Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Peteryed schreef:Tjerk schreef:Leuk, gefeliciteerd!
Zelf zie ik wat meer in een BX maar dit is zeker niet slecht.Tjerk, waarom heb je dan een XM
Ik heb niet eens een auto.
Die XM is van mijn vader die ook op dit forum zit.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Lucas Unger schreef:Ik ben erg blij dat deze bijzonder strakke TCT niet geslacht wordt voor een 205 ombouw, maar weer een prima baas heeft gevonden. Voor mij was het een tijdelijke vriendin aangezien de TD op de intensive care lag, maar die functie heeft deze XM prima vervuld.
Heb ik ongewild 2 XM’s van de sloop gered
Aan deze TCT heb ik heel wat uurtjes gesleuteld, is met zorg onderhouden, ben blij dat deze XM in goede handen is.
Voor de XM word inderdaad goed gezorgd!
Zaterdag is altijd een rustige dag bij KF en heb de XM al om 8:00 op de brug gepositioneerd.
Ik heb de XM eens van onderen bekeken en ben tot de conclusie gekomen dat het er niet onaardig uitziet, het achterste subframe is vrij van roest hij zweet een klein beetje olie bij de motor, maar dat is normaal en verder ziet het er allemaal goed uit, leidingen lijken allemaal fris, rubbers en hoezen ook.
De voorpijp van de uitlaat zit echter niet helemaal prettig, daar moet een nieuw setje veren, bouten en een frisse pakkingring tussen, de pakkingring heb ik inmiddels gevonden en de veren ook (oude voorraad..) alleen nog de juiste boutjes erbij zoeken deze week en dan kan de voorpijp volgend weekend ook weer goed lekdicht vastgemaakt worden.
De olie heb ik ververst en heb een nieuw oliefilter geplaatst, ik heb volgens de specifcaties van onze leverancier een halfsynthetische olie gebruikt, 5W40 van Mobil.
Het zal wel bedrog zijn maar de XM lijkt iets rustiger te lopen met de nieuwe olie…
Volgende week weer verder!
Emiel
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
De pijp hing er inderdaad beroerd onder. De dwarsbalk die onder de voorste demper heen hoort te lopen ligt overigens in de kofferbak, die kan er wel weer onder als de pijp weer normaal hangt.
Er zat Shell 10W40 in, ook een halfsyntheet.
Groet,
L
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
gefeliciteerd!
foto’s
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Lucas Unger schreef:Er zat Shell 10W40 in, ook een halfsyntheet.
Die ik per ongeluk gekocht had bij de Carrefour, dacht dat ik 10W40 voor een diesel in mijn karretje had gegooid
Wat die uitlaat betreft, die kreeg ik er ook niet helemaal netjes onder, zit dus waarschijnlijk in die voorpijp
Tsjah, die voorpijp is niet zo moeilijk deze setjes heb ik wel liggen in mijn werkplaats, echter dat dwarsbalkje onder de voordemper word moeilijk, die is helaas bij het oud ijzer gegaan in de veronderstelling dat het een vergeten onderdeeltje van Lucas was… ops:
Foto’s volgen morgen!
Emiel
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gefeliciteerd met de XM Emiel
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
En natuurlijk allemaal bedankt voor de felicitaties, ik had nooit verwacht zo van autorijden te kunnen genieten zoals ik nu doe met de XM…
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
BX19trs schreef:ik had nooit verwacht zo van autorijden te kunnen genieten zoals ik nu doe met de XM…
Daar hadden we je wel voor kunnen waarschuwen
ene iets wat bij Lucas in de kofferbak ligt is niet per defenitie schroot
ga maar eens lekker de autobahn op !! Of de afsluitdijk, maar dan moet je weer oppassen voor fliiitsers..
‘S avonds laat zou nog wel eens kunnen op de afsluitdijk, ik heb inmiddels wel gevoeld dat zo rond de 150 km/h de XM nog steeds strak stuurt, bij een BX is het rond de 150 km/h flink zweten geblazen…
Overigens vandaag de forumKPH geplaats achterop de XM!
Emiel
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
BX19trs schreef:Foto’s volgen morgen!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Ik weet uit ervaring dat deze TCT 196 GPS gemeten km/u haalt.
Groet,
L
Moet nog wel wat bij kunnen toch?
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!