Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Ben geen specialist, hoor, maar ik denk dat die wel heel is gebleven zolang de motor niet is aangeslagen.
en /ja, er kan water in de bougie schacht komen. Die is vrij diep en lang. kijk maar eens. Als daar water in zit. Dan slaat de vonk over en loopt de motor niet of juist erg slecht,.
.komma
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het is belangrijk dat je de bougie’s gaat verwijderen, de bougieschachten goed droogmaakt, net als de bougie’s en de isolatiepijpjes. Als je dat doet gaat is 99% zeker in één keer starten en aanslaan!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
motor niet aan slaan.
als je alles droog hebt en de motor wilt nog steeds niet aan slaan dan kan je samen met iemand tijdens het starten onder de kap kijken als het donker is. dan zie je eventuele doorslag op bogie en bobine kabels goed. dan kan er bij een slechte kabel vonken overspringen naar massa.
volgende keer als je weer een voorjaarschoonmaak gaat doen: de motor laten draaien tijdens het reinigen met water.
succes rens
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.
Totaal aantal Berichten: 15705
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
waterman771 schreef:Het is belangrijk dat je de bougie’s gaat verwijderen, de bougieschachten goed droogmaakt, net als de bougie’s en de isolatiepijpjes. Als je dat doet gaat is 99% zeker in één keer starten en aanslaan!
Roep ik iets doms als ik zeg dat het geen goed idee is om de bougies er uit te draaien als blijkt dat de schachten vol staan? Het lijkt me niet zo jofel om dat water in het blok te laten lopen…
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
graddus schreef:waterman771 schreef:Het is belangrijk dat je de bougie’s gaat verwijderen, de bougieschachten goed droogmaakt, net als de bougie’s en de isolatiepijpjes. Als je dat doet gaat is 99% zeker in één keer starten en aanslaan!
Roep ik iets doms als ik zeg dat het geen goed idee is om de bougies er uit te draaien als blijkt dat de schachten vol staan? Het lijkt me niet zo jofel om dat water in het blok te laten lopen…
Als je daarna even start ZONDER bougies is dat zo weer weg geblazen
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Een dynamo kan heel goed tegen water. Maar wel nu droogmaken anders verroest ie intern!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Het is al vele malen gezegd, maar desalniettemin bedoel ik het als goed advies:
* Proberen al het water uit de bougieschachten te halen (idd handig met een sprayslangetje uit een fles Glassex oid).
* Als de schachten (zo) droog (mogelijk) zijn bougies verwijderen, en (heel) goed drogen.
* Motor enkele slagen laten draaien op startmotor (ZONDER BOUGIES, bij voorkeur ook bougiekabels verwijderen, kun je die ook mooi droog maken)
* (laten) drogen, (laten) drogen, (laten) drogen
* bougies terugsteken, bougiekabels aanbrengen (let op de volgorde)
* evt spuitbusje anti-humidité bij de automaterialenboer halen (altijd handig om te hebben) en elektrische delen (kabels, bougiekabels, delco/bobine, dynamo) besprayen/inspuiten.
* starten
Veel succes! Ik weet hoe naar het is! Laat zelf altijd de motor lopen (áls ik het al doe), maar heb het 1 keer uitbesteed met zelfde gevolgen (en uiteindelijk ook nog een brandje ops: )
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
oudelut schreef:Het is al vele malen gezegd, maar desalniettemin bedoel ik het als goed advies:
* Proberen al het water uit de bougieschachten te halen (idd handig met een sprayslangetje uit een fles Glassex oid).
* Als de schachten (zo) droog (mogelijk) zijn bougies verwijderen, en (heel) goed drogen.
* Motor enkele slagen laten draaien op startmotor (ZONDER BOUGIES, bij voorkeur ook bougiekabels verwijderen, kun je die ook mooi droog maken)
* (laten) drogen, (laten) drogen, (laten) drogen
* bougies terugsteken, bougiekabels aanbrengen (let op de volgorde)* evt spuitbusje anti-humidité bij de automaterialenboer halen (altijd handig om te hebben) en elektrische delen (kabels, bougiekabels, delco/bobine, dynamo) besprayen/inspuiten.
* starten
Veel succes! Ik weet hoe naar het is! Laat zelf altijd de motor lopen (áls ik het al doe), maar heb het 1 keer uitbesteed met zelfde gevolgen (en uiteindelijk ook nog een brandje ops: )
Beste vrienden,
bedankt iedereen voor de goede tips, het is nu een dag later. De bougieschachten helemaal leeggetrokken, mooi opgeblonken, kabels proper alles droog en .... start !
Perfect !
met vriendelijke groeten. Jozef