Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Nou dat heb ik zeker. Ik zal het niet snel nog een keer doen!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Als je met de knop in de passagiersdeur het raam bedient, en de knop in de bestuurdersdeur de andere kant op drukt, stopt het raam dan wel?
Ik denk namelijk dat enkel de schakelaar stuk is, aangezien het een soort hotelschakeling is. (als je het raam bedient via de knop in de passagiersdeur, gaat er stroom door de schakelaar in de andere deur)
Overigens vind ik het wel dapper van je dat je dit gedaan hebt, toen ik een half jaar BX reed deed ik zulke dingen niet.
Eveneens ben ik tevens ook.
Als je schakelaar stuk is zou je passagiersschakelaar het ook niet doen. Ivm die hotelschakeling. Die stukke schakelaar onderbreekt de stroomkring dan
Door zo’n geintje heb ik een keer een hele weg met open raam moeten rijden en toen een schakelaar van mijn achterramen gepakt om de stukke schakelaar op te sporen. Ik wist al half welke het was, want soms liep die raar en ik gebruikte de betreffende schakelaar ook het meest.
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
knäckor schreef:Als je met de knop in de passagiersdeur het raam bedient, en de knop in de bestuurdersdeur de andere kant op drukt, stopt het raam dan wel?
Ik denk namelijk dat enkel de schakelaar stuk is, aangezien het een soort hotelschakeling is. (als je het raam bedient via de knop in de passagiersdeur, gaat er stroom door de schakelaar in de andere deur)
Dit ga ik morgen even proberen!
Ik dacht zelf namelijk ook dat misschien de schakelaar stuk was, maar met de andere schakelaar deed die het ook niet vanaf de bestuurderszijde.
BX 16 TZI 1991 wit
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
Overigens nog 3 vraagjes. ops:
- Klopt het dat er geen verlichting zit in de raamknopjes?
- Het raam aan de bestuurderszijde gaat niet meer helemaal naar beneden, maar blijft een centimeter of 2/3 boven de deur uitsteken. Waar kan dat aan liggen?
- Het raam aan de passagierszijde heeft al vanaf dat ik de BX heb een probleem. Toen ik nog slingers had om de ramen te openen (wat is dat leuk om te zeggen!!!) had het passagiersraam met het openen van het raam, dat het rubber aan de binnenkant wat bovenop de deurpaneel zit, meevouwde tijden het omlaag gaan van het raam, waardoor het raam heel zwaar naar beneden ging. Nu met het elektrische raam, heeft de raammotor het ook maar moeilijk mee. Tips wat ik hiermee aan moet? Inspuiten met iets lijkt me eigenlijk niet alles, want als het raam dan open/dicht gaat zit dat gelijk onder omdat dat langs het rubber gaat.
BX 16 TZI 1991 wit
vraag 1: Ja klopt zitten geen lichtjes in. Lampjes hadden de CX-schakelaars die overingens zo over te zetten zijn omdat ze hetzelfde zijn
vraag 2: Dat weet ik niet. Zit denk in de afstelling van je mechanisme, maar heb het zelf nooit hoeven doen en weet ook niet precies hoe het in elkaar zit.
vraag 3: als je het met vet inspuit dat een soort van droog vet is wat niks achter laat op je rubbers heb je daar geen last van Alleen de eerste keer waarschijnlijk. Maar wat de naam van het vet is weet ik niet.
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
GoofBlikscha schreef:Bedrading voor de CV in de kofferklep ligt er als het goed is standaard al….
Ik heb nog maar 1 bx gezien die dat niet standaard al had, dat was een 14te. Bij je ECU in de buurt ligt een los bruin stekkertje, die gaat naar je kofferklep. Je kan de kabelboom daar inpluggen. Je moet nog wel even zo’n motortje in de kofferklep zetten.
Nog vergeten te vragen, is dat het stekkertje bij nummer 1?
Die kwam namelijk van achter onder de achterbank vandaan. Maar die paste niet op de stekker die jij op de volgende pagina omcirkelde helaas (nummer 2). Verder zitten er ook geen stekkers in de buurt. Of is die witte stekker ergens anders van?
Voor zo’n Xantia RF setje, heb ik alleen het kastje nodig wat bij mij in de middenconsole gaat (vervangt de kiekert die er nu in zit) en de afstand bediening? That’s it?
BX 16 TZI 1991 wit
Aaah oja, die witte gaat naar je kofferklep.
Die past inderdaad niet zo op de bruine, dat komt omdat de bruine een extra draad heeft voor de deur open verklikker. Daar is jouw kofferklep niet op voorbereid geloof ik.
Het is dus even meten welke op wat aangesloten moet worden
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
Hah, top. Die moet ik dus inderdaad hebben. Wederom bedankt!
BX 16 TZI 1991 wit
- C5 2.0 16v HDi Break
En een Xantia-kastje vervangt inderdaad alleen de Kiekert
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
Weet jij dan toevallig waar zo’n kastje in een Xantia verstopt zit? Ook onder de middenconsole?
BX 16 TZI 1991 wit
- C5 2.0 16v HDi Break
Nee, geen idee
Timo1990 schreef:Weet jij dan toevallig waar zo’n kastje in een Xantia verstopt zit? Ook onder de middenconsole?
Waarschijnlijk wel, maar durf het niet met zekerheid te zeggen.
Lampjes hadden de CX-schakelaars die overingens zo over te zetten zijn omdat ze hetzelfde zijn
Zelfs de lampjes kun je overzetten. De schakelaars van een XM (die in de deuren zitten) zijn ook hetzelfde (CXen hebben gele lampjes, XM’s groene). XM’s liggen er zat op de sloop.
Overigens zijn die lampjes wel vaak stuk; ik heb een collectie van een stuk of 20 schakelaars. Daar heb ik uiteindelijk 2 of 3 werkende lampjes uit weten te peuteren, net genoeg om ze bij m’n XM allemaal werkend te krijgen.
Totaal aantal Berichten: 11791
- Xantia TD SX
Mh, dan kun je die lampjes kennelijk wel wisselen? Maar: gaat er bijeen BX draadboom wel stroom naar die lampjes? Want als ik ze dan een keertje met one-touch kan krijgen is dat wél leuk in de Breek en/of de TZD…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!