Goeiedag,
Ik zoek me suf naar de technische gegevens van alle cx versnellingsbakken, met de overbrengingsverhouding van aale versnellingen en eindoverbrenging.
Ik wil ook graag weten de diameter van het vliegwiel van de verschillende motoren.
Ik wil dit weten omdat ik voor mijn matra een andere bak wil en mijn aandrijfassen passen in een cx bak. De bak die er uiteindelijk in komt, moet ruimte hebben voor een vliegwiel van 30 cm.
Bart Heemskerk
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Uhmmm, ik heb denk ik wel wat waar dat in staat is alleen 200Mb, staat misschien ook wel op onze http://files.citroen-forum.nl, is de technische handleiding van de CX.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Ik heb inmiddels een versnellingsbak uit een gti turbo. Dit is een M25 blok. Ik weet niet of dit een serie 1 of 2 is. Heeft de gti turbo serie 2 een M25 blok? Zoniet, Is het vliegwiel van de gti turbo serie 1 net zo groot als serie 2?
Ik vraag dit omdat die m25-bak ruimte genoeg heeft voor mijn 30cm vliegwiel. Echter de nokkenas uitstulpsel zit erg in de weg en de bak vind ik echter erg zwaar in vergelijking met andere (cx)bakken.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Een Gti turbo 1 is dacht ik meestal een M25/662 en een Gti turbo 2 meestal een M25/666 (of 667 met katalysator). Geloof wel dat de verhoudingen in die 2 bakken anders zijn…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Heeft die m25/666 ook een verlengde nokkenas door het koppelingshuis?
Of zijn alle 2500 (gti, diesel) zo?
Wat is dit voor een bak?
Deze is me aangeboden alzijnde 2500gti bak. Of is dit van een 2.0 / 2.2?
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
bart_heemskerk schreef:Heeft die m25/666 ook een verlengde nokkenas door het koppelingshuis?
Of zijn alle 2500 (gti, diesel) zo?
Bij alle M motoren loopt de nokkenas door het koppelingshuis.
Alle 2500 motoren hebben het type nummer M25 gevolgd door ofwel
/629 = Diesel
/648 = T1 Diesel
/669 = T2 Diesel
/659 = GTi
/668 = GTi kat.
/662 = GTi T1
/666 = GTi T2
/667 = GTi T2 kat.
Volgens de Citroen werkplaats handboeken serie 2 is er geen verschil in de verhoudingen van de versnellingsbakken tussen T1 en T2, maar wel in type nummer (heeft er eigenlijk al iemand een type nummer op de bak zien staan ?)
De bak van een CX 20/22 heeft die doorlopende nokkenas niet mischien is dat iets voor u ?
Edit:
De versnellingsbak op de foto is volgens mij een CX 20/22 bak maar het is me niet echt duidelijk met die plastiek erover.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Combinatievraagje: Past een koppelingsplaat van een 2.0/2.2 op de prise-as van een m25?
Oftewel: Is de as diameter en spiegroeven van een 2.0/2.2 priseas hetzelfde als een m25?
Ik wil een m25 bak gaan koppelen aan een mazda blok. De m25 koppelingsplaat is echter te groot voor de mazda drukgroep.
Ik heb er een van een gti-T1. Zijn alle m25 koppelingsplaten hetzelfde of is er misschien nog verschil in diverse modellen?