Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009
- CX 25 GTi Turbo 2
Al testjes kunnen draaien met de dikkere kabels of ben ik dan te ongeduldig?
Ex: CX 22 TRS
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik heb vandaag de moeder van alle massakabels gemaakt en deze geplaatst, en zowaar de CX starte vanzelf na een paar omwentelingen. Ik ben nog niet 100% tevreden dus ik ga morgenmiddag nog de moeder van alle pluskabels naar de startmotor maken, maar er is in ieder geval al verbetering waarneembaar.
Verder ook even een rondje gereden om te zorgen dat de accu goed vol blijft, en weer eens vastgesteld dat de CX echt veeel sneller is dan de SM en ook…. levendiger…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik moet mijn massakabel ook nog vervangen, eigenlijk….
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009
- CX 25 GTi Turbo 2
Hoe zit het eigenlijk met VEMS en de tegenhangers, voor zover die er zijn voor de CX?
Ex: CX 22 TRS
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hoe bedoel je? In mijn CX zit een nokkenas getriggerede VEMS met boost control en grotere injectoren. Dat levert, na een dagje dyno’en, ongeveer 220pk op een schaal die vergelijkbaar is met de fabrieksmeting van 167pk, dus zo’n 50pk meer.
Op zich is de VEMS een middel om ontsteking en brandstofvoorziening op orde te houden bij hogere turbo drukken. Megasquirt kan volgens mij met alle toeters en bellen hetzelfde doen, al is het een tijdje geleden dat ik gekeken heb of ze EGT ondersteunen. Er zijn ook andere units zoals Emerald, Pectel, Sun etc. Met de meeste kan ongeveer hetzelfde als met VEMS bereikt worden.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
sans-pareil schreef:Verder ook even een rondje gereden om te zorgen dat de accu goed vol blijft, en weer eens vastgesteld dat de CX echt veeel sneller is dan de SM en ook…. levendiger…
Lees: een cx is een nerveus hok.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman771 schreef:sans-pareil schreef:Verder ook even een rondje gereden om te zorgen dat de accu goed vol blijft, en weer eens vastgesteld dat de CX echt veeel sneller is dan de SM en ook…. levendiger…
Lees: een cx is een nerveus hok.
Ja hoe moet ik dat nu lezen?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja gut. Hoe moet je dat lezen. Ik heb geen idee. De CX is meer een all-round auto. Je kan er lekker mee reizen, maar ook door smalle straatjes heen smijten noem maar op.
De SM is een transcontinentale hyperspace kruiser. Het is anders. De CX kan meer. Een SM is een GT auto. Een CX kan alles. Je kan ze niet vergelijken.
Een SM rijdt voortreffelijk heel hard. Een CX ook. Toch is het anders. Weet ik veel. Koop allemaal zelf een CX en een SM en ga het lekker zelf uitzoeken, ik heb geen idee hoe het zit.
Ik heb nu geen idee welke auto ik mee naar huis wil nemen…. oh wacht de remblokken op de CX doen staal op staal. Dat is mooi, dan hoef ik niet te kiezen…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Wij willen dus juist allemaal weten of het zin heeft op zoek te gaan naar een SM.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dat is mooi. Het antwoord: Ik heb geen flauw idee, eigenlijk.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed, ik heb nu een 50mm kwadraat massakabel en een 50mm kwadraat pluskabel naar de startmotor. Nou even de koude start testen morgen. Ik ben benieuwd. Bij het van de brug afrijden ‘leek’ ie nog weer sneller rond te draaien dan ervoor.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik heb de CX maar weer eens mee naar huis genomen, dan kan ik mooi morgen vaststellen of de mega-massa en plus kabels hun werk doen.
Onderweg naar huis bij een enthousiaste inhaalmanoeuvre wel vastgesteld dat ook op de openbare weg, het nu mogelijk is hem in z’n 2 door de koppelling heen te trekken. Wordt eens tijd voor de ingrijpende upgrade.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed, ik verklaar het startprobleem opgelost. Het is mooi dat het niet aan de VEMS lag, zelfs niet met mijn super-obscure trigger.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009
- CX 25 GTi Turbo 2
Mooi zo! Wat staat er nu allemaal in de planning voor de wagen?
Ex: CX 22 TRS
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Heb je nog over van die moeder-aller-kabels? Ik ga morgen naar een CX kijken die als gemeld probleem een langzaam draaiende startmotor heeft, ondanks goeie accu. Als ik die auto koop, dan zou ze ook wel eens geholpen kunnen worden met van die mega kabels…