Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
knäckor schreef:Het is geen TU, het is de liggende motor met carburateur.
Zoals ook in bv de infamous R14 Zo beroerd rijdt dat niet hoor, in die 14 was goed met het verkeer mee te komen.
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
graddus schreef:In Frankrijk ook al gezien, evenals een 1.5
De Bx 15 is géén 1,5 liter maar een licht geknepen 1600, die dan geen 90 maar ca 75 pk heeft. Een spaarversie, enkel als break geleverd voor de franse markt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ik heb ook wel eens een BX 15 TGE Berline gezien, daar zit toch gewoon dezelfde motor in. En in NL had je de BX 16 RS, meen dat die ook dat geknepen blok heeft.
Mooi man zo’n bx. Zou er dolgraag een willen. Dat is toch puur charme?
Bron wiki: The 1.1 L engine with engine code H1A was specially tuned for Italy, Greece and Portugal. It was fitted to the cars made from 1988 to 1993 and produced 40 kW (55 hp DIN) at 5800 rpm.
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bart1989 schreef:Mooi man zo’n bx. Zou er dolgraag een willen. Dat is toch puur charme?
Bron wiki: The 1.1 L engine with engine code H1A was specially tuned for Italy, Greece and Portugal. It was fitted to the cars made from 1988 to 1993 and produced 40 kW (55 hp DIN) at 5800 rpm.
Gezien het bouwjaar is het dus wél een TU-blok(je)
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
waterman771 schreef:Bart1989 schreef:Mooi man zo’n bx. Zou er dolgraag een willen. Dat is toch puur charme?
Bron wiki: The 1.1 L engine with engine code H1A was specially tuned for Italy, Greece and Portugal. It was fitted to the cars made from 1988 to 1993 and produced 40 kW (55 hp DIN) at 5800 rpm.
Gezien het bouwjaar is het dus wél een TU-blok(je)
Ik zie ook twee verschillende motorcodes voorbij komen, zou het niet zo zijn dat de serie 1 het renault/peugeot blok had en de serie 2 een tu?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
waterman771 schreef:
Gezien het bouwjaar is het dus wél een TU-blok(je)
Okee, okee.. Daar zit wat in, 1-1 dan?
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Joh, nooit geweten dat ze die 15 tge in berline uitvoering hebben gemaakt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Jep, ook wel eens gezien. Die is volgens mij gelijk aan de eerder genoemde 16 RS van hier.
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Naar mijn weten heeft ( in ieder geval de serie 1) 16rs gewoon 89 pk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Poekoek bedoelt dan ook de 16 RE.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die heeft inderdaad wat minder vermogen. Was dat niet een soort tussen model van een pk’tje of 75 a 80?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
75 pk. Dat zal dan wel hetzelfde blokje zijn als de 15 versies?
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, dat moet haast wel hé.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Je zou het bijna denken idd .
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005