Kornstra schreef:Ja dank je Timo.
Tensen ken ik wel,was vroeger Peug dealert en huist op industrie terrein Hoorn80,dat is hier een km. of 20 vandaan.
Ben nog even op de sloop geweest,moest een andere zonneklep hebben,de oude hing naar beneden precies voor m’n ogen
Ook daar een stappenmotor (Peug 405) en gaspotentiometer gescoord want de motor liep na enige tijd toch weer te snel stationair.
Heb nu alleen de gaspotentiometer vervangen,morgen eens kijken of er verschil is,zo niet dan moet het aan de stappenmotor liggen…
Stationair toerental kan niet aan de gaskleppotentiometer liggen, die gaat meer over de acceleratie.
Ich bin ein Breaker
Mechuccio schreef:Ja succes!
Overigens kun je de onderste motorsteun gewoon laten zitten, alleen de steun die bij de distributiekant zit hoeft los. dan heb je al voldoende speling om de motor wat te laten zakken of op te tillen.
Let dan wel even op dat de andere motorsteun aan de bakkant nog goed is Ik heb maandag iemand moeten helpen waarvan de D-riemkant motorsteun kapot was en de v-bak er al vanaf was. Wat een rotklusje is dat om die motorsteun er dan weer op te krijgen. Het blok was overigens niet met zo’n motordwarsbalk op te hangen, omdat de schakels tegen het kleppendeksel aankwamen en de haak niet vastgemaakt kon worden…
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
karel schreef:Stationair toerental kan niet aan de gaskleppotentiometer liggen, die gaat meer over de acceleratie.
Kijk,dat wordt dus de stappenmotor vervangen,iemand een idee wat zo’n ding kost?
En is dit deel alleen verkrijgbaar via de Citroen verdeler of ook bij de betere auto onderdelen zaak?
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Autofan schreef:Let dan wel even op dat de andere motorsteun aan de bakkant nog goed is Ik heb maandag iemand moeten helpen waarvan de D-riemkant motorsteun kapot was en de v-bak er al vanaf was. Wat een rotklusje is dat om die motorsteun er dan weer op te krijgen. Het blok was overigens niet met zo’n motordwarsbalk op te hangen, omdat de schakels tegen het kleppendeksel aankwamen en de haak niet vastgemaakt kon worden…
Weet niet hoe de motorsteun aan de bak-kant er aan toe is,moet even kijken waar deze precies zit,onder de accubak neem ik aan.
@Mechuccio,
Had vorig week de motorsteun aan de d-riem kant los en de garagekrik onder de carter maar vond de ruimte om de riem te vervangen nog minimaal (zou ‘m vorige week al vervangen).
Nou ja,nog maar een poging wagen dan….
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ja je hebt niet veel ruimte, maar je hebt ook niet heel veel ruimte nodig, dat scheelt wel weer als je het blok maar wat op en neer kunt bewegen met een krik kun je overal voldoende bij.
Het verhaal van Autofan is niet echt van toepassing, als de bak er al vanaf is is automatisch die motorsteun ook weg, als je dan de motorsteun bij de ditributie wilt gaan vervangen is het wel een rotklus omdat het blok dan alleen nog aan de onderste steun en de uitlaat vast zit, dat is inderdaad niet te doen en zeker niet als je je motor nergens aan op kunt hangen. Het was handiger om te wachten tot de bak er weer onder hing maarja…
Hoe dan ook als de steun bij de bak kapot zou zijn gaat dat om rubbers en heb je daar echt geen last van bij het vervangen van de distributieriem.
Maar zorg in ieder geval dat je het juiste gereedschap klaar hebt liggen, dat is alweer het halve werk. Het enige dat moeilijk bereikbaar is is de spanrol en ook die kun je best goed doen. Zorg ook voor goede verlichting. Misschien heb je kerstverlichting liggen? klinkt misschien wat stom, maar zo’n string kun je overal tussen duwen zodat je ook op de rottige plekje verlichting kunt krijgen.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Vandaag weer even met de BX in de weer geweest.
Met de naderende APK (6 Mei) in het achterhoofd wat laswerk verricht.
Ben begonnen met de dorpel….,kijk en huiver….
Links en rechtsachter/uitlaatophangbeugeltje,ook doorgerot natuurlijk.
Aan de binnenkant.
En weer dicht voor jaren.
En klaar is klaas…
Zo nu eerst een lekker koud biertje.
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Complimenten!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Mooi gedaan!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
wel beetje bakwerk, een plaatje over roest heen lassen…
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Jdt schreef:wel beetje bakwerk, een plaatje over roest heen lassen…
Ik denk dat je linksachter bedoelt?
Was nog niet klaar met uitslijpen en het uitlaat beugeltje heb ik uiteindelijk weggeslepen en het rotte stuk vervangen door een nieuw plaatje,daar het beugeltje weer opgelast.
Wel is het zo dat linksachter een moeilijk punt is om helemaal roestvrij te krijgen,zou het eigenlijk moeten stralen.
Nu zijn de leidingen aan de beurt,er zit wat roest op en dat mag niet voor de keuring.
Ik ga proberen om ze te schuren en in de coating te zetten,eens kijken wat de keurmeester daarvan vindt.
Als dat gereed is alleen nog 2 nieuwe voorbanden en dan moet de BIX er weer een jaar tegen kunnen.
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Juist ja,effe die leidinkjes opschuren de voor de APK en klaar is Klaazzzz.
Nou niet dus,wilde het toch even goed doen,dus leiding uit het plastieken klemmetje trekken en rondom goed opschuren.
Leidingen blijken toch slechter dan verwacht,vooral bij de achteras,met als gevolg,al onder de auto liggend en fijne LHM douche over me heen.
Leiding brak gewoon af bij het uit het klemmetje wippen
Ben dus uitgereden,op 2e paasdag gaat het niet lukken om een nieuwe te scoren.
Heb nog een poging gedaan,tegen beter weten in,om de leiding d.m.v. een stukje slang provisorisch te repareren…....,gaat natuurlijk niet.
Dus als er iemand nog een set nieuwe leidingen heeft liggen of alleen de leiding naar de hoogte regelaar,houdt ik me aanbevolen!
Met z’n vieren in je Eendje.
was al een eind heen dan, beter nu dan onderweg lijkt me maar het blijft vervelend. succes met vervangen.
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ga er maar van uit dat je ze allemaal moet vervangen, en best doe je dat ook gewoon. Heb ik bij Besje ook (laten!!) doen. En ook daar begon het met één l*llig stukje leiding, met als gevolg dat ze allemaal vervangen moesten worden (door het gemier en getrek tijdens het repareren van één leiding gaat er weer een ander stuk enzovoorts). Overigens kun je die leidingen zelf maken van spul dat per rol geleverd wordt, maar een pens met werk is het wel. Nogmaals, succes!