2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Brandstofwaarschuwingslampje: Véél te optimistisch!
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 12 maart 2009 10:02 AM
  [ # 16 ]

.

met mijn 160016v heb ik net hetzelfde tegengekomen…. dacht ook dat ik er nog ging geraken, en na 30km was de kous ook af, en er stond nog 100 op mijn boordcomputer maar het lichtje sloeg aan, kleine 30km verder was het einde van de wedstrijd… had die dag wel bijna enkel autostrade gedaan (heen en terug naar parijd autosallon) 620km en de auto viel stil… had ik nog nooit gedaan, normaal haal ik maar 500 a 550 max .. bij gewoon verkeer

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 12 maart 2009 04:50 PM
  [ # 17 ]

Heb je een 90 of 110pk HDi?

De boordcomputer is niet helemaal nauwkeurig. De resterende afstand op de BC wordt berekend aan het huidige verbruik en het gemiddelde verbruik over de afgelopen kilometers. Als je dus veel stadskilometers maakt kan het zijn dat de BC vindt dat met het huidig gemiddeld verbruik, er nog 120 kilometer te rijden is. Dan gaat het lampje branden terwijl er nog meer in de tank zit dan wanneer je gemiddeld erg zuinig rijdt.

Ik tank meestal zo tegen de tijd dat het lampje brandt. Meestal gaat er dan rond de 45 liter in. Soms minder, soms meer maar dat kan ook weer per tankstation verschillen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6502
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 12 maart 2009 05:56 PM
  [ # 18 ]

Geen idee of het er iets mee te maken heeft en of het bij een Xsara zo anders werkt dan bij een XM, maar bij mijn XM was het een tijdje zo dat als het waarschuwingslampje aanging je als de sodemieter op zoek moest naar een pomp, omdat de nog te rijden afstand die de boordcomputer aangaf harder terugliep dan de koers van een aandeel Fortis. Bleek iets met en vuile vlotter in de pomp bovenin de tank te zijn, schoonmaken en alles doet het weer.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 12 maart 2009 06:07 PM
  [ # 19 ]

Denk dat het bij de Xsara toch anders werkt. Deze peilt éénmalig bij het starten het niveau en past dan de brandstofmeter aan met de gegevens uit de inspuitcomputer. Volledig digitaal/elektronisch dus.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27941
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 maart 2009 09:07 PM
  [ # 20 ]

Tank meestal zo’n 49 liter dan brandt het lampje vaak nog net niet.
Maar ik heb ook wel eens gehad dat bij 48 liter het lampje brande, tja misschien stond de auto dan scheef bij het starten Wink

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 12 maart 2009 11:30 PM
  [ # 21 ]

.

we kunnen natuurlijk ook vanaf hij half leeg is of nog een kwart , en we passeren een tankstation, em gewoon weer vullen, dan gaan we al die problemen niet hebben, en heb je ook geen kans dat de grond in je bak meegezogen word… in iedere bak zit er wel iets van vervuiling.. Smile

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27941
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 maart 2009 11:50 PM
  [ # 22 ]

Als je je tank gewoon redelijk leeg rijdt heb je ook minder kant op vervuiling Wink

Verder is het ook niet mijn hobby om te tanken, vooral in de winter niet.
Ik doe het liever minder vaak met 10 liter meer Wink

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 12 maart 2009 11:56 PM
  [ # 23 ]

.

Arjan Verkade schreef:

Als je je tank gewoon redelijk leeg rijdt heb je ook minder kant op vervuiling Wink

Verder is het ook niet mijn hobby om te tanken, vooral in de winter niet.
Ik doe het liever minder vaak met 10 liter meer Wink

klopt, dan jaag je het allemaal richting filter en motor beetje bij beetje welliswaar Smile

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook