kan iemand mij vertellen hoe dik een nieuwe koppelings plaat moet zijn dit in verband met het opnieuw bekleden van de plaat met nieuw frictie materiaal?
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Waarom pak je geen nieuwe plaat? DS23 en CX is gelijk!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dat is waar maar een revisieplaat kost bij de ds club 83 treuries en een plaat laten bekleden kost slechts 15 euro dus tel uit je winst, moet ik wel ff weten hoe dik de orginele is….
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Revisieplaten zijn ruk. Koop maar beter een nieuwe valeo plaat. Die gaat wél lang mee.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
In wat voor opzicht zou de revisieplaat slecht zijn? Het gebruikte materiaal of de montage van het frictie materiaal van de door de ds club geleverde platen?
ps weet iemand de dikte van de plaat in nieuw staat?
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De revisieplaten van de DSclub zijn feitelijk geen revisieplaten maar nieuwe imitatieplaten. Het hart van die platen is duidelijk goedkoper en zwakker uitgevoerd dan dat van de nieuwe valeoplaten, en bevat met name minder en minder sterke dempingsveren. Ik vind zo’n revisieplaat gewoon een goedkoop gemaakt ding..
De koppeling van een sm krijgt veel te verduren. Veel meer dan die van een Ds. Als je nu de nummer van de koppeling van een sm met die van een Ds gaat vergelijken ( de onderdeelnummers dus) dan zul je zien dat ook die anders zijn. De drukgroep van een sm is ook anders dan die van een ds, iets wat gewoon met de veerdruk van de diafragmaveer te maken heeft.
Als je een nieuwe koppelingsplaat van valeo gaat halen dan krijg je er een van een C35 diesel. Die is wel berekend op de gotere krachten. Let overigens ook goed op de staat van de drukgroep. Als je weinig slijtagesporen op de druktafel of diafragmaveer van de drukgroep ziet wil dat helemaal NIET zeggen dat die drukgroep nog ok is. Ik heb nogal wat Sm rijders de boel 2x uit elkaar zien halen omdat een nieuw gemonteerde koppelingsplaat na 5000 km weer versleten was. Allen hadden in zo’n geval alleen de plaat vervangen en niet de moeite genomen om een nieuwe drukgroep te monteren.
Ps, de dikte van de koppelingsplaat kun je vinden in het originele SM werkplaatshandboek. Ik neem aan dat je dat gewoon hebt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Kijk nou, een streekgenoot met een SM
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Dus 2 sm’en in de streek (terneuzen ook 1)
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Je doelt op die amerikaander die een poos bij Dees in de showroom heeft gestaan Michel?
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
HALLLOOOO!!! fftopic
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dan wordt het dus een complete set van een C35 Diesel, bedankt voor de tip waterman !!!
Zijn er nog sm rijders in het zeeuws-vlaamse gebied ? de sm uit terneuzen is overigens van Men. Hamelinck
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Buiten die van Hamelinck zou ik het niet onmiddellijk weten, al heb ik mijn buurman een poos geleden eens horen vertellen over iemand hier in de burt die er een uit Zuid Frankrijk zou hebben gehaald (of dat moet jij toevallig zijn natuurlijk).
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
mark sm schreef:Dan wordt het dus een complete set van een C35 Diesel, bedankt voor de tip waterman !!!
Die set kun je nog wel krijgen via Leo Ruijgrok automaterialen in Abbenes, en anders bel je van der Laan in Abbenes even.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Maakt het uit of het een sachs, valeo, of een luk set is?
waterman771 schreef:mark sm schreef:Dan wordt het dus een complete set van een C35 Diesel, bedankt voor de tip waterman !!!
Die set kun je nog wel krijgen via Leo Ruijgrok automaterialen in Abbenes, en anders bel je van der Laan in Abbenes even.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Valeo,schijnt beter te zijn.En is waarschijnlijk ook het duurst.
dat zal de mijne wel zijn, op de top van Alpe d’Huez gekocht, een toppertje maar met orginele motor dat is alles…36 jaar stil gestaan in een verwarmde kelder…
gr Mark