13 van de 18
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
Hilko’s BX 19 GT: afscheid nemen bestaat niet…
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 27 februari 2009 01:52 PM
  [ # 181 ]
karel schreef:

Ja, dat is de grote.

Dit is de kleine octopus:

Er zit nogal wat passieve slimmigheid in de plastic/rubberbende die “octopus van de BX” heet.  Een simpel koppelstukje waarmee alles naar het vat geleid wordt volstaat hier niet.

Je zult echt net zoveel slangen naar het vat over moeten houden, en dus een vergelijkbare hoeveelheid koppelstukjes moeten maken. Dat wordt een heel onbetrouwbaar gedoe (veel koppelingen) op een vervelende plek.

Tis maar hoe je het bekijkt, mijn systeem werkt prima. Maar, het kost zeker tijd om te maken. Kijk, de originele octopus heeft ook heel veel koppelingen, echter heeft alles een hele kleine diameter. Ik heb zoveel mogelijk benzineslang gebruikt met een binnendiameter van 8mm, en zoveel mogelijk apparaten een eigen slang gegeven (stuurbekrachtiging, operationele retour remservo, hoogteregelaars voor & achter) die samenkomen in koppelstukken naast de linker veerbol; die ik aan elkaar heb geschoven met stukken dikke leiding (type tussen HD pomp en regelaar) en goede slangklemmen. Door de grote diameter heeft alles niks te lijden. De originele octopus is er alleen voor de lekretouren, das bijna niks.

Dit is ff info voor mensen die ook wat willen knutselen, jij kent m’n systeem allang natuurlijk Wink

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 27 februari 2009 09:19 PM
  [ # 182 ]
Alcyone schreef:

Tis maar hoe je het bekijkt, mijn systeem werkt prima. Maar, het kost zeker tijd om te maken. Kijk, de originele octopus heeft ook heel veel koppelingen, echter heeft alles een hele kleine diameter. Ik heb zoveel mogelijk benzineslang gebruikt met een binnendiameter van 8mm, en zoveel mogelijk apparaten een eigen slang gegeven (stuurbekrachtiging, operationele retour remservo, hoogteregelaars voor & achter) die samenkomen in koppelstukken naast de linker veerbol; die ik aan elkaar heb geschoven met stukken dikke leiding (type tussen HD pomp en regelaar) en goede slangklemmen. Door de grote diameter heeft alles niks te lijden. De originele octopus is er alleen voor de lekretouren, das bijna niks.

Dit is ff info voor mensen die ook wat willen knutselen, jij kent m’n systeem allang natuurlijk Wink

Dat is wel een idee! Het blijft dan nog redelijk bereikbaar ook, voor wat dan ook… Kun je er nog eens wat plaatjes van schieten? (of een linkje naar bestaande plaatjes plaatsen Cool )

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 27 februari 2009 09:21 PM
  [ # 183 ]

Nou, m’n topic op “dat andere forum”, daar is wel wat te zien…

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 27 februari 2009 09:34 PM
  [ # 184 ]
Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 15 maart 2009 10:51 PM
  [ # 185 ]

Was afgelopen donderdag jarig.

Mijn vrouw heeft niet zoveel met mijn hobby, dat verklaart waarschijnlijk deze taart:

Was zeker een hoogtepuntje tijdens de feestelijkheden… Razz

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 15 maart 2009 10:52 PM
  [ # 186 ]

Gelukkig (late)  verjaardag… mijn vriendin heeft overlaatst voor de verjaardag van mijn BX een taart gebakken. En het erge is dat ik het op mijn verjaardag moest doen zonder taart…  Rolling Eyes

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 15 maart 2009 11:03 PM
  [ # 187 ]

Alsnog gefeliciteerd Hilko Cool

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
Marcules
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 382
Geregistreerd: 31-01-2009

Gepost: 16 maart 2009 12:59 AM
  [ # 188 ]

36, al een hele leeftijd hoor!  Laughing

Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 16 maart 2009 01:15 AM
  [ # 189 ]

Dacht dat er 86 stond… Laughing

Maar gefeliciteerd, Hilko!

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 16 maart 2009 10:37 AM
  [ # 190 ]

Dank, dank, allen Cool

@ oudelut: what’s in a name or a figure… Wink

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 16 maart 2009 11:58 AM
  [ # 191 ]

Touché pussycat! Wink

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 08 april 2009 01:19 AM
  [ # 192 ]

O jee, ik weet het niet meeeeeeerrrr!
Nou heb ik een heel leuk Besje gekocht, besef ik ineens weer dat ik dit monster ook nog heb… Wink

Dusse…  whistle What shall we do with this broken cruiser, what shall we do with this broken cuiser, what shall we do with this broken cruiser early in the moooorning Laughing

Slopen? Is ergens zonde.
Redden? Heb ik (nu) het geld niet voor.
Voorlopig stallen? Kost ook bakken met geld.
Verkopen? In deze staat krijg ik nooit de investering eruit.

Kortom: what shall we do…. Wink  music Mr. Green

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 08 april 2009 02:03 AM
  [ # 193 ]

hmmm….. goede vraag.

Echt heel vervelend dat deze auto je zo veel hoofdbrekens bezorgt. Ik heb zo van het autotje genoten! alleen wist ik niet (gebrekkige kennis) wat er allemaal mis mee was….

Hoeveel denk je dat het kost om de auto weer goed te krijgen? Wat is het ‘to do’ lijstje?

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 08 april 2009 10:11 AM
  [ # 194 ]

Behalve de grote subframe-swap en de eventuele ombouw naar injectie, wat moet er nog meer aan gebeuren?

Laten we voor het gemak eens uitgaan dat je doorgaat met de subframe klus.

Het voornaamste is dat je een plek zou zien te vinden voor de swappen van het subframe. Alles wat je nodig hebt naast goed gereedschap is een vlakke, stevige vloer; 4 assteunen en een flinke garagekrik.
Ik heb in mijn eentje het frame gedemonteerd, een ander klaargemaakt en die in mijn eentje weer gemonteerd.
Als je er voor kiest om een custom octopus te maken die daardoor ook makkelijker te monteren is en gegarandeerd daarna lekvrij blijft, ben je een halve dag langer bezig, tis niet mooi maar wel goed! Aan de andere kant, originele octopus monteren als het subframe los ligt valt best wel mee.

Jammer dat het andere subframe zo totaal kaal is… Het kost veel tijd al die rotzooi over te bouwen en af te stellen, denk al gauw een dag. Er staat een rode break van mij op een sloop in friesland, diens subframe zouden we eens kunnen demonteren (uurtje), die is compleet, spelingvrij en heeft alleen een nieuw stuurhuishoesje nodig.

Hoe is het leidingwerk tussen debietregelaar en stuurbekrachtiging & veiligheidsklep? Heb ik op mijn auto vervangen door type 3 spul. Is weer extra werk maar wellicht makkelijker aan te komen op lange termijn.

Origineel houden is absoluut het snelste, beetje customizen is prima te doen door er ff een honderdje aan parts en goede planning tegenaan te gooien.


Op de lange termijn is deze auto waarschijnlijk iets waar je veel gelukkiger van zou kunnen worden dan je bruine BX 14, daarom zou ik er wel voor gaan. Type 1 biksen zijn prima betrouwbaar, ze hebben alleen wat meer preventief onderhoud en TLC nodig. Het spul uitrusten met type 2/3 onderdelen scheelt al.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 08 april 2009 11:39 AM
  [ # 195 ]

tja, slopen zonde maar er zijn nog genoeg GT’s. Van de andere kant, wat Alex ook zegt, een GT is veeeel leuker dan een 1400, ondanks de mooie kleur. Maar, ik zou dan een goede basis met weinig roest zoeken in een mooie kleur.
Succes met overwegen.

Profiel  
 
 
13 van de 18
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook