Ik heb een jumpy 19D en nu is het zo dat hij bij het starten rare dingen doet.
Ik gloei en begin te starten , alles gaat zoals het hoort maar motor slaat niet aan, na meerdere malen proberen lukt het dan wel dadelijk bij eerste slag.
Wanneer ik hem stilleg is dit probleem hetzelfde bij een nieuwe start.
Gloeikaarsen zijn vervangen maar lijkt me zeker geen mogelijkheid ook niet bij slechte gloeikaarsen.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Kunnen mijns inziens 2 dingen zijn:
1e: Lucht in het systeem, hoewel het dan waarschijnlijker is dat met doorstarten de motor uiteindelijk ook aan moet slaan.
2e: Aflsluiter op de brandstofpomp niet ok, deze wordt geactiveerd op het moment dat je de auto op contact zet. Als deze niet werkt of niet aangestuurd wordt zal de motor niet aanslaan…
Suc6 met de zoektocht
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Mercikes voor de reaktie.
Laat het geen misverstand zijn want hij gaat dus niet aan de gang bij het blijvend door demarreren, het is altijd bij een nieuwe poging dat hij daarna dadelijk aanslaat.
Is het onderdeel van de brandstofpomp of de aansturing een onderdeel dat simpel te vervangen is of iets van grote omvang ?
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Dan denk ik dat het geen probleem met lucht is, maar eerder een probleem met die afsluiter. Weet je trouwens of je sleutel een transponder heeft? Want dan zou ook nog het probleem hierin kunnen zitten. Als er die opzit zorgt ie namelijk dat de pomp vrijgegeven wordt…
Die afsluiter/electromagneet op de pomp is overigens niet zo’n heel duur onderdeel, en kan simpel worden vervangen.
Ik ben benieuwd wat het nu uiteindelijk is…...
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Een transponder zit er niet op dus daar gaat geen probleem zijn.
Ik heb vandaag tijdens het rijden zelfs volgens mij één of andere elektrische onderbreking gehad, inééns geen motorkracht meer en een fractie van een paar seconde verder geen probleem.
Die afsluiter is die makkelijk te vinden of op welke manier ?
Ik heb gezien dat op de pomp meerdere bedradingen leiden naar contacten en stekkers maar dewelke ?
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Ik weet zo uit m’n hoofd niet waar op de pomp die electromagneet zit bij jouw auto. Er zijn namelijk ook nog 2 diesels geleverd de D9B motor 1905cc en de WJZ motor 1868cc.
Ik denk dat dat ding makkelijk te vinden is, want als je de auto op contact zet moet je dat ding horen klikken op de pomp. Ik zou dus zeggen even met 2 waarvan een in de auto en de ander onder de motorkap en tijdens het op contact zetten opletten wat er gaat klikken op de pomp!
Heeft de auto overigens airco? want ook dan is er weer sprake van een andere pomp…..
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Dat ga ik eens proberen welke klikt, de auto heeft geen airco.
Ik heb het juist getest maar dat is zo een minimale tik zodat het moeilijk te achterhalen is vanwaar het komt zonder deskundig gereedschap .
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Ja dat heb ik gezien , zit een rubberen bescherming over.
Maar nu is de vraag als deze zijn werk niet doet dus hapert geeft hij dan ook nog dat tikkend geluid of niet ?
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Het zou een eenmalige tik zijn, als de auto eenmaal op contact staat hoor je die klep niet meer.
Je kunt ook gaan meten of de klep juist aangestuurd wordt. Op het moment dat je de auto op contact zet moet die klep 12 Volt krijgen.
omdat je aangeeft dat de auto tijdens het starten meestal pas na een paar keer proberen aanslaat zou is het wel interessant om te weten of die klep wel of niet aangestuurd wordt.
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Ik ben er daarstraks mee weggereden maar de lol was van korte duur.
Op 500 van thuis liet hij het afweten en heb hem naar huis kunnen duwen .
Nu wil hij niet meer aanslaan, zoveel keer geprobeerd zodat ook de batterij het liet afweten.
Maar de tik van het elektromagneet was telkens hoorbaar bij het opzetten van het contact dus deze trok aan.
Is dit het bewijs dat het elektromagneet werkt en dat er elders een kwaal zit of is het mogelijk dat deze tikt en toch niet naar behoren werkt ?
chuck schreef:Ik ben er daarstraks mee weggereden maar de lol was van korte duur.
Op 500 van thuis liet hij het afweten en heb hem naar huis kunnen duwen .
Nu wil hij niet meer aanslaan, zoveel keer geprobeerd zodat ook de batterij het liet afweten.
Maar de tik van het elektromagneet was telkens hoorbaar bij het opzetten van het contact dus deze trok aan.
Is dit het bewijs dat het elektromagneet werkt en dat er elders een kwaal zit of is het mogelijk dat deze tikt en toch niet naar behoren werkt ?
Hij kan natuurlijk ook versleten zijn dat hij de pin niet omhoog houdt.
Dus weer uitgaat.
Je zou je klep er even uit kunnen halen om het uit te sluiten.
Je kan hem alleen dan niet met contact uitkrijgen…
Dus op de rem in de versnellings en dan uit laten vallen ...
Doe dit niet te vaak want echt gezond is het niet.
Doet hij het dan perfect dan weet je meteen wat je moet vervangen!
Zo niet dan wordt het nog even verder zoeken.
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Ik heb de afsluiter eruit gehaald en nagekeken maar niks ongewoons opgemerkt, daarna getest op rechtstreekse spanning van de batterij en deze werkte perfekt.
Vervolgens aankomende spanningskabel naar de afsluiter gecontroleerd en opgemerkt dat hier op geen enkel moment nog spanning op komt tijdens opzetten van contact.
Met een rechtstreekse kabel van de batterij op de afsluiter starte de auto dadelijk .
Het was dus niet de afsluiter wat ik hoorde klikken maar een ander onderdeel van de pomp.
Het probleem komt dus door het gebrek aan spanningstoevoer wat morgen wordt uitgezocht met een mogelijkheid van het sleutelcontact en met zekerheid geen zekering omdat het probleem in het begin niet constant was.
Vandaag nog wat gezocht naar de oorzaak en nu blijkt dat er een relais niet naar behoren werkt die zorgt voor de toevoer van spanning .
Deze bevind zich onder de motorkap links tegen de zijkant.
Hij schakelt wel tijdens opzetten van het contact maar geeft geen uitgaande spanning door waarschijnlijk door een vochtoorzaak en oxidatie, we hebben dan het relais weggelaten en een brugje geplaatst in de stekker tussen de nodige contactpunten.
Het geeft een prima resultaat wat laat uitschijnen dat deze relais overbodig is omdat voor de rest alles prima werkt maar ik ga toch maar éérstdaags zien voor een nieuwe relais.
Is er iemand die weet wat juist het doel is van deze relais ?