1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Kwaliteit en betrouwbaarheid C5
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 26 juni 2005 04:59 PM

Al drie jaar rijd ik in mijn C5 break, nieuw gekocht in 2002. Gedurende die eerste 3 jaren zijn diverse dingen hersteld of vervangen geweest. Voorbeeld : de achterruit (2 maal !), drie sloten, ruitensproeierreservoir, ruitensproeierpomp, oliepeilmeter, verlichting van het handschoenenkastje, cilinderkoppakking (aan 50.000 km !), bedieningspaneel van de airco, COM 2000 (voor het niet functioneren van de knipperlichten), enz. En het is nog niet gedaan…

Twee weken geleden werden nog twee problemen opgelost :
- de veren van de achterklep (break) werden vervangen, wegens te soepel (klep ging niet ver genoeg open)
- te zwak mechanisme van de oprolgordel : vervangen

Gelukkig heb ik een Contract Plus Flex garantie, dit is in België een garantieverlenging tot 5 jaar, waarvoor wel moet bijbetaald worden.

Er blijven echter nog een aantal problemen open staan. Een inspecteur van Citroën Belux (de Belgische invoerder) is vorige donderdag bij de dealer naar mijn voertuig komen kijken.

Dit zijn de problemen die hem gesignaleerd werden, en (in hoofdletters) de antwoorden die hij er op gegeven heeft :
- gekraak in de voorste deuren wanneer de vensters dicht zijn -> GEEN OPLOSSING VOORHANDEN
- gekraak in de achterste deuren wanneer de vensters enkele cm open staan -> GEEN OPLOSSING VOORHANDEN
- de versnellingsbak schakelt moeilijk in achteruit -> EERST IN TWEEDE VERSNELLING STEKEN, DAN IN ACHTERUIT
- vochtinsijpeling bovenaan het raam van alle deuren, tussen de buitenste en binnenste ruitafdichting, die bovendien een soort schimmel doet ontstaan -> GEEN OPLOSSING VOORHANDEN
- op de kaders rondom de portierramen (van 3 deuren) zitten hobbels -> DAT IS ROEST DIE ZICH DAARONDER VORMT, KADERS MOETEN VERVANGEN WORDEN
- ontkoppelingspedaal geeft een klik bij het indrukken -> NORMAAL, INVETTEN
- de koplampen flikkeren tijdens het rijden, door spanningsverschillen die optreden wanneer de ophanging “werkt” (automatische hoogteregeling) -> NORMAAL
- abnormaal slijtagepatroon banden achteraan -> NORMAAL
- volgens boordcomputer steeds wisselend brandstofverbruik, ook voor identieke trajecten -> COMPUTER MAAKT FOUTE BEREKENING, GEEN OPLOSSING VOORHANDEN
- soms gaat de verlichting van het boordcomputerschermpje niet uit na het afzetten van het contact -> ?
- soms werkt de kofferverlichting niet bij het openen van de (afzonderlijk te openen) achterruit, knop voor laaddrempelverlaging werkt dan ook niet en BSI signaleert geen “geopende achterruit” -> CONTACTSCHAKELAAR VERVANGEN
- regelmatig airbagstoring -> STEKKERS CONTROLEREN
- op de plip (afstandsbediening van de centrale vergrendeling) zijn de pictogrammen nog nauwelijks zichtbaar, verschil tussen “openen” en “sluiten” is niet meer te zien -> NIEUWE PLIP
- het dashboard begint lichtjes te vervormen (boven de tellers) -> GEEN ANTWOORD
- dansende voorzijde : bij afgezet contact begint de voorzijde van de auto soms spontaan op en neer te gaan -> NORMAAL GEDRAG (ik denk dat de inspecteur het probleem niet goed begrepen heeft)

Voor de problemen waarvoor er een oplossing is zal mijn dealer binnenkort de noodzakelijke werkzaamheden uitvoeren, volgens de voorschriften van de inspecteur, en gedekt door de “Contract Plus Flex” garantie. Voor de problemen waarvoor de inspecteur geen oplossing heeft aangereikt zal ik een aangetekende brief naar de invoerder, Citroën Belux, sturen. Met een aantal van die problemen valt te leven, met andere echter niet (zoals bv. de vochtinsijpeling, de abnormale bandenslijtage achteraan, ...)

Graag jullie reacties en aanbevelingen, ik hou jullie verder via dit draadje op de hoogte van de verdere evolutie.

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 26 juni 2005 05:16 PM
  [ # 1 ]

m’n schoonvader had ook ooit een leuke storing:

de buitentemperatuurmeter gaf 50 graden boven nul aan, terwijl het buiten vroor…

ook heeft hij regelmatig storingen over de airbag gehad, terwijl de kofferklep alleen in het slot wenste te gaan nadat je de klep zo hard dichtsloeg, dat de achterpassagiers gehoorbeschading opliepen…

ook minder prettig was het dreungeluid in de voortrein (HDI), en het heftige onderstuurgedrag op rotondes.

inmiddels is deze C5 ingeruild voor een fase2 Exclusive 2.0i-16V met leer en hout, waardoor alle storingen zijn opgelost…  Wink

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 27 juni 2005 01:16 AM
  [ # 2 ]

ben ik helemaal mee eens;

ik ben nu 13 maanden op weg met m’n Citroen, heb nu al diverse probleempjes en problemen gehad, maar tot op heden is alles 110% door m’n dealer opgelost.

en altijd staat er een goede leenauto klaar !

(tot nu toe: 1x Xantia 2.0, 1x Xsara, 1x Pluriel, 1x C2, 1x Polo)

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
roland
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-01-2004

Gepost: 27 juni 2005 03:25 AM
  [ # 3 ]

mj eigen ervaing is dat de dealer vaak de problemen wel zou willen oplossen, maar dat er nog geen oplossigen zijn.
raadpleeg je dan CITROEN NEDERLAND dan wordt je met een kluitje in’t riet gestuurd.
en ja mijn c5 van 2004 kent ook veel te veel storingen in 1 jaar tijd 11 maal naar de dealer is toch wel boven gemiddeld,

Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën

Profiel  
 
robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-12-2003

Gepost: 27 juni 2005 04:15 AM
  [ # 4 ]

bijna 2 en half jaar C5 break nu, 37.000 km.

mijn score tot nu toe:
== hoge fluittoon uit stuurinrichting; dealer heeft slangen stuurbekrachtiging vervangen (2x)
== dansende voorkant is bij mij ook bekend; workaround: even motor starten, meter heen&weer; rijden; oplossing onbekend
== verlichting displays blijft branden; twee maal voorgekomen; workaround: motor keertje starten
== auto gaat niet op slot met AB (en spiegels klappen niet in): twee maal voorgekomen; workaround: auto met de sleutel op slot gedaan
== vocht tussen de binnenste en buitenste rubbers: bij mij alleen bij LA portier; vervelend omdat er steeds een behoorlijke plets water op de zitting valt als het portier wordt geopend; oplossing onbekend
== storing motormngmnt: garage heeft storing gewist
== twee maal nieuwe voorruit

ik geloof dat ik niet mag mopperen als ik bovenstaande posts lees Rolling Eyes

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 27 juni 2005 04:21 AM
  [ # 5 ]

Mijn oprechte meedeleven met deze maandagmorgenmobiel.

Ik ben gelukkig in het bezit van een donderdagmiddag exemplaar, in 2.5jaar & 94.000 snelle kilometers is ze alleen voor wat beurtjes bij de dealer geweest. (ff afkloppen)

Banden achter doen >60.000 (lichte patroonvoring)
banden voor doen ~50.000km.
Remblokken en schijven zijn bij 60.000km beurt vervangen.

Enige problemen die ik enigszins herken zijn:
-de zijruiten; er treden af en toe wat kraakjes op, het lijken mij de rubbers, had de Xm ook nml. vooral bij koud weer, invetten schijnt eventjes te helpen.
-Com2000; richtingaanwijzer werkt altijd al wat zwaar, maar doet het nog steeds.
-Deursensoren; ik kan er niet helemaal zeker van zijn maar zo eens in twee maanden geeft de BSI “Eco mode” aan, het klinkt wat vergezocht, maar ik veronderstel dat dit met matige deursensoren te maken heeft.
Bovenstaande probleepjes zijn te erratisch om over te vallen.

Verder kan ik alleen maar zeggen vooral klagen over de echt ernstige zaken, geen smoesjes accepteren, en hopen op verbetering. je kunt ook een vervanging proberen af te dwingen, voor een goede prijs.

Neem dan in ieder geval H3+ die dansen niet voor, en neem Xenon koplampen, die zijn, door hun eigen spanningsregelaar, ongevoelig voor spannings-pieken.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
automatique
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 22-03-2005

Gepost: 27 juni 2005 12:35 PM
  [ # 6 ]

de buitentemperatuurmeter gaf 50 graden boven nul aan, terwijl het buiten vroor…

Dan had de auto zware koorts. Remedie, in een warme garage zetten en op de fiets verdergaan Wink

Nee serieus, het is niet leuk als je voor een groot bedrag een mooie auto rijdt, maar wanneer de importeur niet thuis geeft als je auto niet naar behoren werkt.

Evenwel hebben dit soort verhalen mij er nooit van weerhouden mijn hart te volgen en te gaan voor een C5 (tweedehands, dat wel).

Overigens is mijn andere auto een Alfa, ook een merk met een dergelijke reputatie, ook nooit een probleem mee gehad.

Dus het kan wel goed gaan Very Happy


groet,


Gert

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 27 juni 2005 01:12 PM
  [ # 7 ]

Dat is een behoorlijke lijst! Vergeet vooral niet dat, als een inspecteur van Citroën Belux geen oplossing voorhanden heeft, hun varantwoordelijkheid niet verdwenen is.
De uitspraak dat ze het niet kunnen oplossen betekend over het algemeen dat ze de oplossing te duur vinden en het daarom besluiten niet te doen.

Succes met de afhandeling en ik hoop dat het allemaal uiteindelijk opgelost zal worden.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 27 juni 2005 02:01 PM
  [ # 8 ]

ik denk dat veel aan de garage ligt waar je op onderhoud gaat.
in Belgie bestaan ze nog de kleine 1 manszaken waarvan de baas tevens de monteur is en ondertussen al meer dan 15 a 20 jaar aan citroens sleutelen.
Mijn ervaring leert dat je bij deze mensen het beste geholpen wordt omdat zij passie voor het merk hebben en het merk door en door kennen.
in de grote garages werken elke maand andere monteurs die pas van school komen of nooit aan Citroens gewerkt hebben.
Citroens zijn toch speciale auto’s.


als ik naar mijn citroens kijk mag ik absoluut niet klagen als ik het vergelijk met een ander merk wat ik heb gehad.
Een Seat Toledo met VOLSWAGEN motor waarvan bij 30000 km de distibutieriem het begaf, met de nodige reparatie tot gevolg.
sta je mooi langs de weg smorgens na je nachtdienst te wachten op een takelwagen.
Neen laat dan maar af en toe een lampje gaan branden of een rubber kraken dan kom ik wel thuis.
Mijn C5 van 2/2005 heeft nu 11000 km rijdt tot nu toe perfect op een probleempje na.
maar dat heeft te maken met de comunicatie voor en na de roetfilter.,
Het blijt een auto waarin de computer zeer belangrijk is, en een computer kent alleen 1 en 0 dus bij 0.5 heb je storing etc.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 27 juni 2005 02:09 PM
  [ # 9 ]
ronama schreef:

Het blijt een auto waarin de computer zeer belangrijk is, en een computer kent alleen 1 en 0 dus bij 0.5 heb je storing etc.

Gelukkig krijg je, door heel veel 1-en en 0-en achterelkaar te gebruiken, heeeeeel veel andere mogelijkheden dan alleen “aan en uit”.
Daarbij komt dat je stelling slechts zal kloppen als je computer allen maar zou gokken.

Maar ik ben het met je eens, de introductie van de computer in de autobranche heeft vele mogelijkheden mogelijk gemaakt, er zijn veel nuttige dingen mee gedaan op het gebied van veiligheid en effientie.

Maar is het er leuker op geworden??? Tja, smaken verschillen.  Very Happy

Gelukkig hoor ik dit soort verhalen niet alleen uit de Citroën-hoek komen!

Profiel  
 
Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563
Geregistreerd: 10-02-2005

Gepost: 27 juni 2005 09:24 PM
  [ # 10 ]

C5breakHDI:

Tja…die bandenslijtage komt omdat de achterwielen ook enigzins toespoor hebben voor een betere wegligging. Daar is verder niets aan af te stellen. Meerdere merken kiezen hiervoor voor een betere wegligging.

Het gekraak in de deuren zijn waarschijnlijk de bovenste rubbers die over elkaar bewegen. Deze behandelen met krytox en het is meestal voor 100% weg.

Dansende voorzijde wordt meestal veroorzaakt doordat het stuur scheef staat bij het wegzetten. De veerpoten worden dan opgesloten zodat de hoogte niet goed geregeld wordt. Als je zorgt dat de wielen recht staan zal hij dat waarschijnlijk niet doen.

En robb, dit probleem:

auto gaat niet op slot met AB (en spiegels klappen niet in): twee maal voorgekomen; workaround: auto met de sleutel op slot gedaan .

Ik vermoedt dat dit een softwareprobleem is in de BSI. Als dat zo is is daar een update voor.

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 27 juni 2005 11:58 PM
  [ # 11 ]
robb schreef:

== auto gaat niet op slot met AB (en spiegels klappen niet in): twee maal voorgekomen; workaround: auto met de sleutel op slot gedaan
Rolling Eyes

Dat was ik nog vergeten op mijn lijstje te vermelden, want ik heb dit ook al enkele keren gehad; workaround : motor keertje starten

Dat maakt deel uit van de dingen waarmee ik kan leven. Maar zaken zoals krakende deuren, flikkerende koplampen, roestvorming en waterinsijpeling (met schade), dat kan voor mij gewoon niet.

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 29 juni 2005 10:04 PM
  [ # 12 ]

Goh, dan heb ik echt niet te klagen. C5 2.0 HDI uit 2004 50.000 km gelopen. Alleen maar normale beurten en wat kapotte lampjes en daar houd het wel een beetje mee op behalve de rammel die nog steeds in de motor zit maar daar heeft alleen mijn vrouw wat last van omdat het aan haar kant van de motor zit (bijrijder uiteraard).....

Sterkte met de voortgang

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 04 juli 2005 11:31 PM
  [ # 13 ]

M’n schoonvader rijdt nu enige maanden in z’n C5 Fase2, en heeft nog geen enkel mankement gehad; dit dus in tegenstelling tot z’n Fase1

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Kaaskop
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 18-05-2005

Gepost: 05 juli 2005 02:30 AM
  [ # 14 ]

Nu 10.000 km in C5 I en nul problemen (behalve het af en toe “dansen” van de ruiten bij poging tot sluiten). Comfort: superplus, qua rijgedrag en ruimte. Niet naar ieders smaak, maar wel de mijne.


Groeten,


Kaaskop

Profiel  
 
c5willem
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 05 juli 2005 03:48 PM
  [ # 15 ]

heerlijke bak, alleen achterraam nog even laten fiksen dan 100%
de siliconen spray voor de gordels en ramen is toppie

c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.

mazda mx5 1.8 16v

Profiel  
 
 
1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook