BX diesel stuurt zwaar
tom13
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 30 juni 2005 03:55 AM

Mijn BX met stuurbekrachtiging 330dkm stuurt soms zwaar. Is dat een probleem met het verdeelblok of de pomp die niet voldoende druk levert? Al 2x is het hydraulisch systeem ververst en 1x gespoeld met hydraurincage en zijn de nodige airobics uitgevoerd de afgelopen 5 jaar. De filters zijn ook snel vuil. Verder is ooit een hoogteregelaar vervangen die achteraf aleen vuil bleek te zijn.
Moet ik de verdeler schoonmaken of een nieuwe/andere pomp gaan halen Wie heeft ervaring?

Autos: C5 2.0-16V Exclusive Break LPG3 2002/ D Super 5 LPG 1971

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 30 juni 2005 04:06 AM
  [ # 1 ]

Re: BX diesel stuurt zwaar

tom13 schreef:

Mijn BX met stuurbekrachtiging 330dkm stuurt soms zwaar. Is dat een probleem met het verdeelblok of de pomp die niet voldoende druk levert? Al 2x is het hydraulisch systeem ververst en 1x gespoeld met hydraurincage en zijn de nodige airobics uitgevoerd de afgelopen 5 jaar. De filters zijn ook snel vuil. Verder is ooit een hoogteregelaar vervangen die achteraf aleen vuil bleek te zijn.
Moet ik de verdeler schoonmaken of een nieuwe/andere pomp gaan halen Wie heeft ervaring?

Ik zou persoonlijk beginnen met het verdeelblok; dat is een vrij bekende bron van dit type problemen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 30 juni 2005 10:20 AM
  [ # 2 ]

Verdeelblok is vaker de veroorzaker van slecht functionerende stuurbekrachtiging. Oorzaak is vaak het te lang doorrijden met vervuilde LHM.
Als ik lees dat de filters nog altijd snel vervuild raken, dan zit er dus nog altijd vuil in het hydraulisch systeem. Zo lang er nog veel vuil in het systeem zit, zal een nieuw verdeelblok ook weer snel verstoppen en dus weer een haperende stuurbekrachtiging.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 30 juni 2005 11:19 AM
  [ # 3 ]
Eric Vertogen schreef:

Verdeelblok is vaker de veroorzaker van slecht functionerende stuurbekrachtiging. Oorzaak is vaak het te lang doorrijden met vervuilde LHM.
Als ik lees dat de filters nog altijd snel vervuild raken, dan zit er dus nog altijd vuil in het hydraulisch systeem. Zo lang er nog veel vuil in het systeem zit, zal een nieuw verdeelblok ook weer snel verstoppen en dus weer een haperende stuurbekrachtiging.

Tja., het zou verversd en gespoeld zijn allemaal. Maar 2x in 5 jaar is “gewoon op tijd” en niet “extra veel”.  Is ook de remmerij wel goed gespoeld?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 30 juni 2005 03:40 PM
  [ # 4 ]

ok, wat nu als je geen stuurbekrachtiging hebt maar wel een vreselijk zwaar sturende bx hebt?

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 30 juni 2005 05:19 PM
  [ # 5 ]
malle pietje schreef:

ok, wat nu als je geen stuurbekrachtiging hebt maar wel een vreselijk zwaar sturende bx hebt?

(Nieuwe) 145x14 bandjes eronder….de z.g. fietswieltjes. Smile

Stuurt ie vrij licht…..deed ik zelfs met een RD-break Surprisedops: ....zo’n 10 jaar geleden, die ook geen SB had.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 30 juni 2005 10:02 PM
  [ # 6 ]

Vergeet niet om de banden goed op spanning te zetten en dit ook regelmatig controleren, pomp ze op volgens zwaar beladen symbooltje en het liefts 0,1 bar harder.

Het kan ook zijn dat de wielen niet goed uitgelijnd zijn, ze staan dan iets naar binnen, hierdoor rijdt de auto wel kaarsrecht maar stuurt zwaar, dit probleempje heb ik met mijn ZX gehad.

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 30 juni 2005 10:40 PM
  [ # 7 ]

Ik wou het net zeggen, vergeet de bandenspanning niet!  Very Happy

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook