Goeden avond ik zal mij eerst even voorstellen mijn naam is Klaas-Jan
ik ben nieuw op het forum ik rij een xantia 2 I en ben een Ds23IE aan het restaureren. Nu heb ik het volgende probleem.
Als ik het contact van de xantia aan zet doet ales het normaal,zodra ik start en de moterloopt en op de rem trap gaat het remslijtage branden en gaat deradio uit remlichten doen het ook niet even als ruitenwissers en richtingaanwijzers er gaat dan een relais rammelen bij de zekerringenkast. Heeft iemand een idee
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk in het verkeerde deel geplaatst
Dus vanaf de Xsara verplaatst naar het Xantia gedeelte.
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Ik denk het volgende:
-lampje remblokslijtage: kan zijn dat je blokken gewoon echt op zijn, of dat het draadje is doorgesleten en contact maakt met de schijf omdat ie niet netjes in de klemmetjes hangt voor de remklauwen.
Alle overige problemen: zekeringen nakijken en je aardaansluitingen nalopen, lossen, schoonmaken en met zuurvrije vaseline weer monteren.
Je hebt (denk ik) een serieus “aarde” probleem.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Vanmiddag gewoon rijdent weg gezet na opnieuw starten dit probleem.
Met alleen contact aan werkt alles normaal.
Morgen bij dag licht eerst een en ander maar controleren.
Klaas-Jan
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Ik denk het volgende:
-lampje remblokslijtage: kan zijn dat je blokken gewoon echt op zijn, of dat het draadje is doorgesleten en contact maakt met de schijf omdat ie niet netjes in de klemmetjes hangt voor de remklauwen.
Alle overige problemen: zekeringen nakijken en je aardaansluitingen nalopen, lossen, schoonmaken en met zuurvrije vaseline weer monteren.
Je hebt (denk ik) een serieus “aarde” probleem.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
vanmorgen eerst zekeringen nagekeken allemaalgoed aangedrukt draad van de start onderbreker ( Klavier) los gehaald en weer aangedrukt (was een paar dagen geleden vervangen) Starten. En alles weer goed . Duimem dat het zo blijft.
Was uiteindelijk kapot contactslot. Beetje aan rommelen en alles werkt weer normaal ,kan hier van alleen het elektrische gedeelte van vervangen worden?
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Ja, dat kan. Zij het met enig hobby en prutswerk.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton