Die toyo hebben volgens mij geen klassiek profiel,.. en volgens de recenties die er bij staan worden ze wel slechter beoordeeld,.. dat heeft mijn keuze voor vredestein gemaakt
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Een gave kinenbak mag rustig 100 euro kosten hoor , is niet duur.
Waar lees jij die recenties over de banden?
voor 100 euro kan je hem inderdaad niet laten liggen en als jij hem niet neemt dan neem ik hem wel
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
voor 100 euro kan je hem inderdaad niet laten liggen en als jij hem niet neemt dan neem ik hem wel
haha nouja was me niet bewust dat ze nog voor zoveel geld gingen ops:
morgen nog maar eens contakt opnemen met de beste persoon,.. want het lijkt toch de beste optie die kinnebak.
Waar ik die recenties zie van de banden?
als je op mijn link klikt zie je staan “autobandentest.com” als je daar op klikt zie je het aantal sterren etc.
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Wat die vredesteins betreft, die zitten ook onder Geeskje. De grip is wel ok. Comfort vind ik minder. Ze liggen wat ‘rommelig’ op de weg.
Ik ga er binnenkort denk ik de half versleten Firestones van Draakje eens onder zetten om te kijken hoe dat gaat, want die vond ik iets ‘gladder’ op de weg liggen.
Even daar gelaten dat dit alles natuurlijk ook een ophangingskwestie kan zijn…
In de velgen van Draakje zitten trouwens ook van die uitsparinkjes voor wieldop-adapters. Dus dan kunnen die illegale spike-dingen van jou mooi als stallingsbandjes dienen. Twee vliegen!
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Nog van harte met je GS, ik ben nu 27 en heb al 7 jaar een GSA, daarvoor een DS, Amazone en BX gehad. Kan er wel over mee praten hoe het is om als relatief jong iemand in een klassieke auto te stappen, je wil niet anders meer!!
Dat daargelaten wil ik je op drie dingen attenderen:
1) Als je nieuwe banden koopt zet je deze hopelijk wel vóór en verplaatsen de voorbanden naar achteren, dat zou logies zijn met het verslijten van de banden.
2) Ik heb in 2004 ook een kinnebak gekocht en geloof dat ik toen ook al 100 euro voor heb betaald, als je kinnebak tectyleert en daardoor zwart maakt, heb je het groene probleem opgelost en gelijkt bescherming voor de toekomst.
3) Nu zondag is het club magazijn wéér open, wellicht een idee om daar een uitstapje naar toe te plannen.
Groeten en sterkte
Maarten
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
jasper08 schreef:[Waar ik die recenties zie van de banden?
als je op mijn link klikt zie je staan “autobandentest.com” als je daar op klikt zie je het aantal sterren etc.
Ik had het inmiddels gevonden. Zie dat het ook niet alles is dus die Toyo’s….
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
mbender schreef:, als je kinnebak tectyleert en daardoor zwart maakt, heb je het groene probleem opgelost en gelijkt bescherming voor de toekomst.
Zijn dit voor oplossingen?? Die doe je bij een Opel of zo maar toch niet bij een GS :
Pak dan een spuitbus in de meest bijpassende kleur o.i.d. als het goedkoop moet , maar tectyleren….....
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
Ha ha, ik denk niet dat een opel de bus tectyl waard is!!
jasper08 schreef:je kan moeilijk bij apk keuring stennis lopen maken om een kinnebakje tis zijn werk dus sja
Ik heb eens een APK afkeur aangevochten,en kreeg toen toch mijn gelijk.Alleen als er nog andere punten zijn heeft dit geen zin,maar op één naar jouw mening discutabel punt,kun je rustig hun conclusie in twijfel trekken.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
1) Als je nieuwe banden koopt zet je deze hopelijk wel vóór en verplaatsen de voorbanden naar achteren, dat zou logies zijn met het verslijten van de banden.
Goede tip!
) Nu zondag is het club magazijn wéér open, wellicht een idee om daar een uitstapje naar toe te plannen
was op wintersport dus heb de opening gemist,... helaas
In de Vakantie wel paar dingen overdacht, ga denk ik toch voor michelins, duur maar wel goed en veilig!
Remleidingen ga ik zelf nog naar kijken als iemand ze kan maken voor mij (mogelijk bonhoff) dan lijkt monteren en demonteren niet zo heel veel werk. lassen vind ik wel iemand voor!
en kinnebak ,.. ja.. ga die jongen van MP nog even bellen en anders maar gewoon lassen.
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Zo,.. IK=BLIJ
Vandaag even langs citrotech geweest!
heb nu 3 GS(volgens mij GSA velgen) met banden 2 zeer goed en eentje echt bijna nieuw! geen scheuren of iets raars dus ik heb al 1 punt van me keuring verholpen.
Morgen even bonhoff bellen voor afspraak van het lassen en voor de remleidingen. dan is dat ook weer geregeld. en dan alleen me kinnebak nog, zit zeer te twijfelen.
of ff plaatjes onderop laten lassen en dan word hij ook wel goedgekeurt op dat punt, of een goede kinnebak er onder,.. maargoed heb de man van de kinnebak beloofd morgen even te bellen wat ik doe!
Gr Jasper
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik zou die andere kinnebak eronder gooien. Dan heb je het geregeld. Anders ga je nu weer werk steken in lapmiddelen. Beter in een keer goed doen.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gewoon die kinnebak ophalen en een paar spuitbussen in kleur laten aanmengen en die eronder zetten.
Makkelijker en sneller.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
mbender schreef:1) Als je nieuwe banden koopt zet je deze hopelijk wel vóór en verplaatsen de voorbanden naar achteren, dat zou logies zijn met het verslijten van de banden.
Zonder hierover een discussie te willen beginnen wil ik toch even zeggen: de beste banden moeten achter. Banden die hun grip verliezen (tijdens een slip) gaan per definitie naar de voorkant van het voertuig. Dat heb je liever met de voorbanden dan met de achterbanden
Als je het niet direct van mij aan wilt nemen, moet je even google-en of vragen aan een echte specialist.
Of, als je echt nieuwsgierig bent, blokkeer eens de voor- en daarna de achterwielen van een speelgoedautotje die van een helling afrolt
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi