6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6

Lekkende dieselpomp BX Turbodiesel (1989)
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 juni 2005 04:33 AM
  [ # 76 ]
erik wijngaarden schreef:

leuk draadje dit trouwens :thumbsup Surprisedfftopic

Inderdaad, Forumleden helpen andere Forumleden Razz

Profiel  

bergje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16

Gepost: 26 juni 2005 02:24 PM
  [ # 77 ]

Ze hebben toegezegd hun uiterste best te gaan doen de boel te monteren zonder de brandstofpomp uit de auto te halen.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 26 juni 2005 03:47 PM
  [ # 78 ]
bergje schreef:

Ze hebben toegezegd hun uiterste best te gaan doen de boel te monteren zonder de brandstofpomp uit de auto te halen.

Ik zag gisteren bij een C15 Turbo D12 (!) met Lucas pomp weer hoe het ook al weer zat met dat gekke ding. Net zoals bij mijn vorige motor was het bij dat potje een aardige natte zooi. Niet echt lekken, maar dicht was het allerminst. Ook “by construction” aangezien er een lekretour op dat potje zit net als bij de verstuivers (of bij het hydraulische systeem).

Ik hoop dat ze hem idd lekvrij kunnen maken! Het is natuurlijk wel wat lastiger sleutelen met de pomp niet gedemonteerd maar waarom zou het niet moeten kunnen?? En daarna maar hopen dat je nog lang kan cruisen met de BX.

Gr,
Marten

Profiel  

bergje
< 100 berichten
Rank

Gepost: 30 juni 2005 02:05 AM
  [ # 79 ]

Gerepareerd!

De BX is vandaag bij Spaarnestad gerepareerd. De ‘booster’ is vervangen. Het is gelukt zonder de dieselpomp hiervoor uit de auto te halen. Verder hebben ze de boel weer afgesteld. Totale kosten: € 220,-, dus heel wat minder dan de minimaal € 1000,- uit Duitsland voor vervanging van de gehele pomp!
Wel heb ik het idee dat de turbo minder krachtig is dan ‘voorheen’, voorheen voelde je deze bij zo’n 2500 toeren echt gaan werken, nu heb ik dat niet meer Sad

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 30 juni 2005 02:25 AM
  [ # 80 ]

Re: Gerepareerd!

bergje schreef:

De BX is vandaag bij Spaarnestad gerepareerd. De ‘booster’ is vervangen. Het is gelukt zonder de dieselpomp hiervoor uit de auto te halen. Verder hebben ze de boel weer afgesteld. Totale kosten: € 220,-, dus heel wat minder dan de minimaal € 1000,- uit Duitsland voor vervanging van de gehele pomp!
Wel heb ik het idee dat de turbo minder krachtig is dan ‘voorheen’, voorheen voelde je deze bij zo’n 2500 toeren echt gaan werken, nu heb ik dat niet meer Sad

Misschien toch wat te tam afgesteld? Je kan nog eens vragen of ze de afstelling wat kunnen aanpassen.

Gr,
Marten

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 30 juni 2005 02:39 AM
  [ # 81 ]

Re: Gerepareerd!

bergje schreef:

Wel heb ik het idee dat de turbo minder krachtig is dan ‘voorheen’, voorheen voelde je deze bij zo’n 2500 toeren echt gaan werken, nu heb ik dat niet meer  Sad

Dat moet natuurlijk wel door hun goed gedaan worden. Confused

Zoals Marten al zei…...ga er z.s.m. mee terug en laat hen dat beter afstellen.

Maar hij is dus nu weer helemaal lekvrij, begrijp ik ? Smile

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 30 juni 2005 05:51 AM
  [ # 82 ]

Ik vind het maar niks al die snelle BXen die de weg onveilig maken, lekker laten zo Wink

Kan het zijn dat ze dat ding optimaal voor een roetmeting hebben afgesteld? Ik kan me herinneren dat Bram ooit zoiets zei, na het rommelen aan een schroefje werd één van zijn vorige BXen opeens een stuk rapper, alleen de roetmeting was niet zo best meer.

Nu de boel gefixt is, kom je vast en zeker wel met je bijzondere BX op een meeting?

Profiel  

bergje
< 100 berichten
Rank

Gepost: 01 juli 2005 03:58 AM
  [ # 83 ]

Heb vanochtend nog even gebeld met Spaarnestad. Ze hebben de boel zo goed als mogelijk afgesteld, zonder de hele pomp uit de auto te halen. Schijnt een kwestie van verstellen van de schroef te zijn en dan proefrijden. Ze kunnen verder afstellen, maar kost wel eurootjes…
Ik ga het voorlopig even zo laten. Zeker gezien het feit dat ik 3 maanden naar Frankrijk ga zonder de BX.

Profiel  

6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook