Als ik opschakel begint het in het vooronder te rammelen. Wanneer ik op toeren ben gaat het weer over. Ook het bochtje naar rechts maakt bijgeluiden. Ik hoop dat het mijn homokineten zijn, maar ik heb ook gehoord van krukaslagers?! Wie heeft hier ervaring mee?
Citroen Bx Deauville 1993
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Ik heb wel eens gehoord dat een uitlaat ook bij optrekken ergens tegenaan kan rammelen…soort van rrrrrrt geluid als je optrekt en daarna weer weg is…volgens mij zat dat in de buurt van de kat..(mits je die hebt)
Wellicht een nuttige tip..
Rien
Nee het is duidelijk iets wat roteerd. Die uitlaat zit wel goed,
Citroen Bx Deauville 1993
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Het geluid in de de bochten wellicht fusee?
De motor moet het hardst werken als de auto optrekt dan kantelt de motor ook het meest in z’n steunen (toch) is er niet gewoon iets los getrild??
Rien
Re: rammeltje, heb je alles gehad…
Eric schreef:Als ik opschakel begint het in het vooronder te rammelen. Wanneer ik op toeren ben gaat het weer over. Ook het bochtje naar rechts maakt bijgeluiden. Ik hoop dat het mijn homokineten zijn, maar ik heb ook gehoord van krukaslagers?! Wie heeft hier ervaring mee?
Ik zou zeggen homokineten. Probeer eens zachtjes rondjes te rijden over een groot parkeerterrein met raampjes open. Als je dat in je stuur voelt is het zeker een as-deel.
Ich bin ein Breaker
homokineten horo je duidelijk “tikken” in bochten….
K zou eerder denken aan motorsteunen o.i.d, gezien de afhankelijkheid van toerental! homokineten gaan pas klagen als ze rot zijn en je gaat door een bocht…....
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
DaanDus schreef:homokineten horo je duidelijk “tikken” in bochten….
K zou eerder denken aan motorsteunen o.i.d, gezien de afhankelijkheid van toerental! homokineten gaan pas klagen als ze rot zijn en je gaat door een bocht…....
Verklaar dit nader? Een motorsteun is een vrij passief ding zonder bewegende delen. Ik zie niet in wat daaraan geluid kan maken.
Zelfs als ze geheel los zitten (bijv. boutje door subframe in vork naar onderste steun) of kapot zijn - hooguit schudt de motor wat meer. Zodra er kracht gezet wordt hoor je ze dan ook al niet meer omdat ze dan “klem” zitten.
Ich bin ein Breaker
kijk je tussenas lager eens na
die zit achter op je blok, en mag geen speling op zitten. deze gaat klagen bij een bocht naar rechts OF links.
gewoon effe achterlangs met de hand en voelen of er speling op het lager staat.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
karel schreef:DaanDus schreef:homokineten horo je duidelijk “tikken” in bochten….
K zou eerder denken aan motorsteunen o.i.d, gezien de afhankelijkheid van toerental! homokineten gaan pas klagen als ze rot zijn en je gaat door een bocht…....Verklaar dit nader? Een motorsteun is een vrij passief ding zonder bewegende delen. Ik zie niet in wat daaraan geluid kan maken.
Zelfs als ze geheel los zitten (bijv. boutje door subframe in vork naar onderste steun) of kapot zijn - hooguit schudt de motor wat meer. Zodra er kracht gezet wordt hoor je ze dan ook al niet meer omdat ze dan “klem” zitten.
Nou, uitgeleuterde motorsteunen hebben een bewegend blok als gevolg… .Dan gaat de boel rammelen en doen. Je hoort dat wellicht je uitlaat klapperen, maar het probleem zit ergens anders.
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
vortex schreef:kijk je tussenas lager eens na
die zit achter op je blok, en mag geen speling op zitten. deze gaat klagen bij een bocht naar rechts OF links.gewoon effe achterlangs met de hand en voelen of er speling op het lager staat.
Da’s een hele goeie ja. Vorig jaar op vakantie nog last van gehad
Het lager draait altijd mee zodra de auto rijdt; of je wel of niet de koppeling intrapt maakt niet zóveel uit (al komt er uiteraard meer kracht op te staan bij accelereren of afremmen op de motor). Bij heuveltje op hoor je ‘m ook meer dan vlakke weg.
Ich bin ein Breaker
DaanDus schreef:karel schreef:DaanDus schreef:homokineten horo je duidelijk “tikken” in bochten….
K zou eerder denken aan motorsteunen o.i.d, gezien de afhankelijkheid van toerental! homokineten gaan pas klagen als ze rot zijn en je gaat door een bocht…....Verklaar dit nader? Een motorsteun is een vrij passief ding zonder bewegende delen. Ik zie niet in wat daaraan geluid kan maken.
Zelfs als ze geheel los zitten (bijv. boutje door subframe in vork naar onderste steun) of kapot zijn - hooguit schudt de motor wat meer. Zodra er kracht gezet wordt hoor je ze dan ook al niet meer omdat ze dan “klem” zitten.
Nou, uitgeleuterde motorsteunen hebben een bewegend blok als gevolg… .Dan gaat de boel rammelen en doen. Je hoort dat wellicht je uitlaat klapperen, maar het probleem zit ergens anders.
Dan zijn ze wel héél érg ver heen, zover dat je moet kunnen zien dat het onderste ronde rubberblok inwendig geheel leeg is bijv. (een paar gaten daarin horen wel) en je zou de motor eenvoudig met de hand moeten kunnen bewegen en zodra die loopt flink zien schudden.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:DaanDus schreef:karel schreef:DaanDus schreef:homokineten horo je duidelijk “tikken” in bochten….
K zou eerder denken aan motorsteunen o.i.d, gezien de afhankelijkheid van toerental! homokineten gaan pas klagen als ze rot zijn en je gaat door een bocht…....Verklaar dit nader? Een motorsteun is een vrij passief ding zonder bewegende delen. Ik zie niet in wat daaraan geluid kan maken.
Zelfs als ze geheel los zitten (bijv. boutje door subframe in vork naar onderste steun) of kapot zijn - hooguit schudt de motor wat meer. Zodra er kracht gezet wordt hoor je ze dan ook al niet meer omdat ze dan “klem” zitten.
Nou, uitgeleuterde motorsteunen hebben een bewegend blok als gevolg… .Dan gaat de boel rammelen en doen. Je hoort dat wellicht je uitlaat klapperen, maar het probleem zit ergens anders.
Dan zijn ze wel héél érg ver heen, zover dat je moet kunnen zien dat het onderste ronde rubberblok inwendig geheel leeg is bijv. (een paar gaten daarin horen wel) en je zou de motor eenvoudig met de hand moeten kunnen bewegen en zodra die loopt flink zien schudden.
Ach, bij mijn vorige auto was t zo ver rot dat hij met wegtrekken gewoon uit z’n versnelling schoot…......
Bij mijn bx nu (338k) is de boel ook wel aardig uitgeleuterd, maar goed ,dat kan nog wel ff mee. Maar er komt wel veel meer speling op dan bij een nieuwe natuurlijk, en dat merk je toch echt wel.
Als je gewoon rijd, en je laat ff snel je gas los en meteen daarna weer volgas dan voel je t blok goed kantelen!
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
Zijn je krukaslagers niet versleten?
krukaslagers
ja daar was ik dus na het lezen van jou (wyd) rammel van geschrokken. Maar ik verlies geen of weinig olie…. Ik weet het niet. Gewoon negeren en er valt vanzelf wel iets af.
Citroen Bx Deauville 1993