitten ook net op de verkeerde oplaats, nl. precies naast je dijbeen, waardoor je al gauw het geluid smoort.
Als ik de eerste foto van Rayden zo bekijk dan denk ik: is die tweeter niet heel mooi weg te werken achter het ventilatierooster in het dashboard… Lever je alleen wel je ontwaseming in…
Off topic: aparte bekleding, niet eerder gezien.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Mulder schreef:De speakers in de portieren zitten ook net op de verkeerde oplaats, nl. precies naast je dijbeen, waardoor je al gauw het geluid smoort.
Dat is voor de lagere tonen niet zo erg, je gehoor is hiervoor richtingongevoelig, maar wel voor de hoge tonen, die maar heel weing energie hebben. Daarom tweeters bovenin je dashboard.