Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bij de luxe CX modellen heb je onder het meest rechte klepje op het dash een boardcomputer en bij de latere modellen een startonderbreker.
Zelf heb ik een startonderbreker, maar daar weet ik de code niet van.
Het lijkt me dan leuker om een computer te hebben
Kan de startonderbreker eruit zonder problemen?
En is zo’n computer beetje plug en play? Moet het display ook aangepast worden?
Zover ik begrepen heb wordt het display van de buitentemp gebruikt voor de computer?
alle info is welkom

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Display is anders, en ik heb er nog wel een. De startonderbreker kan je gewoon de stekker uittrekken zonder gevolgen. Ik heb geen flauw idee hoe de rest van de hardware van die computer zat….
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

- CX 25 GTi Turbo 2
Ik had toch verwacht dat er wel meer mensen hier meer vanaf zouden weten…
Haynes en vraagbraak staat er ook niets van in. Met Google kom je ook niet ver.
Niemand ooit met zo’n ding aan het spelen geweest?

Ik heb er ooit een gehad in een rooie gti t1 s2. Die riep via het centrale allemaal dingen in het klingon die niet te volgen waren.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”

- CX 25 GTi Turbo 2
De werking schijnt nogal vreemd te zijn. Maar dat past wel bij een CX vind ik.
Ik wil eerst even uitzoeken of het inbouwen een beetje te doen is. Als de halve auto verbouwd moet worden dan heb ik er minder zin in om naar een heel setje op zoek te gaan.
Ik wil ook graag van te voren weten wat er allemaal nodig is, anders zal je altijd zien dat je alle basis delen heb maar 1 kritiek deel mist dat nergens te vinden is.

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:Ik had toch verwacht dat er wel meer mensen hier meer vanaf zouden weten…
Haynes en vraagbraak staat er ook niets van in. Met Google kom je ook niet ver.
Niemand ooit met zo’n ding aan het spelen geweest?
ben er nog niet mee aan het spelen geweest.
maar heb ook een startonderbreker er in zitten (standaard af fabriek)
weet niet hoe je een code moet genereren als je die zelf niet hebt.
ik heb mijn wel, en vindt dat niet erg. meetal gebruik ik hem niet, heb ook geintegreerd alarm. als ie ergens minder safe staat, activeer ik hem wel.
mbt boordcompu, ik ken 3 delen ervan:
de 4 op een rij digi-display, glaasje wat normaliter de tijd aangeeft is groter, dus is specifiek voor model ‘86, toen dit leverbaar was. geeft de info weer van het compu/toetsenbordje. je moet zelf gegevens intoetsen, en hij krijgt info van een metertje wat je tussen de snelheidskabel monteert.
zie bij de bekende leverancier:
die gebruikt de tempomaat ook nodig, daar ken ik die van.
dus ook wat bekabeling ertussen ergens…...
als je wat wil proberen heb ik wel ergens een toetsenbordje liggen, evt ook een snelheidssensor. maar dan moet je wel weten hoe of wat ..... kom langs, gaan we hier eens ombouwen / proberen.
ik zou eerst eens kijken of je niet een nieuwe code gan genereren voor je startonderbreker. is niet een vervelende optie, en origineel !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

- CX 25 GTi Turbo 2
Oke ik had gehoopt dat je hem op de computer kon aansluiten zodat daar alle gegevens vanuit lezen kon.
Eigenlijk heeft die startonderbreker ook wel wat, je hoort steeds meer dat CXen gejat worden
Maar hoe je daar dan weer een code in krijgt…

Lijkt me sterk, is allemaal van een generatie eerder… we hebben het over 1986 he…

- CX 25 GTi Turbo 2
Niet geschoten altijd mis

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:Oke ik had gehoopt dat je hem op de computer kon aansluiten zodat daar alle gegevens vanuit lezen kon.
Eigenlijk heeft die startonderbreker ook wel wat, je hoort steeds meer dat CXen gejat worden
Maar hoe je daar dan weer een code in krijgt…
ik heb hier laatst ergens (waar ook weer?) gelezen dat als je auto vast staat zonder code je em toch makkelijk aan de praat kan krijgen (geloof toetsenbord lospluggen, accupolen los - soort reset - en dan weer aansluiten…..?)
dus kijken of je een code kan aanmaken en kijken of ‘t lukt, zo niet resetten heb dit zelf alleen nog niet gedaan. iemand van hier meer kennis/ervaring hierover ??
heb jij zelf een boekje over hoe je code moet instellen op toetsenbordje ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

- CX 25 GTi Turbo 2
cx25gtit2 schreef:heb jij zelf een boekje over hoe je code moet instellen op toetsenbordje ??
Nee, ik heb er 1 met boardcomputer
Ik heb dus helemaal geen idee waar ik moet beginnen.

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:cx25gtit2 schreef:heb jij zelf een boekje over hoe je code moet instellen op toetsenbordje ??
Nee, ik heb er 1 met boardcomputer
Ik heb dus helemaal geen idee waar ik moet beginnen.
hier dan maar wat om te lezen uit mijn boekje
iemand al zelf aan de gang geweest met een missende code ??
of kunnen resetten zodat je wel kan starten ??

- CX 25 GTi Turbo 2
Thanks, dat is handige informatie!
Daar staat meteen het antwoord van mijn volgende vraag in. Waar de code opgeslagen wordt. In de computer dus.
Met heel veel geluk is de code op dit moment 0000, maar dat wil ik niet zomaar even gokken

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:Thanks, dat is handige informatie!
Daar staat meteen het antwoord van mijn volgende vraag in. Waar de code opgeslagen wordt. In de computer dus.Met heel veel geluk is de code op dit moment 0000, maar dat wil ik niet zomaar even gokken
zoek even op ‘t forum waar iemand die opmerking heeft gemaakt over hoe je kan resetten/wel kan starten bij afwezige code. (en zet ‘t hier nog even)
of iemand hier heeft info over hoe dat kan/moet.

- CX 25 GTi Turbo 2
Dat was hier in mijn eigen topic:
Om het hier even compleet te maken:
KT88 schreef:Startcode: let even op dat er dan een ander type ontstekingscomputer inzit!
Ben ik ook eens de mist mee ingegaan.Dan kun je de schakelaar wel op “off” zetten, maar starten wil ze niet.
Steker van het codeboardje helemaal los, accupolen los en dan weer vast en ze start.

- CX 25 GTi Turbo 2
Weet iemand of bovenstaande werkt?
Ik ben toch wel benieuwd of de 0000 code werkt
Maar ik wil niet het risico nemen dat de auto niet meer start. Zie dan maar weer eens een 667 computer te vinden…