3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Eend zandstralen…??
Orange Tenere
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 20-08-2008

Gepost: 28 januari 2009 08:42 PM
  [ # 31 ]

Leuk allemaal die “ander” oldtimers….. en het stralen daarvan.
Maar ik kom even terug op deze opmerking:

Leuk detail is dat het beits blijft verderwerken.

3jaar later liggen je dorpels eronder uit, dat wil je dus echt niet.

Het kan toch niet zo zijn dat alle oldtimers die dit bedrijf heeft gebeitst na een aantal jaar weggerot zijn. Ik neem aan dat die beits verwijderd wordt na behandeling “als” dit idd het metaal aanvreet!! Ik denk aan een spoelbad of iets dergelijks.

Citroenbx….
Ik vraag me af of je daadwerkelijk ervaring hebt met het beitsen…. en die nare gevolgen. Als het echt zo zou zijn dat beits doorwerkt na de behandeling, is het toch geen optie…. voor niemand!! En zou het bedrijf dit toch moeten weten!?!?! (misschien is het voor grof werk beter)
Daarbij bieden erg veel bedrijven het aan…. allen met oldtimer ervaring.

Ik ben benieuwd naar voorbeelden van doorwerkende beits….

CX GTI 1986 Rouge florentin
2cv6 1978 Vert Jade
2cv6 1982 Bleu

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 28 januari 2009 08:47 PM
  [ # 32 ]
Citroenbx schreef:

Verder(terug) lezen
Het betreft een motor spatbord, deze is door de vorm stevig(er) uit zichzelf

Ohh , ik dacht dat dit een Citroen Forum is en het hier om nog steeds om een 2Cv ging Laughing  Wink

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 28 januari 2009 08:50 PM
  [ # 33 ]
Orange Tenere schreef:

Het kan toch niet zo zijn dat alle oldtimers die dit bedrijf heeft gebeitst na een aantal jaar weggerot zijn. Ik neem aan dat die beits verwijderd wordt na behandeling “als” dit idd het metaal aanvreet!! Ik denk aan een spoelbad of iets dergelijks.

...

Het gaat ook wel door een spoelbad na afloop maar om alles uit de felsnaden te krijgen is erg moeilijk. Net als straalgrit trouwens , maar met tectyleren is dat goed te beschermen maar waar loog ziit komt geen tectyl.

Mijn voorkeur zal het nooit worden dat beitsen.

Profiel  
 
Gepost: 28 januari 2009 09:32 PM
  [ # 34 ]

Ik heb allegeluk zelf geen ervaring ermee.
Heb dit verhaal (meermaals) gehoord, net zoals een kas die achteraf naar de zandstraler werd gebracht omdat de primer niet hechte…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
2h4you
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 90
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 13 maart 2009 04:22 PM
  [ # 35 ]

Hoi ik weet niet hoe de stand van zaken zijn en hoeveel u wilt uitgeven maar hier
http://www.duckservice.nl/
zijn ze kant en klaar te koop of willen ze dit wel vor u laten doen.

R.

Even a white rose has an black shadow.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 13 maart 2009 06:43 PM
  [ # 36 ]
2h4you schreef:

Hoi ik weet niet hoe de stand van zaken zijn en hoeveel u wilt uitgeven maar hier
http://www.duckservice.nl/
zijn ze kant en klaar te koop of willen ze dit wel vor u laten doen.

R.

Blijft nog de vraag of het verstandig is om het te laten galvaniseren.

Profiel  
 
Michiel van G.
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 13 maart 2009 07:54 PM
  [ # 37 ]

De eendenkoetsen die ik heb gezien daar vandaan zijn netjes. Geen deuken in het zichtbare deel van de koets, wel mogelijk in het schutbord.
Wel meer werk om ze strak te krijgen, maar roesten doen ze echt niet meer. Op het moment dat ik het kan betalen zal ik er zeker niet over twijfelen een Eend te nemen die gegalvaniseerd is. Puur en alleen zodat ik me geen zorgen hoef te maken over rijden in de winter Smile

Profiel  
 
Gepost: 14 maart 2009 01:18 AM
  [ # 38 ]

Wees maar zeker dat het begint te roest na tijd…
Vooral door het afschermend effect van holle gedeelten krijg je veel minder neerzetting.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
pinoos
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 26-03-2009

- Ami 6 Berline
- 2CV 2cv4 ZDZ
- Dyane 6 Commerciale
- HY Indenor Diesel
- 2CV AZ
Gepost: 26 maart 2009 11:40 PM
  [ # 39 ]

Een aantal jaren geleden heb ik ooit een kever gezien die was gezandstraalt, de koets was kompleet uit vorm omdat het plaatwerk ook dun is. Helemaal eens met Apprentice bovenaan dit topic. Mijn advies is stralen met glasparel, de kosten zijn hoger maar het resultaat is verbluffend.
Koetsen van een 2cv kunnen erg slecht tegen het galvanisatieproces, de hitte die daarbij vrijkomt trekt het dunnere plaatwerk krom. Niet alleen op het schutbord maar ook het stuk plaatwerk tussen het derde ruitje en het achterdeurtje evenals de buitenkant van de voetenbak…

Glasparel dus.
Cheers Pinoos

Profiel  
 
Gepost: 27 maart 2009 12:34 AM
  [ # 40 ]

juiste straalmiddel, nozzle en werkdruk geeft geen vervorming.
Weet zelfs een zonder problemen gestraalde HY.

Dat een 2pk kas zo vervormd willen de mensen spijtiggenoeg niet aannemen…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Gepost: 09 april 2009 11:06 PM
  [ # 41 ]

Gisteren de Opel naar de Straler gedaan, daar volgen foto’s van als ze terug is(+-23ste)
Ook vandaag de onderdelen voor de Fiat 500, welke in de transport primer stonden gaan stralen om blanke plaat te hebben voor de Epoxy primer.

Moet zeggen, zoon professionele installatie is best leuk en het gaat enorm snel, op 1.5uur had ik alles plaatwerk gedaan(4spatborden, front, 4dorpels, 2vloerplaten, binnenspatborden, schutbord)

Ook deze onderdelen zijn van niet zo dik plaatwerk gemaakt, en niets is vervormd!

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook