2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
start niet na motorreiniging
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 12 maart 2009 11:59 PM
  [ # 16 ]

Ben geen specialist, hoor, maar ik denk dat die wel heel is gebleven zolang de motor niet is aangeslagen.

knuffel

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 13 maart 2009 12:16 AM
  [ # 17 ]

en /ja, er kan water in de bougie schacht komen. Die is vrij diep en lang. kijk maar eens. Als daar water in zit. Dan slaat de vonk over en loopt de motor niet of juist erg slecht,.

.komma

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 maart 2009 12:22 AM
  [ # 18 ]

Het is belangrijk dat je de bougie’s gaat verwijderen, de bougieschachten goed droogmaakt, net als de bougie’s en de isolatiepijpjes. Als je dat doet gaat is 99% zeker in één keer starten en aanslaan!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
d_special
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 06-04-2006

Gepost: 13 maart 2009 01:27 AM
  [ # 19 ]

motor niet aan slaan.

als je alles droog hebt en de motor wilt nog steeds niet aan slaan dan kan je samen met iemand tijdens het starten onder de kap kijken als het donker is. dan zie je eventuele doorslag op bogie en bobine kabels goed. dan kan er bij een slechte kabel vonken overspringen naar massa.

volgende keer als je weer een voorjaarschoonmaak gaat doen: de motor laten draaien tijdens het reinigen met water.
succes rens

id19b 1970,  gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.

Profiel  
 
Gepost: 13 maart 2009 01:29 AM
  [ # 20 ]
waterman771 schreef:

Het is belangrijk dat je de bougie’s gaat verwijderen, de bougieschachten goed droogmaakt, net als de bougie’s en de isolatiepijpjes. Als je dat doet gaat is 99% zeker in één keer starten en aanslaan!

Roep ik iets doms als ik zeg dat het geen goed idee is om de bougies er uit te draaien als blijkt dat de schachten vol staan? Het lijkt me niet zo jofel om dat water in het blok te laten lopen…

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 13 maart 2009 09:53 AM
  [ # 21 ]
graddus schreef:
waterman771 schreef:

Het is belangrijk dat je de bougie’s gaat verwijderen, de bougieschachten goed droogmaakt, net als de bougie’s en de isolatiepijpjes. Als je dat doet gaat is 99% zeker in één keer starten en aanslaan!

Roep ik iets doms als ik zeg dat het geen goed idee is om de bougies er uit te draaien als blijkt dat de schachten vol staan? Het lijkt me niet zo jofel om dat water in het blok te laten lopen…

Als je daarna even start ZONDER bougies is dat zo weer weg geblazen

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25613
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 maart 2009 11:22 AM
  [ # 22 ]

Een dynamo kan heel goed tegen water. Maar wel nu droogmaken anders verroest ie intern!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 13 maart 2009 03:48 PM
  [ # 23 ]

Het is al vele malen gezegd, maar desalniettemin bedoel ik het als goed advies:

* Proberen al het water uit de bougieschachten te halen (idd handig met een sprayslangetje uit een fles Glassex oid).
* Als de schachten (zo) droog (mogelijk) zijn bougies verwijderen, en (heel) goed drogen.
* Motor enkele slagen laten draaien op startmotor (ZONDER BOUGIES, bij voorkeur ook bougiekabels verwijderen, kun je die ook mooi droog maken)
* (laten) drogen, (laten) drogen, (laten) drogen
* bougies terugsteken, bougiekabels aanbrengen (let op de volgorde)

* evt spuitbusje anti-humidité bij de automaterialenboer halen (altijd handig om te hebben) en elektrische delen (kabels, bougiekabels, delco/bobine, dynamo) besprayen/inspuiten.

* starten

Veel succes! Ik weet hoe naar het is! Laat zelf altijd de motor lopen (áls ik het al doe), maar heb het 1 keer uitbesteed met zelfde gevolgen (en uiteindelijk ook nog een brandje Surprisedops: )

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 13 maart 2009 04:38 PM
  [ # 24 ]
oudelut schreef:

Het is al vele malen gezegd, maar desalniettemin bedoel ik het als goed advies:

* Proberen al het water uit de bougieschachten te halen (idd handig met een sprayslangetje uit een fles Glassex oid).
* Als de schachten (zo) droog (mogelijk) zijn bougies verwijderen, en (heel) goed drogen.
* Motor enkele slagen laten draaien op startmotor (ZONDER BOUGIES, bij voorkeur ook bougiekabels verwijderen, kun je die ook mooi droog maken)
* (laten) drogen, (laten) drogen, (laten) drogen
* bougies terugsteken, bougiekabels aanbrengen (let op de volgorde)

* evt spuitbusje anti-humidité bij de automaterialenboer halen (altijd handig om te hebben) en elektrische delen (kabels, bougiekabels, delco/bobine, dynamo) besprayen/inspuiten.

* starten

Veel succes! Ik weet hoe naar het is! Laat zelf altijd de motor lopen (áls ik het al doe), maar heb het 1 keer uitbesteed met zelfde gevolgen (en uiteindelijk ook nog een brandje Surprisedops: )

Beste vrienden,

bedankt iedereen voor de goede tips, het is nu een dag later.  De bougieschachten helemaal leeggetrokken, mooi opgeblonken, kabels proper alles droog en   ....  start !

Perfect !   

met vriendelijke groeten.        Jozef

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook