5 van de 16
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Patrick’s "nieuwe" XM 2.0I 16V SX op LPG!
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 11 maart 2009 10:50 PM
  [ # 61 ]

OK, de standbol/smackbol lijkt mij OK. De wagen blijft prima op hoogte als de motor uit is. Echter komt ze vanuit de laagste stand zeer langzaam omhoog. Vandaag stond ze voor een stel nieuwe sloffen op een bandenbrug. Eenmaal met haar beentjes op de grond moest ze natuurlijk omhoog komen. Dit duurde zo lang dat ik even begon te vrezen…. Het lijkt alsof de pomp een erg lage opbrengst heeft. Hoe dan ook, ik heb vandaag een berg LHM ingekocht en ga het zaakje zondag misschien even spoelen. Dan kan ik gelijk de nieuwe remblokken plaatsen.

Vandaag heb ik ook een stel Bosch Super 4 er in gezet. De overschakeling van benzine naar LPG (die enkele seconden na koude start al plaatsvindt) gaat nu nagenoeg hikloos. Ze kosten iets meer, maar ik denk dat dit best goed spul is.
De oude bougies waren overigens netjes bruin.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 11 maart 2009 11:03 PM
  [ # 62 ]

De 6.2 plunjepomp type 2 XM doet er idd langer over dan de pomp uit een type 1 XM, waarom weet ik even niet.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 11 maart 2009 11:22 PM
  [ # 63 ]

6+2 pompen kom veel langzamer omhoog omdat 6 plunjers de stuurbekrachtiging doen, en de andere 2 de rest. daarom zit die hoogte bol en de klep er ook op… omdat je anders heel lang moet wachten voordat je weg kan rijden.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 11 maart 2009 11:31 PM
  [ # 64 ]

Zou er dan met mijn klep iets verkeerd gaan?
Als ik instap en de motor start, zakt de wagen achter in. Hierna duurt het dus een poos voor hij weer op hoogte is.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 11 maart 2009 11:58 PM
  [ # 65 ]

ok, bij deze een 2do lijstje voor je obv ervaring Smile

idd lhm verschonen, maar bijvoorkeur wel met die schoonmaak olie. Scoor ff een 2e lhm reservoir zodat je dat VOLLEDIG schoon kan maken.

vervang ook ff de messing busje bij je hoogteregelaars. Dat naar beneden zakken had ik ook. busjes vervangen, zakken weg.
Die busjes, daar haakt je hr in. dat busje is conisch. het hoeft maar ene fractie uitgesleten te zijn en de hr reageert al later.

Wat ook kan helpen… trek voor en achter de hydraulisch blokken eronder uit en trek die uitelkaar. reinig ze helemaal, NA je spoel acties.

Je zult zien… je vergeet je bix

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 12 maart 2009 01:16 AM
  [ # 66 ]

20 keer van hoogste naar laagste stand met verse LHM werkt ook heel aardig hoor. Ik zou zeggen probeer dat eerst even voordat je hem uit elkaar gaat halen. Ik had van de week nog een 16v waarvan die klep ook bleef hangen die het op die behandeling weer ging doen. De stekker op de klep nakijken op corrosie en inspuiten kan eventueel ook nog…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 12 maart 2009 12:38 PM
  [ # 67 ]

Stekker….? Welke stekker…?

Gr Martijn

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 maart 2009 01:03 PM
  [ # 68 ]

Klep….? Welke klep….??

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 12 maart 2009 02:23 PM
  [ # 69 ]

ik mag hopen dat de 2 heren hierboven een geintje maken.

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 12 maart 2009 02:40 PM
  [ # 70 ]

Ikke niet! Ik heb nog nooit een stekker gezien op een anti-inzakklep….

Gr Martijn

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 12 maart 2009 03:00 PM
  [ # 71 ]

Ja je hebt gelijk, er zit inderdaad geen stekker op. Was even in de war met elektrohydraulische kleppen die we weleens op SM’s gezet hebben…  de antiinzakklep is gewoon drukgestuurd, dicht bij <70 bar ofzo geloof ik.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 12 maart 2009 03:25 PM
  [ # 72 ]

Hey! Heb iets gemist geloof ik. Gefeliciteerd met je mooie XM. Is het een automaat? Het is idd een frisse en stoere kleur.. zo zie je ze niet vaak.. (viel mij meteen op, bij de foto’s van je andere XM bij de advertenties) Naast lichtblauw is dit dé kleur Cool

Heb trouwens een digitale Haynes voor je.. PB mij maar als je hem wilt hebben.

En nog een 13e ruit (‘94).. voor nop Wink  Doe er toch niets mee.

Wat is er trouwens gebeurd met de dorpel? Is dat roest?? (hoe is dat mogelijk) En de deur?

Gr. Fred

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 12 maart 2009 03:40 PM
  [ # 73 ]

Een digitale Haynes is altijd welkom! PB| komt naar je toe!

Mijn achterbuurman heeft een Blue balmoral TCT , samen is het een prachtige combinatie. De rechterkant heeft een knuffel gehad van (waarschijnlijk) een aanhangwagen. De spiegel is daarbij door het ruitje gedrukt. Het plaatwerk en de spiegel zijn nog in tact. De dorpel is beschadigd. Het lijkt erger dan het is doordat er met de kwast een en ander opgesmeerd is. Even schuren en spuiten zal het geheel erg goed doen.
Een 13e ruitje heb ik zelf ook nog liggen, maar bedankt voor je aanbod!

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 12 maart 2009 04:14 PM
  [ # 74 ]
patje74 schreef:

De rechterkant heeft een knuffel gehad van (waarschijnlijk) een aanhangwagen.

En zo te zien heeft ‘ie voren ook 2x een trekhaak ‘gekust’. 

Buurman heeft wel niet die mooie velgjes (speedlines??)

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 12 maart 2009 04:25 PM
  [ # 75 ]

Haha, ja, het kenteken is een aardige golfplaat! Eneh, buurman Robert heeft zijn Etoiles (dat zijn het dus! Wink ) klaar liggen om er straks met zomerbandjes onder te leggen.

Profiel  
 
 
5 van de 16
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook